روش ضدعفونی کردن لوازم الکترونیک

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 843

بیماری کویید-19 که با نام کرونا در جهان شناخته شده است، باعث ایجاد تحول در رعایت بهداشت فردی انسان ها شده است.

بیماری کویید-19

این بیماری توسط آلودگی وارد بدن انسان ها شده و باعث بیمار شدن انسان ها می شود، چه بسا استفاده بیش از حد انسان ها از دستگاه های الکترونیکی، باعث تجمع آلودگی بر روی دستگاه های الکترونیکی شده و باعث افزایش خطر ابتلا به این ویروس را در خود می شوند.
بهترین پیشنهاد ما برای جلوگیری از جمع شدن آلودگی بر روی دستگاه های الکترونیکی و تلاش برای کاهش ابتلابه این ویروس، استفاده از محلول های ضد عفونی کننده مناسب و ضد عفونی دائم دستگاه های الکترونیکی خود است.


نحوه تمیز کردن تلفن همراه

در عصر جدید، تعداد انسان های بی شماری وجود دارد که از دستگاه های الکترونیکی استفاده میکنند و بدون توجه به این که چه مقدار آلودگی بر روی دستگاه های خود به وجود آورده اند، مشغول به کار با دستگاه های خود میشوند.
ما برای رفع این آلودگی ها پیشنهاد استفاده از محلول الکلی ایزوپروپیل 70 درصد را می دهیم.


این محلول برای تمیز کردن دستگاه های الکترونیکی شما ساخته شده است. به این صورت که بخشی از محلول ضد عفونی کننده را با یک دستمال نرم و بدون پرز آغشته کرده، سپس دستمال آغشته شده به محلول الکلی را با احتیاط بر روی محل شارژر، هندزفری و لنز دوربین تلفن همراه خود قرار داده و اقدام به تمیز کردن دستگاه خود کرده و سبب از بین رفتن آلودگی ها از روی دیوایس خود شوید.
البته باید توجه داشته باشیم از این محلول ضد عفونی کننده به صورت مستقیم برروی تلفن همراه خود استفاده نکنیم، زیرا ممکن است این محلول وارد درز ها و شکاف های تلفن همراهمان شود و خسارت های جبران ناپذیری برایمان به وجود بیاورد.
بهتر است بعد از استفاده از محلول ضد عفونی کننده، با یک دستمال نرم، خشک و بدون پرز تمام تلفن همراه خود را خشک کنیم تا از نفوذ هرگونه محلول ضد عفونی کننده درون تلفن همراه جلو گیری کنیم.


تمیز کردن صفحه کلید و ماوس

تمیز کردن صفحه کلید به آسانی تلفن همراه نیست، زیرا امکان ایجاد خرابی در صفحه کلید بیشتر از تلفن همراه است. به همین دلیل باید یک دستمال نرم و بدون پرز را به محلول الکلی آغشته کرده و رطوبت آن را تا حد امکان از بین برده، سپس اطراف صفحه کلید را پاک کرده و اگر تمایل به پاک کردن کلید های زیر صفحه کلید داریم، باید در هنگام نصب کلید ها نسب به قرار گیری درست کلید ها توجه کنیم.
هنگامی که میخواهیم ماوس را تمیز کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که محلول ضد عفونی کننده را به صورت مستقیم استفاده نکنیم زیرا ممکن است محلول، وارد اجزای داخلی ماوس شود و باعث از کار افتادن ماوس گردد ما میتوانیم با اسپری کردن محلول بر روی دستمال و قرار دادن دستمال بر روی ماوس آن را تمیز کرده و دوباره از آن استفاده کنیم.


تمیز کردن دسته های کنترل کننده بازی

برای تمیز کردن دسته های کنترل بازی میتوان از الکل ایزو پروپیل استفاده کرد، ولی به علت وجود دکمه ها بر روی دسته بازی، به صورت مستقیم نمی توان از محلول الکلی استفاده کرد و اگر آن را به دستمال آغشته کنیم، تیز کردن دسته ها به سختی انجام میگردد. بهترین روش برای پاک سازی دسته های بازی، استفاده از یک برس نرم و تمیز است که به راحتی میتوان دسته ها را تمیز کرده و دوباره از آن ها استفاده مجدد کرد.

چگونه صفحه نمایش را تمیز کنیم

شاید با خودتان فکرکنید راحت ترین کار پاک کردن صفحه نمایش است، اما شما کاملا در اشتباه هستید، زیرا امکان استفاده از محلول های ضد عفونی کننده غیر مناسب وجود دارد و باعث ایجاد آسیب رسیدن به صفحه نمایش تلوزیون و لپ تاپ و.... می گردد.
با وجود این که محلول های مخصوصی برای تمیز کردن صفحه نمایش تولید شده است، باید به این گزینه هم توجه کنیم که این محلول ها مایع هستند و نباید به صورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرند زیرا امکان ایجاد خسارت های هنگفتی دارد.
برای تمیز کردن صفحه نمایش ابتدا باید یک دستمال نرم، خشک و بدون پرز را برداشته و یک طرفش را به محلول ضد عفونی آغشته کنیم، سپس شروع به تمیز کردن صفحه نمایش کرده و با طرف دیگر دستمال که خشک است، مجدد شروع به تمیز کردن صفحه نمایش خواهیم کرد تا بتوانیم از باقی ماندن محلول بر روی صفحه نمایش جلوگیری کنیم و آن را کاملا خشک نماییم.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید