رونمایی از Iphone SE 2020

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1430

یک آیفون 4.7 اینچی جدید که به نظر می رسد مانند آیفون 8 است اما دارای داخلی آیفون 11 است.

آیفون SE 2020 در یک نگاه

آیفون SE اصلی قبل از قطع تولید آن در سال 2018، آیفون 4 اینچی به صرفه اقتصادی بود، اما اپل در آوریل سال 2020 با مدل جدید 4.7 اینچی این گوشی را زنده کرد که به نظر می رسد طراحی ظاهری آن مانند آیفون 8 با داخلی های مشابه آیفون 11 است. تراشه A13 Bionic، رام 3 گیگابایتی و قیمت پایین 399 دلار از مزایای این دیوایس می باشد که به رنگ سفید، مشکی و قرمز با میزان حافظه های 64، 128 یا 256 گیگابایت رونمایی شده است.

اپل در آوریل 2020 از آیفون اقتصادی جدید یعنی Iphone SE رونمایی کرد که آیفون SE 2016 با همین نام است. آیفون 2020 SE مانند نسل قبلی خود، مقرون به صرفه ترین آیفون اپل است و قیمت آن از 399 دلار شروع می شود.

بر خلاف آیفون SE نسل اول که به آیفون 5 شباهت دارد، آیفون 2020 با طراحی آیفون 8 با آیفون 8 یکسان است. این صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD شبکیه چشم HD با True Tone برای مطابقت با روشنایی محیط در یک اتاق، رنگ گسترده، Dolby Vision و HDR10 را دارا می باشد.

Iphone SE با رنگ مشکی، سفید و (PRODUCT) RED موجود است و دارای یک جلو و عقب شیشه ای با یک باند آلومینیومی می باشد. آیفون اس ای 2020 از شارژ بی سیم پشتیبانی میکند و از ویژگی های IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است، بنابراین باعث می شود تا پاشش و حتی فرونشست های مختصر در آب آسیبی به آن وارد نکند.

از آنجا که آیفون SE از نظر جسمی با آیفون 8 یکسان است، همچنان به حاشیه های ضخیم بالا و پایین می پردازد. صفحه اصلی دارای دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی و میکروفون جلوی آن میباشد، در حالیکه در قسمت پایین این صفحه نمایش یک دکمه Touch ID Home برای احراز هویت بیومتریک مبتنی بر اثر انگشت وجود دارد.

Iphone SE جدید تنها آیفون در ترکیب فعلی اپل است که همچنان ویژگی Touch ID را بر روی Face ID دارد. مانند سایر آیفون ها، از Haptic Touch برای اقدامات سریع و منوهای متنی استفاده می کند که 3D Touch اکنون از ترکیب آیفون حذف شده است.

در این آیفون اقتصادی یک دوربین عقب تک لنز 12 مگاپیکسلی در آیفون SE با دیافراگم f / 1.8 ، تثبیت کننده نوری تصویر و پشتیبانی از حالت پرتره و نورپردازی پرتره وجود دارد. حالت شب پشتیبانی نمی شود اما Smart HDR ، پشتیبانی از رنگ گسترده و موارد دیگر وجود دارد، به علاوه یک فلاش LED True Tone با قابلیت های Slow Sync را دارا می باشد.

دوربین آیفون SE می تواند ویدیوی4K را با حداکثر 60 فریم در ثانیه با ثبات تصویر نوری و پشتیبانی از فیلم های آهسته آهسته و فیلم های با گذشت زمان ضبط کند. دوربین جلویی از حالت پرتره و همچنین با استفاده از پردازنده سیگنال تصویر و موتور عصبی A13 Bionic پشتیبانی می کند.

در داخل، آیفون SE مجهز به فناوری تراشه مدرن است و دارای همان تراشه A13 Bionic با آیفون 11 است که اپل می گوید سریعترین تراشه در تلفن های هوشمند تا به امروز است. A13 Bionic از یک موتور عصبی 8 هسته ای اختصاصی برخوردار است که می تواند 5 تریلیون عملیات در هر ثانیه، دو دستگاه شتاب دهنده یادگیری ماشینی بر روی CPU و یک کنترل کننده ماشین یادگیری برای عملکرد و کارایی بهتر را انجام دهد.

وقتی صحبت از باتری می شود، آیفون SE هنگام تماشای فیلم 13 ساعت، هنگام پخش فیلم ها 8 ساعت و در هنگام گوش دادن به صدا 13 ساعت دوام می آورد. این دستگاه قابلیت شارژ سریع را دارد و در هنگام استفاده از آداپتور برق 18W یا بالاتر می تواند 50 درصد در 30 دقیقه شارژ کند.

تراشه U1 درون آیفون SE وجود ندارد اما از قابلیت پشتیبانی WiFi 6 که جدیدترین و سریعترین پروتکل WiFi است، به همراه بلوتوث 5 و کلاس Gigabit کلاس LTE با 2x2 MIMO بهره می برد. همچنین دارای NFC با حالت خواننده است و از کارت ها با ویژگی ذخیره انرژی پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد کارت ها حتی در صورت از بین رفتن باتری در دسترس باشند.

Iphone SE در ظرفیت های 64، 128 و 256 گیگابایتی موجود است. مدل 64 گیگابایتی 399 دلار قیمت دارد، مدل 128 گیگابایتی آن 449 دلار و مدل 256 گیگابایتی 549 دلار قیمت دارد.

طراحی

گرچه Iphone SE 2020 با نام Iphone SE 2016 نامگذاری شده است و طراحی آن را با آیفون 5 به اشتراک گذاشته است، اما آیفون 2020 SE با آیفون 8 یکسان است. این صفحه نمایش 4.7 اینچی با حاشیه های ضخیم در بالا و پایین دستگاه دیده می شود.

حاشیه بالای این گوشی دارای قطعه‌ ای برای دوربین جلویی، اسپیکر و سنسورهای همراه است و در قسمت پایین دستگاه، یک دکمه Touch ID Home وجود دارد که در بلور یاقوت کبود تعبیه شده است.

مانند آیفون 8، آیفون SE از بدنه ای شیشه ای برخوردار است که از یک فرآیند جوهر 7 لایه برای اضافه کردن رنگ به شیشه استفاده می کند و در نتیجه عمق رنگی غنی ایجاد می کند. صفحه نمایش شیشه ای و بدنه شیشه ای توسط یک باند آلومینیومی که با رنگ هر آیفون برای یک ظاهر بدون درز مطابقت دارد، در کنار هم قرار گرفته اند و خطوط آنتن کوچک وجود دارد.

در قسمت پشتی Iphone SE یک دوربین تک لنز، میکروفون و فلاش LED قرار دارد.

در سمت چپ آیفون SE یک دکمه سوئیچ و صدا وجود دارد، در حالی که در سمت راست دکمه خواب / بیدار وجود دارد. در قسمت پایین یک درگاه لایتنینگ و سوراخ بلندگو قرار دارد و مانند آیفون های قبلی جک هدفون وجود ندارد، بنابراین به هدفون بلوتوث یا لایتنینگ نیاز دارد.

اندازه گیری آیفون 2020 در طول 138.4 میلی متر با عرض 67.3 میلی متر و ضخامت آن 7.3 میلی متر است و وزن آن 5.22 اونس است. این جزو کوچکترین آیفون های اپل است اما هنوز هم بسیار بزرگتر از نسخه قبلی آیفون SE است. از آنجا که آیفون SE یک طراحی را با آیفون 8 به اشتراک می گذارد، مواردی که برای آیفون 7 و آیفون 8 طراحی شده اند با آیفون SE کار خواهند کرد.

گزینه های رنگ

Iphone SE به رنگ سفید، خاکستری فضایی و نسخه (PRODUCT) RED موجود است که دارای پوسته ای با رنگ شیشه ای قرمز است. هر سه رنگ دارای صفحات جلوی مشکی از جمله سفید است که در آیفون های سبک قبلی رنگ سفید بود.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

Iphone SE از مقاومت در برابر گرد و غبار و مقاومت در برابر IP67 برخوردار است، به این معنی که کاملاً ضد گرد و غبار است و قادر به تحمل یک متر آب (3.3 فوت) تا 30 دقیقه است.

آیفون SE در برابر تصادف مختصری با آب مقاوم میباشد اما باید از قرار گرفتن در معرض عمدی آب جلوگیری شود. اپل هشدار می دهد که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار شرایط دائمی نیست و ممکن است در نتیجه سایش طبیعی کاهش یابد، به علاوه ضمانت نامه اپل هیچ نوع خسارت آب را پوشش نمی دهد.

شناسه را لمس کنید

آیفون های پرچمدار اپل از طراحی تمام شیشه ای با Face ID استفاده می کنند اما برای پایین نگه داشتن هزینه ها، Iphone SE به ارائه دکمه Home با حسگر اثر انگشت Touch ID ادامه می دهد.

دکمه Touch ID Home با یک کریستال یاقوت کبود با دوام پوشانده شده است که از سنسور Touch ID و یک حلقه فولادی که اثر انگشت کاربر را ردیابی می کند، محافظت می کند. از Touch ID برای باز کردن قفل آیفون، پر کردن رمزهای عبور با iCloud Keychain، تأیید خرید فروشگاه App، باز کردن برنامه های محافظت شده از رمز عبور و تأیید معاملات Apple Pay استفاده می شود.

صفحه نمایش

به نظر می رسد Iphone SE همان صفحه نمایش 4.7 اینچی را دارد که در آیفون 8 با وضوح 1334 در 750 مورد استفاده قرار گرفت و 326 پیکسل در هر اینچ و نسبت کنتراست 1400:1 را شامل می شود.

این دستگاه از قابلیت های چند لمسی، پشتیبانی از رنگ گسترده P3 برای رنگ های غنی، واقعیت به زندگی و روشنایی حداکثر 625 نیت برخوردار است.

صدای واقعی

Iphone SE از True Tone پشتیبانی می کند، ویژگی ای که اکنون چندین سال است که در مدل های iPad و Iphone قرار دارد.

True Tone از سنسور نور محیط برای تشخیص نور در اتاق استفاده می کند و دما و شدت رنگ را تنظیم می کند تا نور را برای یک تجربه طبیعی و کاغذ مانند که باعث کاهش فشار چشم می شود تنظیم کند.

لمس Haptic

در حالی که آیفون 8 از 3D Touch پشتیبانی می کند، Iphone SE همان عملکرد Haptic Touch موجود در آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو حداکثر را ارائه می دهد.

Haptic Touch به طور مشابه با 3D Touch کار می کند و عملکردهای یکسانی را ارائه می دهد، اما به فشار حساس نیست و از عملکردهای چندگانه برای هر پرس پشتیبانی نمی کند. در عوض بهتر است به عنوان مطبوعات طولانی یا مطبوعات توصیف شود و ژست با بازخورد تند و تیز نگه داشته شود.

Haptic Touch را می توان در سراسر سیستم عامل بسیار شبیه به 3D Touch و برای بسیاری از کارهای مشابه مانند دسترسی سریع به صفحه اصلی، گسترش گزینه های اعلان، پیش نمایش پیوندها در Safari، فعال کردن فلش در صفحه قفل و دسترسی به موارد اضافی استفاده کرد.

تراشه A13 Bionic

آیفون SE مجهز به همان تراشه A13 Bionic است که در آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو حداکثر موجود است. لازم به ذکر است اپل سریعترین تراشه خود را تا به امروز در تلفن های هوشمند نامیده است.

بسیار سریعتر از A11 موجود در آیفون 8 و همچنین کارآمد تر نیز می تواند باعث افزایش عمر باتری شود.

در تراشه A13 یک موتور عصبی 8 هسته ای وجود دارد که سریعتر از همیشه عکسبرداری می کند و عکسبرداری با زمان واقعی را ارائه می دهد. یک جفت شتاب دهنده های یادگیری ماشین به CPU اجازه می دهند تا حداکثر شش برابر سریعتر عمل کند و بیش از 1 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهد.

موتور عصبی سیستم دوربین، Face ID، برنامه های واقعیت افزوده و موارد دیگر را به قدرت می رساند، به علاوه یک کنترلر جدید یادگیری ماشین برای تعادل عملکرد و کارایی نیز وجود دارد. طبق گفته اپل، A13 Bionic با iOS 13 برنامه های جدیدی را ایجاد می کند که از یادگیری ماشین و Core ML استفاده می کنند.

فضای ذخیره سازی

Iphone SE در فضا های ذخیره سازی 64، 128 و 256 گیگابایتی موجود است.

رام

پیش از انتشار آیفون SE، شایعات حاکی از آن بود که رام 3 گیگابایتی دارد که باید تأیید شود.

دوربین

برای پایین نگه داشتن هزینه ها، آیفون SE از دوربین پشتی تک لنز بهره می برد اما برخی از فناوری های آیفون 11 و 11 پرو را به کار می گیرد، این بدان معناست که عکس های بهتری نسبت به آیفون 8 می گیرد.

دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده دارای دیافراگم f / 1.8 با تثبیت کننده نوری تصویر، ضبط رنگ گسترده و HDR هوشمند برای بهبود نکات برجسته و جزئیات سایه است.

اپل می گوید بهترین سیستم تک دوربین در آیفون است.

این گوشی مانند لنزهای دوربین چندگانه خود، از قابلیت های مشابه آیفون 11 و 11 پرو برخوردار نیست، بنابراین هیچ پشتیبانی برای حالت شب یا زوم اپتیکال وجود ندارد.

حالت پرتره و نورپردازی پرتره

در حالی که دو دوربین وجود ندارد، Iphone SE پشتیبانی از حالت پرتره، نورپردازی پرتره و کنترل عمق را با استفاده از پردازنده سیگنال تصویر و موتور عصبی برای عکاسی محاسباتی پشتیبانی می کند.

حالت پرتره اجازه می دهد تا هنگام گرفتن عکس پرتره از یک شخص، حیوان خانگی یا اشیا، تاری و شفاف سازی زمینه را در یک تصویر ایجاد کنید، در حالی که نورپردازی پرتره اجازه می دهد تا شش اثر روشنایی با کیفیت استودیویی به تصاویر اضافه شود.

کنترل عمق اجازه می دهد تا میزان تاری در تصویری که در حالت پرتره گرفته شده است، برای بهترین ترکیب ممکن از تاری و جزئیات تنظیم شود.

قابلیت های فیلم

Iphone SE فیلمبرداری 4K را با حداکثر 60 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کند، همچنین 24 و 30 فریم نیز در کنار حالت های عکسبرداری 1080 و 720p گزینه های موجود را نیز دارند.

پشتیبانی از دامنه گسترده پویا برای فیلم تا 30 فریم در ثانیه و تثبیت کننده نوری تصویر در دسترس است.

ویدیوی QuickTake، ویژگی ای است که نخستین بار در آیفون های پرچمدار 2019 اپل معرفی شده است و به کاربران امکان می دهد با نگه داشتن دکمه دوربین در حالت عکس، سریع فیلم را ضبط کنید.

حالت های موجود مانندslo-mo (1080p at 120 or 240 fps) و گذشت زمان نیز در Iphone SE موجود است.

دوربین جلویی

دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی با عدم وجود سیستم دوربین TrueDepth، از دیافراگم f / 2.2 با حالت پرتره و پشتیبانی از عمق کنترل برخوردار است. برای فعال کردن این ویژگی، اپل از یادگیری ماشین و تخمین عمق تک رنگ استفاده می کند.

دوربین جلو از QuickTake پشتیبانی می کند و این اولین دوربین جلوی آیفون است که این ویژگی را ارائه می دهد. فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل HD با سرعت 30 فریم در ثانیه قابل ضبط است و سایر ویژگی های آن شامل Retina Flash، تثبیت خودکار تصویر، حالت Burst Mode ، HDR خودکار و ضبط رنگ گسترده می باشد.

عمر باتری

باتری آیفون SE تا حداکثر هشت ساعت پخش ویدیو و 40 ساعت پخش صوتی دوام دارد.

شارژ سریع

آیفون 2020 SE از شارژ سریع پشتیبانی می کند، به این معنی که تنها در 30 دقیقه می توان 50 درصد از عمر باتری را شارژ کرد. شارژ سریع نیاز به یک آداپتور برق USB-C دارد که حداقل 18 وات را ارائه دهد که شامل آداپتورهای 29 / 30W از اپل (قیمت 49 دلار) است.

آداپتور برق USB-C و کابل USB-C به لایتنینگ مورد نیاز برای شارژ سریع باید جداگانه خریداری شوند، زیرا آیفون SE با یک آداپتور برق 5W استاندارد و کابل USB-A به Lightning حمل می شود.

جهت مشاهده و خرید کلیک کنید

شارژ بی سیم

Iphone SE بدنه ای شیشه ای با کویل داخلی شارژر بی سیم دارد تا از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi پشتیبانی کند. با هر لوازم جانبی برای شارژ بی سیم 5W یا 7.5W سازگار است.

اتصال

Gigabit LTE

Iphone SE از LTE کلاس Gigabit با 2x2 MIMO و LAA مانند آیفون 11 پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از دو سیم کارت

پشتیبانی از دو سیم کارت که امکان استفاده از دو شماره تلفن را در یک زمان می دهد، در Iphone SE گنجانده شده است. عملکرد دو سیم کارت از طریق گنجاندن یک شکاف نانو سیم کارت و یک eSIM فعال می شود.

ویژگی eSIM در بسیاری از کشور های جهان در دسترس است و اپل در وب سایت خود لیست کاملی از حامل های پشتیبانی کننده eSIM را در اختیار دارد.

بلوتوث و WiFi

Iphone SE از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند که دارای برد طولانی تر، سرعت بیشتر، ظرفیت پیام رسان پخش شده بیشتر و قابلیت همکاری بهتر با سایر فن آوری های بی سیم در مقایسه با بلوتوث نسخه 4.2 است.
همچنین از WiFi 6 با 2x2 MIMO، با نام 802.11ax WiFi پشتیبانی می کند. WiFi 6 آخرین پروتکل WiFi است و به شما امکان می دهد تا 38 درصد سریعتر از WiFi 5 بارگیری کنید.

GPS و NFC

پشتیبانی از خدمات موقعیت مکانی GPS ، GLONASS ، Galileo و QZSS در Iphone SE گنجانده شده است.

برنامه بعدی برای Iphone SE چیست؟

اگرچه آیفون SE به تازگی عرضه شده بود، تحلیلگر اپل، مینگ چی کوو پیش از این در مورد جانشین خود، در سال 2021 پیش بینی کرده است. کوو انتظار دارد اپل Iphone SE Plus را با طراحی تمام صفحه، بدون شناسه چهره و ... معرفی کند. پیش بینی می شود این دستگاه دارای صفحه نمایش ال سی دی 5.5 یا 6.1 اینچی باشد و به عنوان یک آیفون ارزان قیمت قرار گیرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید