با صفحه نمایش آیفون x بیشتر آشنا شوید

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2344

معرفی ال سی دی آیفون ایکس 

اپل روز سه شنبه محصولات جدید خود را معرفی کرد،

چندین تفاوت عمده در میان این سه گوشی وجود دارد، اما یکی از بزرگترین تغییرات صفحه نمایش است: آیفون X اولین آیفون است که دارای یک صفحه نمایش OLED است، در حالی که آیفون 8 و 8 پلاس دارای صفحه LCD مانند گوشی های قبلی اپل است.

فناوری OLED برای اپل جدید است، اما هر کسی که از تلفنهای سامسونگ (یا Google Pixel یا تلفن اساسی جدید) استفاده می‌کند، با OLED آشنا است. در حقیقت، سامسونگ از صفحه اول کهکشان 7 سال پیش، از صفحه نمایش OLED استفاده کرده است.

بنابراین OLED چیست؟
OLED، کوتاه برای دیود آلی نورانی، یک نوع از تکنولوژی صفحه نمایش است. این تکنولوژی با استفاده از تکنولوژی ال سی دی (کریستال مایع) که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، با ایجاد نور در هر پیکسل که تصویر آن را تشکیل می دهد، به جای نیاز به یک سیستم نور پس زمینه مجزا است.

این بدان معنی است که می تواند سیاه پوستان کاملا تاریک ایجاد کند. به جای تلاش برای پوشاندن نور پس زمینه در پشت صحنه‌ها و به ناچار اجازه می دهد تا برخی از نور از طریق آن، پیکسل‌های مناسب را خاموش می‌کند. نتیجه یک نسبت کنتراست بی‌نهایت - یعنی تفاوت بین تاریکی سیاه و سفید و سفید ترین درخشان‌ترین تصاویر.

و این به نوبه خود به معنی یک پانل OLED می تواند یک تصویر واضح تر و واقع بینانه ایجاد کند. اگر تا به حال گلکسی S8 و آیفون 7 را کنار هم قرار داده اید، این تفاوت را دیده‌اید: صفحه نمایش ال سی دی اپل عالی است، اما نمایشگر OLED سامسونگ فقط بیشتر می شود. این جذاب‌تر است این نیز نازک‌تر است.

 پیشرفته تکنولوژی نور پس زمینه، طیف گسترده ای از رنگ ها، و HDR کمک کرده اند که بهترین نمایشگرهای LCD را کمی عقب انداز کرده است. اما چیزهایی مثل این است که منحصر به LCD نیست. به قدری قضاوت شده است، تفاوت کنتراست برای ساخت OLED برتر است.

اشکالات
OLED کامل نیست نمایشگرها مستعد تغییر رنگ هستند و به سوزش در معرض آسیب پذیری هستند، به این معنی که اگر یک تصویر را روی صفحه نمایش برای مدت زمان طولانی نگه دارید، خطر روی صفحه را در طول زمان نگه دارید یا سوخته شوید.

این یک مشکل منحصر به OLED نیست - صفحه LCD نیز حساسیت به سوختگی دارند. اما آسیب پذیری با OLED ها بیشتر است و می تواند عمر طول عمر گوشی شما را کوتاه کند (هرچند براساس برخی گزارش ها، در iOS iOS سرنخ هایی وجود دارد که اپل گام های ویژه ای برای مقابله با آن بر روی آیفون X دارد).

با اپل سرویس ایران به روز باشید

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید