اپل قابلیتی جدید برای بهبود عمر باتری مک بوک معرفی کرد

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 677

اپل اخیرا قابلیتی با عنوان مدیریت سلامت باتری (Battery Health Management) را معرفی کرد که به بهبود عمر باتری لپ تاپ های سری مک بوک در مدت زمان طولانی کمک بسیاری می کند.

در حال حاضر، به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشین‌شدن افراد، نیاز به لپ‌تاپ‌ها بیشتر از قبل احساس می‌شود. دفاتر کاری و مشاغل زیادی تعطیل شده اند و برخی از کارمندان نیز از منزل کارهایشان را انجام می‌دهند؛ در نتیجه، اهمیت این دستگاه‌ها بیشتر از قبل شده و به طور حتم کاربران لپ‌تاپ‌هایشان را برای مدت زمان بیشتری به برق متصل خواهند کرد تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. استفاده مداوم از باتری، تأثیر زیادی بر کاهش عمر باتری می‌گذارد؛ کمپانی اپل برای رفع این مشکل قابلیت جدیدی را معرفی کرد.

اهالی کوپرتینو قابلیت جدید Battery Health Management را به طور عمومی در نسخه‌ جدید سیستم‌عامل مک، یعنی macOS Catalina 10.15.5، در دسترس توسعه دهندگان قرار دادند. در حقیقت کمپانی اپل به افزایش طول عمر باتری مک‌بوک از طریق این ویژگی اقدام نموده است.

هدف اصلی اپل از طراحی قابلیت جدید مدیریت سلامت باتری، جلب رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهتر به آن ها می باشد. این قابلیت جدید از پیر شدن سریع باتری جلوگیری می کند و این فرایند به کندی انجام می پذیرد. خوب است بدانید پیرشدن باتری‌های لیتیوم‌-یونی ارتباطی مستقیم به نحوه شارژکردن آن دارد. به‌لطف این قابلیت اپل، باتری مک‌بوک در برخی مواقع به طور کامل شارژ نمی‌شود.

شارژ کامل باتری‌های لیتیوم‌یونی سبب وارد شدن فشار بر آن‌ها می‌شود و در نتیجه، به‌ مرور زمان نرخ پیرشدن باتری افزایش می‌یابد؛ این امر سبب می شود تا باتری موبایل شما خیلی سریع کارایی و عملکرد خود را از دست بدهد. در حال حاضر، در برخی از گوشی های موبایل قابلیتی مشابه تعبیه شده است تا باتری گوشی هیچ وقت به طور کامل شارژ نشود.

قابلیت Battery Health Management سرعت پیرشدن باتری مک بوک را کاهش می دهد.

اپل اعلام نمود که این قابلیت جدید به‌صورت پیش‌فرض بر روی مک بوک فعال است؛ درصورت تمایل کاربران می‌توانند این بخش را غیر فعال نمایند. به منظور غیرفعال‌سازی این قابلیت، ابتدا در مک‌بوک خود وارد منو اصلی شوید و برروی System Preferences و سپس Energy Saver کلیک نمایید. سپس با کلیک روی Battery Health، وارد صفحه‌ای جدید می‌شوید که در آن قسمت باید تیک گزینه‌ Battery Health Management را بردارید و سپس OK بزنید. در آخر، برروی Turn Off کلیک کنید.

همه داده‌های مرتبط ‌با قابلیت Battery Health Management به‌صورت محلی برروی خود دستگاه جمع‌آوری و تحلیل می‌شود و تا زمانی‌که کاربران اجازه ندهد، در اختیار کمپانی اپل قرار نخواهند گرفت. کمپانی اپل گفته است که اگر کاربر اجازه‌ ارسال داده‌ها را به سرورهای این شرکت بدهد، داده‌ها همچنان به‌شکلی ناشناس ذخیره می شوند. این کار برای حفظ حریم خصوصی افراد صورت گرفته است.

اهالی کوپرتینو تلاش کرده‌اند به‌لطف به‌روزرسانی جدید، عمر باتری مک‌بوک‌ها را بهبود بخشند. نکته‌ بحث برانگیز و جالب این است که طبق گفته اپل، قابلیت مدیریت سلامت باتری می‌تواند خودش را با شرایط وفق دهد؛ یعنی درصورتیکه الگوی شارژکردن دستگاه را تغییر دهید، Battery Health Management نیز متناسب با شرایط جدید‌ تغییر خواهد کرد.

در صورت استفاده کاربران از این قابلیت، باتری دستگاه دیرتر از از قبل پیر شود و به‌عبارت‌دیگر، کارآیی کلی آن تا مدت زمان بیشتری حفظ می شود. این مورد را نیز در نظر داشته باشید که با روشن‌کردن این قابلیت، ممکن است از میزان شارژدهی روزانه‌ لپ‌تاپ شما کاسته شود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید