دلایل ارتقا سیستم عامل به 1.iOS 13

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1707

اپل پس از انتشار iOS 13 برای مدل های قدیمی آیفون در تاریخ 19 سپتامبر، iOS 13.1 را به گوشی های هوشمند خود منتقل کرد. iOS 13.1 رفع اشکال های مهم را در آیفون ها به همراه دارد.

ios 13.1 update بروز رسانی


اپل iOS 13 را در مدل های قدیمی آیفون خود قرار داد، که شامل iPhone SE ، iPhone 6s ، iPhone 6s Plus ، iPhone 7 ، iPhone 7 Plus ، 8 ، iPhone 8 Plus ، iPhone X ، iPhone XR ، iPhone XS  و iPhone XS Max  میشود. در 19 سپتامبر در اقدامی بی سابقه، این شرکت تصمیم گرفت iOS 13.1 را در تاریخ 24 سپتامبر، نزدیک به شش روز قبل از آن که ابتدا قرار بود رونمایی شود، معرفی کرد.

اپل با وجود iOS 13.1 تمام آسیب پذیری های کلیدی iOS 13 را برطرف کرده است. همچنین ویژگی های جالبی به اکوسیستم اپل اضافه کرده است. تمام نکات در این متن ذکر خواهد شد، اما در ابتدا توضیح خواهیم داد که چگونه میتوانید iOS 13.1 را در iPhone  خود دریافت کنید.

 

چگونه iOS 13.1 را در iPhone خود دانلود کنیم؟

اگر آیفون شما قابل ارتقا به iOS 13 است، واجد شرایط دریافت iOS 13.1 نیز می باشد. اگر هنوز iOS 13 را در آیفون خود بارگیری نکرده اید، ابتدا نرم افزار سیستم خود را ارتقا داده تا به آخرین نسخه بروز شوید. تمام کاری که باید برای به دست آوردن  iOS 13.1 یا iOS 13 در آیفون خود انجام دهید این است که مراحل زیر را دنبال کنید:

Settings را باز کنید.
روی General ضربه بزنید. سپس بر روی Software Updates ضربه بزنید.
اکنون روی download and install ضربه بزنید.
اکنون تمام به روزرسانی های نرم افزار به صورت خودکار در آیفون های شما بارگیری و نصب میشوند. پس از نصب تمام به روزرسانی ها، آیفون شما مجدداً راه اندازی میشود و پس از آن آماده استفاده خواهد شد.

 

چرا نیاز به نصب iOS 13.1 دارید؟

 iOS 13.1 همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تعدادی از رفع اشکال و ویژگی های کلیدی را در آیفون ها به ارمغان می آورد. آنچه شما باید بدانید در اینجا آمده است:

  • iOS 13.1 اشکال امنیتی کلیدی را برطرف میکند که به هر کسی امکان میدهد مخاطبین کاربر آیفون را بدون باز کردن قفل دستگاه با استفاده از ویژگی صدای ساده از Siri در طول تماس FaceTime، مشاهده کند.
  • در صورت رفع اشکال با مجوز موقعیت مکانی که تنظیمات حریم خصوصی را به 'Ask next time' اگر کاربر انتخاب کرده بود هرگز جزئیات موقعیت مکانی خود را برای یک برنامه به اشتراک نگذارد تغییر داده است.
  • در iOS 13.1 ویژگی ETA را به Maps ارائه میدهد که به کاربر آیفون اجازه میدهد تا زمان ورود خود را با خانواده و دوستان خود از طریق برنامه ها به اشتراک بگذارد.
  • همچنین ویژگی جدیدی را اپل برای موزیک به ارمغان می آورد که به کاربر اجازه میدهد متن ترانه هایی را که در قالب سبک کارائوکه پخش میشود را ببیند.
  • برنامه های میانبر کمی هوشمندانه تر شده است. در حال حاضر اتوماسیون برای روال شخصی شما پیشنهاد می کند.

 

به نظر میرسد تمام جزئیات ذکر شده در iOS 13.1 یک ماجراجویی است. اما اینطور نیست اپل در صفحه پشتیبانی خود خاطر نشان کرد: آخرین بروزرسانی iOS 13 موضوعی را به وجود می آورد که روی صفحه کلیدهای شخص ثالث تأثیر میگذارد. اپل در صفحه پشتیبانی خود نوشت: اپل در iOS 13 و iPadOS اشکالی را کشف کرده است که می تواند باعث دسترسی کامل به صفحه کلید شود حتی اگر شما این دسترسی را تأیید نکرده اید.

این خوب است که اشکال روی صفحه کلیدهای داخلی اپل تأثیر نمیگذارد. همچنین بر صفحه کلیدهای شخص ثالث که از دسترسی کامل سیستم آیفون استفاده نمیکنند، تأثیر نمیگذارد. اپل اظهار داشت که این اشکال در بروزرسانی بعدی بدون مشخص کردن اینکه چه زمانی این نسخه را منتشر می کند رفع خواهد شد.

 

منبع: indiatoday

 

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید