نکات جالب و جدید درباره ios 13

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1559

شرکت اپل برای اینکه بتواند یک تحول در سیستم عامل خود ایجاد کند، سیستم عاملios 13 را بوجود آورد و این سیستم عامل را از دنیای تبلت ها جدا کرد و مختص برای موبایل ها طراحی کرد. 

به همین دلیل یکسری ویژگی های خاصی دارد که فقط در این سیستم عامل پیدا میشود و همین ویژگی ها آن را متفاوت تر از بقیه کرده است و چون به تازگی ارائه شده است، فقط برای مدل های اخیر گوشی های آیفون و آیپد می باشد.

نکات جالب و جدید درباره ios 13 :

1-      بهینه کردن شارژ باتری : با این روش شما میتوانید مصرف شارژ گوشی را به حداقل برسانید و همین باعث طول عمر باتری گوشی میشود. برای فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را طی کنید:

Settings > Battery > Battery Health

2-      دسته بندی کردن پیام ها ( Notification) : میتوانیم پیام های مربوط به برنامه های مختلف را طبقه بندی کنیم تا بر روی صفحه با پیام های زیادی مواجه نشویم و به راحتی بتوانیم پیام موردنظر خود را پیدا کنیم.

3-      اشتراک گذاری عکس بدون موقعیت مکانی و زمانی : در حالت عادی برای اشتراک گذاری یک عکس یا فیلم، موقعیت را به طور کامل نشان میداد ولی این قابلیت را میتوان به طور کامل حذف کرد. با طی کردن مراحل زیر میتوانیم این عمل را انجام دهیم:

عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، در برنامه‌ی Photos انتخاب کنید، سپس روی گزینه Options در قسمت بالا،سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه‌ی Location دربخش Include را روی غیرفعال قرار دهید.

4-      محدودیت زمانی برای برنامه های پر مصرف : اگر مدت زیادی از زمان خود با یک یا حتی چند برنامه میگذرانید، با این قابلیت میتوانید برای خود محدودیت زمانی تعیین کنید تا نتوانید بیشتر از حد از برنامه استفاده کنید.

5-      پیوستگی سیری با پیام ها و مخاطبان : اگر از ایرپاد استفاده میکنید ، به کمک سیری میتوانید تمام پیام های دریافتی خود را بشنوید و جواب آن هارا نیز بدهید. اگر برای اولین بار از ایرپاد استفاده کنید، از شما سوال میشود که این قابلیت فعال شود یا خیر. برای فعال کردن این قابلیت به صورت دستی مراحل زیر را طی کنید :

وارد Settings شوید، سپس به Notification ها بروید و گزینه‌ی Announce Messages with Siri را فعال کنید. می‌توانید اعلان‌ها را از همه‌ی مخاطبان یا فقط مخاطبان مورد علاقه دریافت کنید.

6-      Car play : این قابلیت برای نشان دادن تماس ها، پیام های دریافتی،آهنگ ها و نقشه بر روی صفحه ی ماشین است. همچنین در این قابلیت شما میتوانید از waze  و google maps به عنوان جایگزین apple map استفاده کنید.

7-      حذف محدودیت حجم دانلود از apple store  هنگام استفاده از دیتا گوشی : شرکت در این نسخه از سیستم عامل این محدودیت را حذف کرد، پس اگر بخواهید دیگر میتوانید برنامه ای با حجم بیشتر از یک گیگابایت را به وسیله دیتا دانلود کنید.

8-      حالت تاریک : در حالت عادی اگر  زمینه صفحه موبایل به رنگ سفید باشد، باعث آسیب به چشم در شب میشود ، بنابراین به کمک این خاصیت میتوان قابلیت استفاده از موبایل در شب را فراهم کرد.

9-      خاموش کردن چراغ قوه : به کمک میانبر اپلیکیشن دوربین میتوان آن را روشن و خاموش کرد.

10-  به اشتراک گذاری صدا : یکی دیگر از قابلیت های این سیستم عامل به اشتراک گذاشتن آهنگ یا یک تکه از آهنگ به دیگران است. البته تنها درصورتی امکان پذیر است که دو گوشی آیفون و دارای ایرپاد باشند.

11-  بستن سه اپلیکیشن با یک حرکت : اگر احتیاج به بستن چند برنامه باهم دارید، تنها کافیست با سه انگشت خود صفحه را به بالا بکشید و به همین راحتی آن هارا ببندید!

12-  قابلیت سفارشی سازی بیشتر مموجی ها : در این سیستم عامل، شما میتوانید برای خود ایموجی های اختصاصی خود را طراحی کنید،  همچنین دارای امکانات بیشتر مانند ایرپاد ، رژلب ، عینک ، کلاه و ... است که میتوانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید