ظاهر شدن سایه سبز رنگ روی نمایشگر آیفون 11 اپل

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 831

به تازگی تعدادی از کاربران آیفون 11 از ظاهر شدن سایه‌ سبز رنگ بر روی صفحه ‌نمایش تلفن همراه خود خبر داده اند.

به گفته کاربران مختلف در شبکه ‌های اجتماعی، در روز های اخیر سایه‌ای سبز رنگ بر روی صفحه ‌نمایش گوشی‌ های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس ایجاد شده که استفاده از این گوشی‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بر اساس بررسی‌ های انجام شده این مشکل عموما پس از بازکردن قفل گوشی ظاهر می‌شود. علاوه بر آن نیز به ‌طور عمده هنگام فعال‌ بودن قابلیت‌های دارک مود و نایت شیفت این سایه دیده می‌شود. در حال حاضر راه ‌حل خاصی از سوی شرکت اپل برای رفع این مشکل ارائه نشده است. هرچند گفته می‌شود سایه‌ی سبز رنگ به‌ دلیل نوعی باگ‌ نرم‌افزاری ایجاد شده و احتمالا ارتباطی به‌ سخت‌افزار ندارد.

گزارش‌های مربوط به سبز شدن صفحه ‌نمایش گوشی ‌های جدید اپل برای نخستین‌ بار در شبکه‌ اجتماعی ردیت منتشر شدند. ظاهرا این مشکل به‌طور عمده متوجه آیفون ۱۱ بوده و مدل‌های پرو را کمتر تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد. تاکنون در مورد نحوه‌ بروز این مشکل ادعا های متعددی مطرح شده‌اند که برخی از آن‌ها با یکدیگر ناسازگارند. یکی از کاربران در ردیت می‌نویسد: «در ابتدا ترسیدم که این مشکل از نوع سخت‌افزاری باشد، اما بعدا دیدم که همین سایه‌ی سبز رنگ روی گوشی مادرم هم ظاهر شد.» .

بسیاری از کاربران می‌گویند سایه‌ سبز رنگ صفحه‌ نمایش وقتی ایجاد شده که گوشی خود را به نسخه‌ی ۱۳.۵ سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی کرده‌اند. شماری از مردم نیز مدعی هستند که این مشکل از زمان iOS 13.4 وجود داشته، اما عمده‌ ای کاربران به‌تازگی در iOS 13.5 متوجه آن شده‌اند. برخی کاربران مدعی شده ‌اند آیفون X و آیفون XS آن‌ ها نیز با مشکلی مشابه دست ‌و ‌پنجه نرم می‌کند.

گفته می‌شود که سایه ‌ی سبز رنگ پس از مدتی به‌ صورت خودکار از بین می‌رود،‌ اما هر از چند گاهی مجددا باز می‌گردد. اگر ظاهر شدن سایه ‌ی سبز رنگ واقعا مشکلی نرم‌ افزاری باشد، اپل در آینده‌ای نزدیک آن را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد. اپل از مدتی پیش آزمایش‌های خود را روی بتای iOS 13.5.5 آغاز کرده است و به‌زودی آن را در دسترس عموم کاربران قرار می‌دهد.

در هر حال هنوز هیچ‌ راه‌حلی برای رفع مشکل آیفون ۱۱ اعلام نشده و کاربران برای حل‌شدن مشکل‌شان باید منتظر انتشار به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل ازسوی اپل بمانند. هرچند یکی از کاربران می‌گوید مشکل آیفون ۱۱ به‌دنبال نصب این نسخه‌ی بتا رفع شده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید