اضافه کردن واترمارک ساعت و تاریخ به عکس های آیفون

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4831

در عکس های چاپی گرفته شده با دوربین های قدیمی امکان ثبت ساعت و تاریخ برای عکس ها وجود داشت. 

قبل از اینکه عکس های دیجیتالی ایجاد شوند، واتر مارک ساعت و تاریخ باعث شد که افراد از به ثبت رسیدن عکس ها اطلاعاتی کسب کنند. واتر مارک ها در قسمت پایین و سمت راست عکس ها قرار می گرفت.

اما با آمدن عکس های دیجیتالی این قابلیت از بین رفت و دوربین های دیجیتالی و گوشی های هوشمند، این قبیل خدمات را به کاربران عرضه نمی کردند. این موضوع به دلیل تگ های ثبت شده در عکس های دیجیتالی بود.

تگ هایی که در عکس های دیجیتالی وجود داشت، اطلاعات دقیق تری را در مورد یک عکس ارائه می کردند. با استفاده از این تگ ها می توان ساعت و تاریخ عکس به ثبت رسیده، مکان آن با استفاده از Geo tag و نوع دستگاه و کیفیت لنز را دید.

با این وجود بعضی از کاربران دوست دارند که مشابه عکس های قدیمی، واترمارک ساعت و تاریخ را به پایین عکس خود اضافه کنند.

برای اضافه کردن این واترمارک ها باید از نرم افزارهای جایگزین استفاده کرد. نرم افزارهای جایگزین مختلفی وجود دارد مثل Time Stamp IT، Time Stamp photo and video، Moment Diary. این نرم افزارها به صورت رایگان موجود هستند. این اپلیکیشن ها عکس های مختلف را گرفته و با بررسی تگ های ذخیره شده، واترمارک تاریخ را روی آن قرار می دهد.

 

برای راه اندازی این نرم افزارها کافی است، با دوربین خود عکس بگیرید تا بتوانید ثبت تاریخ و زمان را بر روی عکس خود ببینید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید