آیفون SE 2020 یا آیفون 11 کدام بهتر است

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1821

بررسی اجمالی دو گوشی آیفون SE جدید (2020) و آیفون 11 اپل و مقایسه نمایشگر و دوربین.

آیفون اس ای جدید (iPhone SE 2020) ۱۵ آوریل امسال رونمایی شد و برای افرادی که قصد خرید جدیدترین مدل آیفون را با کمترین هزینه دارند بسیار مناسب است.

قیمت آیفون SE 2020 حدود ۳۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون 11 است، در عین حال نمایشگر 4.7 اینچی دارد که در مقایسه با آیفون‌های سری 11 و آیفون XR کوچک‌تر است.

در این مقاله قصد داریم آیفون SE جدید را با آیفون 11 به طور مختصر مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

آیفون SE 2020 : پرچم‌دار گوشی ارزان

گوشی موبایل آیفون SE جدید 2020

با حدود ۴ سال فاصله، اپل مدل جدید آیفون اس ای را با امکانات بهتر روانه بازار کرده است. این امکانات شامل قابلیت شارژ بیسیم، مشخصات بهتر در دوربین و قابلیت ضد آب بیشتر است؛ با این حال، جک هدفون مانند مدل‌های اخیر آیفون تعبیه نشده است. اگر به دنبال خرید جدیدترین گوشی آیفون با کمترین بودجه هستید، آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰ بهترین گزینه است. قیمت این گوشی موبایل حدود ۳۰۰ دلار ارزان‌تر از آیفون ۱۱ است.

آیفون 11 اپل؛ دوربین بهتر با نمایشگر بزرگ‌تر

گوشی موبایل آیفون 11 اپل

آیفون 11 اپل ۳۰۰ دلار گران‌تر از آیفون اس ای جدید است. علی‌رغم ویژگی‌های درونی یکسان، مهم‌ترین مزیت این مدل نسبت به آیفون SE ، صفحه نمایش بزرگ‌تر (۶.۱ اینچ در مقایسه با ۴.۷ اینچ) و دوربین بهتر (زوم اپتیکال ۲ برابر، یک لنز زاویه گسترده و دوربین سلفی بهتر) است.

حال این دو مزیت بیشتر آیفون ۱۱ را بیشتر بررسی می‌کنیم.


ابعاد و طراحی؛ آیفون SE کوچک و خوش‌دست

واضح‌ترین تفاوت این دو مدل در ابعاد نمایشگر است. آیفون 11 صفحه نمایشی ابعاد 6.1 اینچ دارد، درحالی که آیفون SE اپل 4.7 اینچ است. نمایشگر هر دو مدل ال سی دی است، با این تفاوت که آیفون ۱۱ اپل "Liquid Retina HD"، ولی آیفون اس ای "Retina HD" است. اصطلاحات ذکر شده را اپل جهت بیان تکنولوژی‌های صفحه نمایش بیان می‌کند. آنچه که نیاز دارید این است که صفحه نمایش آیفون 11 واضح‌تر است، اگرچه هر تراکم پیکسل هردو مدل یکسان است!

با توقف تولید آیفون 8، آیفون SE جدید تنها مدلی است که از دکمه هوم فیزیکی بهره می‌برد. سنسور اثر انگشت نیز مانند سری‌های قبل در این محل تعبیه شده است. درعین حال آیفون 11 از فناوری تشخیص چهره (Face ID) استفاده می‌کند.

هر دو دستگاه مهر تاییدیه IP مربوط به ضد آب بودن را دریافت کرده‌اند. آیفون 11 رتبه IP68 و آیفون SE رتبه IP67 را دارند، به همین دلیل آیفون 11 در عمق بیشتری زنده می‌ماند!!

آیفون اس ای 2020 در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز عرضه خواهد شد، درحالی که آیفون 11 علاوه این رنگ‌ها، زرد پاستیلی، بنفش و سبز دارد.

دوربین؛ آیفون 11 دست بالا را دارد

اگر کاربر معمولی هستید که عکس‌های باکیفیت برای اینستاگرام و موارد دیگر می‌خواهید، دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون SE جواب اعتماد شما را خواهد داد؛ اما اگر دنبال عکاسی حرفه‌ای و امکانات بالاتر هستید، آیفون 11 گزینه بهتری است.

دوربین گوشی آیفون 11 اپل

به طور مثال دوربین آیفون 11، لنز زاویه‌گسترده دارد و برای عکس‌برداری از مناظر وسیع با فاصله کم مناسب است. اگرچه هر دو مدل مجهز به زوم اپتیکال 5 برابر هستند که با استفاده از نرم‌افزار عکس‌های کلوزاپ ثبت می‌کنند، اما فقط آیفون 11 است که سخت‌افزاری زوم اپتیکال 2 برابر دارد؛ یعنی عکس‌هایی بدون کاهش کیفیت ثبت می‌شود. علاوه بر این، آیفون 11 از حالت تاریکی Night Mode بهره می‌برد.

در مورد دوربین جلو، آیفون 11 مگاپیکسل بیشتری نسبت به آیفون SE دارد (12 مگاپیکسل در برابر با 7 مگاپیکسل). ضبط ویدیو 4K و حالت اسلوموشن از دیگر مزایای دوربین سلفی آیفون 11 است.

پردازش‌گر و باتری؛ هردو A13 Bionic

با توجه به قیمت، از اپل انتظار می‌رفت تا تراشه پردازشگر قدیمی در آیفون SE استفاده کند، در حالی که اینطور نیست و تراشه بایونیک آیفون اس ای با آیفون 11 یکسان است؛ به این معنی که سرعت پردازش و کارایی همسانی دارند.

مثل همیشه، اپل ظرفیت باتری آیفون SE را فاش نکرد؛ اما به نظر می‌رسد طول عمر باتری آن به اندازه‌ی آیفون 11 نباشد، چرا که باتری آیفون 11 حدود یک ساعت - به گفته اپل - بیشتر از آیفون XR شارژ نگه ‌میدارد.


در آخر می‌توان گفت که اگر هزینه برایتان مهم نیست آیفون 11 و مدل‌های بالاتر بهترین گزینه است؛ ولی اگر بودجه مشخصی دارید، آیفون SE را اولویت قرار دهید.

در اینجا مشخصات کامل دو گوشی آیفون SE جدید و آیفون 11 را کنار هم مشاهده می‌کنید.

مقایسه آیفون 11 با آیفون SE

سپاس از همراهی‌تان

منبع: CNET

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید