آموزش zip کردن فایل ها در آیفون

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 27772

زیپ کردن فایل یکی از مرسوم ترین کارهایی است که توسط کاربران انجام می شود که اکثر کاربران در کامپیوترهای خود از این روش برای فشرده سازی تصویر و فایل های خود استفاده می کنند.

زیپ کردن فایل یکی از بهترین راه ها برای کاهش اندازه آن‌ها است که باعث آسان شدن نگهداری یا انتقال آن فایل ها می‌شود. اما بعضی اوقات در این دستگاهها بسیاری از فایل ها به درستی کار نمیکنند.
در این مقاله قصد داریم تا دو روش برای فشرده سازی فایل ها در انواع گوشی آیفون را ارائه دهیم. در روش اول به زیپ کردن بدون نیاز به نرم افزار و در قسمت دوم به زیپ کردن فایل ها با نرم افزار Win Zip می پردازیم.

Zip کردن فایل ها در آیفون بدون نیاز به نصب نرم افزار

در سال های گذشته محدودیت های نرم افزاری زیادی در سیستم عامل های اندروید و iOS وجود داشت، اما با توجه به افزایش نیاز کاربران و پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های مجهز به دو سیستم عامل محبوب نیز امکانات گسترده ای را به کاربران خود ارائه می دهند.
قابلیت فشرده سازی (Zip) یا از حالت فشرده خارج کردن (UnZip) فایل ها یکی از کاربردی ترین امکاناتی است که در سیستم عامل iOS بدون نیاز به نرم افزار جانبی ارائه می شود؛ که در این زمینه انواع گوشی آیفون و تبلت آیپد وظایف خود را به درستی انجام می دهند. تنها پیش نیاز این کار، آپدیت سیستم عامل iOS یا iPadOS به نسخه 13 است که قابلیت Zip یا UnZip را بدون نیاز به نرم افزار جانبی در اختیار کاربران قرار می دهد.

چگونه فایل ها را در گوشی آیفون و تبلت آیپد Zip کنیم؟


برای این کار لازم است تا مراحل زیر را با استفاده از اپلیکیشن Files در گوشی آیفون و تبلت آیپد انجام دهید:
1. اپلیکیشن File را از صفحه Home اجرا کنید.


2. به آدرسی که فایل مورد نظر در آن قرار دارد، بروید.


3. روی آیکون فایل مورد نظر ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.


4. سپس آخرین گزینه موجود یعنی Compress را انتخاب نمایید تا عملیات فشرده سازی فایل شروع شود. امکان ارسال فایل فشرده شده به ایمیل مورد نظر نیز در این روش فراهم می باشد.

Zip کردن فایل ها در آیفون از طریق نصب نرم افزار جانبی

برخی از نرم افزارها برای زیپ کردن فایل ها در آیفون کاربرد دارند، در این مقاله قصد داریم نرم افزار Win Zip را مورد بررسی قرار می دهیم. این نرم افزار در اپل استور وجود دارد و می توانید آن را دانلود نمایید.

آشنایی با نرم افزار Win Zip
این نرم افزار یکی از اپلکیشن های مهم در دستگاه های iOS به شمار می رود. با نصب نرم افزار WinZip بر روی گوشی و یا تبلت iOS خود بهترین برنامه فشرده سازی و مشاهده فایل ها فشرده را در دستگاه خود داشته باشید. از طریق این نرم افزار قادر به درست کردن، باز کردن و رمز گذاری فایل هایZip ، Zipx ، 7z RAR و LHA هستید تا آن ها را به راحتی از طریق ایمیل به دیگران بفرستید و یا به وسیله Dropbox ،Google Drive OneDrive ، iCloud ، Twitter و Facebook با دیگران به اشتراک بگذارید. کار با این نرم افزار بسیار آسان بوده و می توانید به راحتی فایل های فشرده خود را در دستگاه iOS خود مدیریت کنید.


روش کار با نرم افزار Win Zip
1. پس از نصب و اجرای نرم افزار، تصاویر یا فایل هایی را که می خواهید فشرده نمایید را انتخاب کرده و سپس گزینه Zip را انتخاب کنید.
2. در این بخش مقصد فایل فشرده شده را انتخاب کنید و در مرحله بعد در صورت نیاز می توانید فایل جدیدی ایجاد کرده و گزینه Zip Here را انتخاب کنید.
3. پس از انتخاب این گزینه فایل مورد نظر شما فشرده می شود.
4. توجه داشته باشید که در صورتی که از این نرم افزار زیاد استفاده می کنید می توانید پرداخت درون نرم افزاری این اپلیکیشن را انجام دهید تا این نرم افزار دسترسی های بیشتری را برای شما فعال کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید