مراحل راه اندازی اولیه مک بوک

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 13997

به دنیای مک خوش آمدید. راه اندازی مک ‌ها کار دشواری نیست بلکه ساده است؛ تنها کاری که لازم است انجام دهید مراحل تنظیمات آن است.

 به منظور آشنایی شما در چند مرحله به طور خلاصه، راه اندازی اولیه مک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

راه اندازی اولیه

بعد از خرید و بازگشایی دستگاه مک خود، از طریق دکمه پاور، آن را روشن کنید. صفحه نمایش روشن شده و شما با شنیدن صدای آغازین وارد محیط راه اندازی اولیه می شوید. کلید پاور در مک بوک ها اولین دکمه بالای سمت راست کیبورد و در آیمک ها پایین سمت چپ نمایشگر قرار گرفته است.

در حقیقت راه اندازی اولیه مک زمان بر نیست و اولین کاری که باید پس از روشن شدن مک انجام دهید این است که کشور، زبان و شبکه وایرلس خود را انتخاب کرده و سپس بر روی Continue کلیک کنید. با فرض اینکه مک را به عنوان یک رایانه جدید تنظیم کرده‌اید، از شما خواسته می‌شود تا تنظیمات مکان (GPS) خود را فعال کرده و از طریق اپل آیدی وارد شوید. در صورتیکه اپل آیدی ندارید، باید آن را ایجاد کرده و سپس نسبت به ورود به سیستم اقدام کنید. 

تنظیم حساب‌ها

در مرحله بعد، باید iCloud ، FaceTime و iMessage را تنظیم کنید. آدرس های ایمیل دیگری را که می خواهید با FaceTime و iMessage استفاده نمایید را اضافه کنید. سپس به مرحله بعدی تنظیمات بروید و Find My Mac را به عنوان ضوابط امنیتی فعال کنید. این قابلیت که توسط کمپانی اپل ارائه شده برای ردگیری دستگاه‌های مک می باشد و به شما این امکان را می دهد که با استفاده از سیگنال‌ های بلوتوث، مک خود را در صورت گم شدن، حتی از راه دور پیدا کنید.

ایجاد حساب کاربری جدید

در مرحله بعد، لازم است تا حساب کاربری خود را تنظیم نمایید، ولی در صورت تنظیم Mac جدید به جای استفاده یا بازیابی از نسخه قدیمی، اکانت و رمز عبور جدید خود را به سیستم اضافه کنید و سپس تصویری را که در کنار نماد ورود به سیستم مشاهده می شود، انتخاب کنید. بعدا نیز می توانید این کار را تغییر دهید.

تیک " Allow My Apple ID to Reset This User’s Password " را انتخاب نمایید تا در صورت فراموشی ورود به سیستم، امکان تنظیم بازیابی رمز عبور از طریق اینترنت برای شما فراهم باشد.

تنظیم ناحیه زمانی

در این مرحله باید ناحیه زمانی یا Time Zone را برای مک خود تنظیم نمایید. اگر خدمات موقعیت مکانی را فعال کرده باشید، Mac شما به طور خودکار آن را تشخیص می دهد. سپس ثبت نام مک خود را در اپل انتخاب کنید. پس از آن بر روی Continue کلیک کرده از Mac جدید خود استفاده کنید.

به شما عزیزان توصیه می کنیم خدمات موقعیت مکانی خود را فعال کنید. زیرا برنامه هایی مانند نقشه ها و «Find My Friends» بدون آن کار نمی کنند. اگر موقعیت مکانی شما فعال نباشد، دستگاه حتی نمیتواند به شما وضعیت آب و هوا را نشان دهد.

آپدیت کردن و بروزرسانی سیستم عامل

پس از ورود بهتر است جدیدترین آپدیت ها را در macOS نصب کنید. خوب است بدانید به ‌روزرسانی های عمده سیستم عامل برای نصب بر روی دستگاه جدید شما فراهم است. برای این منظور در گوشه سمت چپ بالای صفحه، با کلیک بر روی نماد App Store می توانید بررسی کنید که کدام نسخه macOS اجرا می شود، پس گزینه About This Mac را انتخاب کنید. برای اطلاع از جدیدترین آپدیت ها می توانید به وب سایت Apple مراجعه کنید.

ممکن است در حین کار با سیستم به این مشکلی برخورد کنید که Mac شما جدیدترین نسخه macOS را اجرا نمی کند، در صورت مشاهده این مشکل به احتمال زیاد لازم است آن را ارتقا دهید.

برای ارتقای مک، به بخش System Preferences > Software Update رفته و با انتخاب گزینه upgrade now منتظر بمانید تا بروزرسانی انجام شود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید