آموزش تمیز کردن ایرپاد

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2257

ایرپاد اپل که شما به عنوان یک هدفون بیسیم از آن استفاده می‌کنید، پس از مدتی به دلیل جذب گرد و غبار، تعریق و قرار گرفتن در گوش کثیف می‌شود. در اینجا به شما می‌گوییم که چطور ایرپاد خود را تمیز کنید.

airpod-cleaning

تمیز کردن ایرپاد را جدی بگیرید! طبیعی است که ایرپاد مانند هر وسیله دیگری پس از مدتی استفاده به دلیل جرم ‌های داخل گوش، عرق و گرد و غبار محیطی کثیف شود. رنگ سفید ایرپاد نیز باعث شده تا این مسئله بیش از پیش دیده شود. این کثیفی می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر کیفیت صدای خروجی داشته باشد؛ بنابراین تمیز کردن ایرپاد امری ضروری است، اما اگر این کار به روش نادرست انجام شود، باعث آسیب رساندن به ایرپاد و از کار افتادن آن خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمیز کردن ایرپاد به روش درست و اصولی را بیاموزید.

استفاده از پارچه نرم و بدون پرز

airpods-cleaning

به توصیه اپل می‌توانید برای تمیز کردن ایرپاد خود از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز استفاده کنید. در صورت لزوم نیز می‌توانید پارچه را کمی مرطوب کنید. این روش برای تمیز کردن قسمت بیرون و بخش اصلی ایرپاد مناسب است.

استفاده از گوش پاک کن

برای تمیز کردن ایرپاد همچنین می‌توانید از یک گوش پاک کن پنبه‌ای خشک استفاده کنید. به گفته اپل، استفاده از گوش پاک کن برای تمیز کردن منطقه مشبک ایرپاد مناسب است. همچنین در صورت نیاز می‌توانید گوش پاک‌کن را به مقدار کمی الکل نیز آغشته کنید.

استفاده از یک جسم نوک تیز

می‌توانید از یک جسم نوک تیز و برجسته مانند یک خلال دندان اقدام به تمیز کردن ایرپاد خود و خارج کردن کثیفی از آن نمایید. البته باید توجه داشته باشید که نباید آن را بیش از حد درون ایرپاد فشار دهید. چرا که این کار باعث آسیب رساندن به ایرپاد خواهد شد.

استفاده از چسب

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن ایرپاد، استفاده از چسب است. برای این کار یک تکه چسب را به صورت گلوله در آورده و آن را درون قسمت بلندگو گوش هدست فشار داده و سریع آن را بیرون بکشید. این فرآیند را تا زمانی تکرار کنید که تمام کثیفی ‌ها از ایرپاد بیرون آید. مراقب باشید که بیش از حد به ایرپاد فشار وارد نکنید. توجه داشته باشید که اگر قدرت چسبندگی چسب کم باشد، کثیفی‌ها از توری ایرپاد جدا نمی‌شوند، اما چسبندگی بیش از حد نیز می‌تواند باعث خرابی و پارگی توری فلزی ایرپاد شود.

استفاده از اسفنج و مسواک

برای تمیز کردن ایرپاد خود همچنین می‌توانید آن را به کمک یک اسفنج پنبه‌‌ای نرم و خشک پاک کرده و سپس با یک برس یا مسواک به آرامی کثیفی ‌ها را خارج کنید.

استفاده از الکل

در این روش باید مقدار کمی الکل را بر روی یک دستمال بدون پرز یا یک گوش پاک‌کن ریخته و ایرپاد را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید از مقدار زیادی الکل استفاده کنید، چرا که باعث نفوذ آن به داخل ایرپاد خواهد شد.

تمیز کردن ایرپاد پرو

airpods-pro-cleaning

ایرپاد پرو دارای روکش‌‌های سیلیکونی  مخصوص داخل گوش است که برای تمیز کردن آن می‌توانید این روکش‌ها را جدا کرده و آنها را با آب بشویید. سپس بعد از خشک شدن کامل، آنها را به جای خود بازگردانید. توجه داشته باشید که ایرپاد پرو ضد آب است، اما به هیچ وجه نباید آن را زیر آب بگیرید. پس از جدا کردن روکش سیلیکونی، ایرپاد پرو را با پارچه خشک یا مرطوب تمیز کنید.

تمیز کردن کیس شارژ ایرپاد

case-charge-airpod-cleaning

برای تمیز کردن کیس شارژ ایرپاد می‌توانید از یک مسواک متوسط یا یک برس استفاده کنید. در صورت نیاز می‌توانید برس را کمی مرطوب کنید. اگر این روش نتیجه نداد، می‌توانید از یک گوش پاک کن آغشته به الکل استفاده کنید. از تمیز کردن پورت لایتنینگ غافل نشوید. یک خلال دندان چوبی برای تمیز کردن این منطقه به خوبی عمل می‌کند. همچنین می‌توان از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز برای تمیز کردن جعبه شارژ ایرپاد استفاده کرد. دستمال می‌تواند آغشته به مقدار کمی الکل نیز باشد. البته باید توجه کنید که مایعی به درون کیس شارژ ایرپاد نفوذ نکند، چون می‌تواند به آن آسیب برساند. استفاده از مسواک نرم و خشک برای برای خارج کردن گرد و غبار از درگاه شارژ مناسب است. برای خارج کردن کثیفی‌ها از داخل پورت‌های شارژر می‌توانید از اسپری‌های فشرده هوا هم استفاده کنید. به کار بردن یک برس نرم نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

برای تمیز کردن لولای کیس ایرپاد، استفاده از یک مسواک تمیز و در صورت امکان مرطوب، راه حل مناسبی است؛ زیرا این کار تنها راه برای نفوذ به عمق ناحیه لولا است. اگر از این روش نتیجه نگرفتید، نوک یک خلال دندان را روی قسمت کثیفی بکشید تا تمیز شود. استفاده از گوش پاک کن نیز در تمیز کردن انتهای کیس و همچنین حفره‌های کیس که ایرپاد در آن قرار می‌گیرد، می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید گوش پاک کن را به کمک مقدار کمی آب یا الکل مرطوب کنید.

نبایدهای تمیز کردن ایرپاد

how- to-clean-airpods

۱- از اعمال فشار بیش از حد روی قسمت مشبک بلندگو خودداری کنید. با این کار فقط گرد و خاک را به عمق گوشواره‌ ها فرو می‌برید و حتی ممکن است قسمت مشبک بلندگو را به طور کامل جدا کند.

۲- به هیچ عنوان از سشوار و یا پمپ هوای فشرده برای تمیز کردن ایرپاد استفاده نکنید. چرا که این جریان هوا می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات ایرپاد می‌شود.

۳- به هیچ وجه مواد شوینده قوی مانند وایتکس را برای تمیز کردن ایرپاد خود به کار نبرید. زیرا این مواد به ایرپاد آسیب می‌رسانند.

۴- از غوطه ور کردن ایرپاد در آب جدا خودداری کنید، چرا که حتی در ایرپاد پرو ضد آب نیز این کار به هدفون شما آسیب جدی می‌رساند.

۵- هنگام استفاده از اشیای نوک تیز بسیار دقت داشته باشید و از فشار آوردن به ایرپاد خودداری نمایید.

۶- به هیچ وجه برای تمیز کردن پورت شارژ ایرپاد ها چیزی را درون آن ها نکنید.

روش‌های گفته شده به شما کمک می‌کند تا اصولی ایرپاد خود را تمیز کنید. به یاد داشته باشید که هر وسیله‌ای پس از مدتی استفاده نیاز به تمیز کردن دارد. ایرپاد نیز از این قضیه مستثنی نیست. تمیز کردن ایرپاد هم می‌تواند از کاهش کیفیت صدای خروجی جلوگیری کرده و باعث ماندگاری بیشتر ایرپاد شود و هم از آسیب رساندن و ورود آلودگی به گوش شما ممانعت به عمل آورد. پس تمیز کردن ایرپاد خود را حداقل ماهی یک بار فراموش نکنید.

اگر شما هم یک گوش ایرپاد خود و یا کیس شارژ آن را گم کرده اید، جهت خرید یدک کلیک کنید

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید