تشخیص ماسک در ios 13.5

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 818

با بروزرسانی نسخه iOS 13.5 کمپانی اپل، فرایند باز کردن قفل دستگاه ‌های اپل سریع‌تر از قبل انجام می پذیرد.

 از این طریق دیگر افرادی که ماسک به صورت دارند، نیازی نیست تا باز شدن صفحه پین منتظر بمانند.

این روز‌ ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، سبب شده کار‌ های روزانه مردم با گذشته متفاوت باشد، باز کردن گوشی‌ های موبایل آیفون که با استفاده از Face ID محافظت می‌شوند به یک مشکل برای کاربرانی که از ماسک صورت به منظور جلوگیری از ویروس کرونا استفاده می‌کنند، تبدیل شده است.

برای رفع این مشکل، نسخه بتای سیستم عامل iOS برای توسعه دهندگان منتشر شد که از طریق قابلیت جدید آن قادر هستید قفل گوشی آیفون خود را به هنگام داشتن ماسک، بدون نیاز به فیس آیدی باز نمایید.

در حالت کلی در صورتیکه کاربر صورت خود را با ماسک پوشانده باشد، برای آنلاک کردن آیفون از طریق فیس آیدی باید آن را از صورت خود بردارد. در غیر این صورت گوشی موبایل با تأخیری زیاد کاربر را به صفحه وارد کردن رمز عبور راهنمایی می‌کند. تنها راه برای حل این مشکل این بود که کاربر بیرون از خانه و هنگام داشتن ماسک، فیس آیدی را غیرفعال کند و هر بار پس از رسیدن به منزل مجددا فیس آیدی را فعال کند.

حال در نسخه بتای جدید iOS 13.5 که منتشر شد، برای رفع این مشکل و رضایت کاربران، کمپانی اپل فرایند باز کردن قفل آیفون را برای کاربرانی که ماسک می‌زنند تسهیل نموده و Passcode را در صفحه اصلی قرار داده است. حال جهت باز کردن قفل گوشی هنگام داشتن ماسک بر روی صورت، لازم است به طرف بالا سوایپ کرد. با این کار صفحه فیس آیدی Skip یا رد می‌شود و می‌توان برای باز کردن قفل گوشی رمز عبور را وارد کرد.

از طریق این قابلیت، کاربران می‌توانند قفل آیفون خود را حین انجام کار هایی مثل پرداخت با موبایل در بیرون از منزل و یا مراکز خرید به راحتی باز کنند و دیگر نیازی به برداشتن ماسک و یا صبر کردن برای ظاهر شدن صفحه Passcode نیست.

قابل ذکر است بتای جدید iOS قابلیت دیگری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد که این افراد می‌توانند به کمک آن به توسعه اپلیکیشن‌ هایی بپردازند که کاربر را از طریق ارسال نوتیفیکیشن از تماس با افراد مبتلا به ویروس کرونا مطلع نماید.

این قابلیت از طریق سیگنال‌ های بلوتوث، قادر است فاصله گوشی از گوشی‌های دیگر را تشخیص دهد. در صورتیکه آزمایش کرونا کاربری مثبت اعلام شود، می‌تواند به کمک این ویژگی برای گوشی ‌های دیگری که در محدوده او بوده‌اند، نوتیفیکیشن ارسال کرده و صاحبان آن‌ها را به انجام آزمایش کرونا راغب نماید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید