بررسی تخصصی دوربین آیفون 11

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1186

حتما به یاد دارید که شرکت اپل در تاریخ 10 سپتامبر از آیفون های جدید خود رونمایی کرد. مهم ترین ویژگی و پیشرفت سه آیفون جدید در دوربین آن ها بود. در این متن قصد داریم به بررسی تخصصی مشخصات دوربین آیفون 11 بپردازیم و اطلاعات کامل و جامعی به شما ارائه دهیم.

با اپل سرویس همراه باشید...


مشخصات دوربین آیفون 11

اپل تعداد لنزهای ارائه شده در این گوشی را نسبت به آیفون XR دو برابر کرده است . دوربین آیفون 11 دارای دو لنز 12MP میباشد. لنز دوم این دوربین ، لنزی با زاویه دید عریض است. به این معنی است که شما میتوانید عکس هایی با زاویه دید فوق العاده گسترده تر نسبت به گوشی های دیگر بگیرید. علیرغم اختلاف قیمت ، آیفون 11 و آیفون 11 پرو دارای دوربین های زیادی هستند. آیفون 11 پرو همچنین دارای لنز تله فوتو است.

 
استفاده از ضامن در پایین رابط دوربین شما را قادر می سازد بین فاصله کانونی حرکت کنید ، و میتوانید این را نگه دارید تا چرخ پیمایش را فعال کنید که با استفاده از آن می توانید راحت تر زوم کنید.

 بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 1
برنامه دوربین مشابه مدل های قدیمی است، اما با چند ترفند جدید همراه است.

همانطور که مشاهده میکنید در اینجا جزئیات توپ و آسمان به خوبی ثبت شده است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 2
در تصویر زیر وضوح صحنه متفاوت است و رنگهای تیره به خوبی دیده میشوند.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 3

جزئیات موجود در این تصویر کاملا واضح هستند. جالب است بدانید که این تصویر با حالت پرتره گرفته نشده است و از این نظر خیلی قوی تر از انتظار است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 4

خروجی کلی کاملاً متفاوت است. وقتی بزرگنمایی کنید، عکسی بسیار تاریک تر خواهید داشت ، بنابراین ما پیشنهاد میکنیم فقط از سنسور خارج از خانه در یک صحنه قوی و روشن استفاده کنید و برای بقیه زمان به حالت شب اعتماد کنید.

در عکس برداری در نور کم ، دوربین های آیفون اپل تا اینجا هرگز عالی نبوده اند ، اما با استفاده از هوش مصنوعی بهبود یافته ، آیفون 11 قادر به ارائه عکس های شگفت انگیز در شب است.

هنگامی که شما در موقعیتی تاریک قرار دارید و با سه پایه عکسبرداری می کنید، تنظیماتی وجود دارد که شما را قادر می سازد عکس هایی با وضوح بالا ثبت کنید. این کار توسط آیفون 11 به طور خودکار انجام میشود و به شما می گوید که گوشی را به مدت 2 تا 5 ثانیه ثابت نگه دارید تا شاتر بتواند مدت طولانی تری باز بماند. سپس تلفن قبل از ادغام داده ها تعدادی عکس را در معرض مختلف و سطح وضوح تصویربرداری میکند تا بهترین عکس ممکن را تولید کند.

اگر گوشی را درست روی سه پایه نصب کرده باشید ، زمان ضبط تا 30 ثانیه قابل افزایش است. این تنها در صورتی لازم است که قصد دارید از آسمان شب عکس بگیرید. تفاوت کمی بین میزان روشنایی عکس های گرفته شده در مدت زمان 5 ثانیه و 30 ثانیه وجود دارد.

عکس زیر بدون استفاده از حالت شب (Dark Mode) ثبت شده است. همانطور که مشاده میکنید نور بسیار کم است و درخت مشاهده نمیشود.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 5
و اما این تصویر با استفاده از حالت شب (Dark Mode) ثبت شده است. درخشش شگفت آور است و حتی آسمان نیز به خوبی بهبود یافته بود.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 6

 

استفاده از نوردهی طولانی تر میتواند به بهتر شدن تصاویر کمک کند اما به یک دست ثابت نیاز دارد. این تصویر نیز بدون حالت شب ثبت شده است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 7

در حالی که ما دست خود را برای ثبت عکس ثابت نگه داشتیم ، اما نتیجه این بود که مقدار کمی لرزش باعث خرابی کل تصویر شد. دقیقا به همین علت است که میگوییم برای عکسبرداری در شب به یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن گوشی نیاز است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 8

نتایج حیرت انگیز است، افزایش اپل به سطح هواوی، سامسونگ و گوگل هنگام عکس گرفتن از نور کم و شب. حالت شب ( Dark Mode ) میتواند عکس هایی را در ساعت 1 شب ثبت کند و طوری به نظر برسد که مناظر اواخر بعد از ظهر ثبت شده است. اگر بتوانید سوژه های خود را ثابت نگه دارید ، عکس های خوبی خواهید گرفت.

با این حال ، اگر سعی کنید از صحنه ای عکس بگیرید که شامل حرکت باشد، مثلاً افرادی که در یک کنسرت حضور دارند به علت تاریک بودن و حرکت بالای افراد لازم است حالت شب را به صورت دستی خاموش کنید و این کمی ناراحت کننده است.

یک ویژگی جدید زیبا به iOS 13 اضافه شده است که با فشار دادن و نگه داشتن دکمه شاتر به شما امکان میدهد به جای عکس در حالت پشت سر هم، یک فیلم سریع، به سبک اینستاگرام بگیرید ، ( هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید. اگر به راست بکشید به جای ضبط فیلم، صفحه قفل خواهد شد و به شما امکان می دهد انگشت خود را از دکمه شاتر بکشید تا نوردهی و زوم را تنظیم کنید ) .

عکسی که مشاهده میکنید در حالت استاندارد و معمولی ثبت شده است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 9
این عکس نیز با لنز فوق العاده گسترده (ultra-wide lens) ثبت شده است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 10

 

در اینجا یک تصویر استاندارد وجود دارد اگر جزئیات را بزرگنمایی کنید مشاهده میکنید که برگها با جزئیات خوبی ثبت شده اند و آسمان نیز به خوبی دیده میشود
بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 11

این تصویر نیز با استفاده از لنز فوق العاده گسترده ثبت شده است.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 12

 

فیوژن عمیق (Deep Fusion)

یکی از ویژگی های دوربین آیفون در رویداد معرفی آیفون بسیار سر و صدا کرد و این میتواند چیزی باشد که آیفون را به سمت لیست بهترین تلفن های دوربین ما قرار میدهد یا حداقل آن را بسیار نزدیک می کند. این فناوری، قبل از فشردن دکمه شاتر و قبل از گرفتن عکس، پیکسل به پیکسل تصمیم می گیرید که هنگام گرفتن عکس، چطور به بهترین وجه عکس بهینه خواهد شد. این قابلیت جدید «علم دیوانه» نامیده شده است و اگر عملی باشد، ما خوشحال خواهیم شد که با توضیحات اپل همراه باشید.

ما می گوییم 'ممکن است' زیرا Deep Fusion در واقع هنوز در دسترس نیست. با کمال تعجب اپل این ویژگی را در اواخر سال جاری اضافه میکند، و حتی در برنامه دوربین شما نشان داده نمیشود ... طبق گفته ی اپل، با این فناوری تصاویر بهتر خواهند شد.

 

حالت پرتره

اپل با اضافه کردن دوربین دوم، حالت پرتره را در آیفون 11 بسیار بهتر از نسخه قبلی در iPhone XR ساخته است. سال گذشته از نرم افزاری برای کمک به آیفون استفاده شده بود تا در ویوی دوربین تشخیص دهد کدام پیش زمینه است و کدام پس زمینه است که یک سنسور خارجی اطلاعات فیزیکی بهتری به ما خواهد داد.

این ایده آل نیست ، چرا که بعضی مواقع باعث محو شدن  اطراف جسمی میشود که قرار است فوکوس شود (مثلا موی انسان معمولا محو می شد) اما میتواند برخی از نقاط ضعف مناسب را به خود اختصاص دهد.

 
در ادامه تعدادی از عکس های ثبت شده در حالت پرتره را میبینید.

 بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 13

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 14

 

جلوه های جدید حالت پرتره در نسخه ی iOS جدید، High Key Mono است و به گزینه های Stage Light و Stage Light Mono می پیوندد. در بعضی مواقع به نظر میرسد هنری و حرفه ای است، اما اگر آن تصویر پیش زمینه به طور دقیق ضبط نشود، کمی ضعیف به نظر میرسد.

 

فیلمبرداری

اپل در مورد اینکه چگونه آیفون 11 می تواند فیلمبرداری 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه (fps) ضبط کند، سر و صدای زیادی ایجاد می کند و دلیل خوبی برای این وجود دارد: داشتن چنین ویژگی در گوشی با این قیمت برای بسیاری جذاب خواهد بود.

ضبط با سرعت 60 فرم در ثانیه باعث ایجاد خاصیت روان در عکس میشود، هرچند برخی از این فیلم لذت نمیبرند زیرا به نظر نمیرسد مانند فیلم هایی که قبلاً در تلویزیون مشاهد می کنید باشد.

آیفون 11 جدید ابزاری است که افرادی که قابلیت ویرایش ویدیو را دارند، قادر به انجام کارهای زیادی هستند. قبل از استفاده از iMovie ، میتوانید جلوه های فیلتر، تعادل رنگ و غیره را در برنامه عکس های بومی نیز تغییر دهید. از این نظر به اندازه سایر تلفن های موجود در بازار چندان پیشرفته نیست، اما قدرت و قابلیت استفاده را به خوبی تعادل میبخشد، و یک دلیل ارزشمند برای خرید در صورت گرفتن سریع فیلمبرداری است.

دوربین جلو نیز به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زمینه دید کمی گسترده تر در منظره و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 460K مجهز شده و سیستم هوشمند HDR اپل نیز بهبود یافته است.

در کل باید گقت دوربین این گوشی نسبت به آیفون XR بسیار پیشرفته تر شده و قطعا میتواند جذاب باشد.

بررسی تخصصی دوربین آیفون 11 - 14

 

 

منبع: techradar

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید