نحوه کالیبره کردن باتری مک بوک

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2625

در این بلاگ، قصد داریم به طور مختصر و بیانی ساده، نحوه کالیبره کردن باتری لپ تاپ مک بوک را شرح دهیم.

در تمامی مدل‌های مک بوک اپل، مک بوک ایر و مک بوک پرو، باتری دستگاه از پردازنده‌ی داخلی بهره می‌برد که طوری طراحی شده که کارایی باتری را به حداکثر برساند. از کارهای این پردازنده، تخمین باقی‌مانده طول عمر باتری با آنالیز حالت لحظه‌ای شارژ باطری و نرخ مصرف پاور آن است.

چه وقتی باتری مک بوک را تعویض کنیم؟ اینجا بخوانید!

برای تخمین دقیق میزان شارژ دستگاه، باتری و پردازنده‌ی آن، باید کالیبره شوند. روال کالیبره‌شدن باتری به پردازنده کمک می‌کند تا کارایی حال باتری را اندازه گرفته و میزان شارژ باتری را به طور دقیق تخمین بزند.

توجه: مدل‌های جدید مک بوک ایر و پرو، روش متفاوتی نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارند. اجازه دهید تا باتری کاملا خالی شده و خاموش شود. سپس دستگاه را به شارژ زده تا ۱۰۰ درصد شود. در این بین، سیستم عامل macOS به طور خودکار باتری را کالیبره می‌کند.

زمان کالیبره کردن باتری مک بوک

اگر مک بوک پرو یا مک بوک ایر قدیمی داشته باشید، ممکن است نحوه کالیبره‌کردن را فراموش کرده یا بلد نباشید. کالیبره نکردن به باتری لطمه نمی‌زند، تنها باتری بهترین کارایی خود را انجام نمی‌دهد.

با این حال، پس از کالیبره‌شدن باتری، زمان باقی‌مانده از باتری دقیق نشان داده می‌شود. در طول زمان، همانطور که باتری شارژها و شارژ خالی کردن‌ها را جمع می‌کند، کارایی آن تغییر می‌کند. زمان کالیبره کردن به میزان استفاده شما بستگی دارد. کالیبره‌کردن به دستگاه هیچ آسیبی وارد نمی‌کند و عاقلانه است که سالیانه چند بار این کار انجام شود.

آموزش کالیبره کردن باتری مک بوک ایر و مک بوک پرو قدیمی

۱- در ابتدا مک را کامل شارژ کنید. در این حین وارد منو باتری نشوید. به جای آن، آداپتور شارژ را به مک متصل کرده و مک را تا زمانی که چراغ روی پورت شارژر سبز شود (و منو باتری روی صفحه نشان دهید که فول شارژ شده)، شارژ کنید.

کالیبره کردن باتری مک بوک اپل سرویس

۲- زمانی که باتری کاملا شارژ شد، دستگاه مک را با آداپتور شارژ AC، به مدت ۲ ساعت اجرا کنید. در این زمان می‌توانید از مک خود تا استفاده کنید. نکته مهم این است که باتری استفاده نشود.

۳- پس از دو ساعت، شارژر را از مک بکشید. مک را خاموش نکنید. پس از آن دستگاه از باتری تغذیه می‌کند. با مک کار کنید تا پیغام Low Battery روی صفحه ظاهر شود.

۴- زمانی که پیغام باتری کم را مشاهده کردید، با دستگاه خود کار کنید تا زمانی که دستگاه به خاطر پاور باتری کم خاموش شود (حالت Sleep). بعد از این پیغام، کار حساسی انجام ندهید، چون ممکن است بدون پیغام دستگاه خاموش شود. پس از رفتن به حالت Sleep، مک را خاموش کنید.

۵- پس از حداقل ۵ ساعت، شارژر را متصل کرده و دستگاه را فول شارژ کنید. حال باتری مک بوک، کالیبره شده و پردازنده داخلی باتری، میزان دقیق مانده شارژ را نشان خواهد داد.

کالیبره کردن باتری مک بوک اپل سرویس

سپاس از همراهی‌تان

منبع: lifewire

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید