نگاهی به رقبای اپل در ده سال گذشته

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1350

اپل یک کمپانی آمریکایی است که توسط استیو جابز و همکارانش تاسیس شد؛ این شرکت در زمینه طراحی و تولید انواع لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند.

 کیفیت کالای تولیدی این کمپانی باعث شد این شرکت سال ها بدون رقیب به فعالیت خود ادامه دهد. اگرچه در این بین شرکت های بزرگ بسیاری برای رقابت در برابر اپل با بکارگیری تکنولوژی محصولات بسیار باکیفیت بالایی تولید نمودند.
با گسترش تکنولوژی، اپل از این فناوری ها در طراحی و تولید محصولات خود استفاده نمود. از محصولات این شرکت می توان به انواع گوشی موبایل آیفون، آیپد، آیپاد، مک بوک و غیره اشاره نمود. هر یک از دسته بندی های محصولات این شرکت با یک برند خاص به بازار عرضه شده اند. گوشی های موبایل برند آیفون، تبلت ها با نام آیپد و لپ تاپ های این برند با نام تجاری مک بوک در اختیار مشتریان قرار می گیرند.
شرکت مایكروسافت در اواخر دهه 1990 از تبلت های تولیدی خود رونمایی کرد؛ اما این طرح شكست خورد و مورد استقبال خریدان قرار نگرفت؛ زیرا تبلت هایی که این شرکت تولید کرد علاوه بر وزن سنگین، از قیمت بالایی برخوردار بود و مقرون به صرفه نبودند؛ شرکت اپل، تبلت های خود را در ده سال پیش به بازار عرضه نمود. تبلت های این شرکت با نام تجاری آیپد در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفتند. این محصولات علاوه بر ظاهر زیبا، از وزن سبک، فناوری و تکنولوژی روز برخوردار بودند.


پس از اپل شرکت های بزرگی مانند سامسونگ نیز به طراحی و تولید تبلت پرداختند. در حال حاضر سامسونگ هنوز تبلت هایی با ابعاد بزرگ تولید می كند؛ آمازون نیز یکی از دیگر شرکت هایی است که تبلت های مناسب كودكان می سازد، اگرچه تولیدات این شرکت از کیفیت نسبتا خوبی برخوردارند اما نباید از نقطه‌ضعف بزرگ این تبلت ها یعنی نبود Play Store غافل شد.
شرکت هوآوی را باید جزو یکی از کمپانی هایی دانست که در انقلاب بزرگ تلفن های هوشمند حضوری خوبی داشته است. این شرکت توانسته محصولاتی نیرومند و با کیفیت را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند. این شرکت چینی مدل هایی تولید می كند كه در ایالات متحده عرضه نمی شوند. در نتیجه آیپدهای اپل به خاطر نرم افزار بهتر یا نبود رقیبی قدرتمند، هنوز در بین رقبا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

تبلت های تولیدی شرکت های رقیب با ارائه امكانات جدید و مطابق با انتظارات کاربران، کمپانی اپل را مجبور کردند تا هرسال، آیپد جدید تر و کاربردی تری تولید كند؛ به همین دلیل، پس از گذشت ده سال از رونمایی اولین تبلت اپل، با به روی کار آمدن کمپانی های بزرگ، اپل به پیشرفت بیشتری دست یافت تا علاوه بر تولید محصولات با جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، محصولات جدیدتری را تولید کند و بازار را در دست خود بگیرد.

اگر چه در این بین شرکت های چینی بسیاری تبلت ها و حتی گوشی های موبایل بسیار متنوعی را با قیمت بسیار کم تولید کردند اما از نظر کیفیت و مرغوبیت هرگز قابل رقابت با محصولات اپل نیستند. خیلی از کاربران به سراغ محصولات چینی رفتند اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدند که خیلی از کالاهای چینی بی کفیت هستند و کارایی لازم را ندارند.

در خصوص گوشی های موبایل نیز شرکت های زیادی مانند سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و هوآوی به تولید گوشی های هوشمند اقدام کردند.
آیفون، سامسونگ، ال جی، اچ تی سی و هوآوی از بهترین برند های تولید کننده موبایل هستند. بنابراین میتوان گفت تقریباً محصولات همه این کمپانی ها از لحاظ شکل ظاهری، تکنولوژی و کیفیت ساخت از قبیل میزان استحکام گوشی در برابر سقوط، مقاومت گوشی در برابر فشار های وارده، طول عمر پورت‌های خروجی و دیگر موارد در سطح قابل قبولی قرار دارند. اما سیستم عامل گوشی های آیفون ios و مابقی گوشی های موجود در بازار سیستم عامل اندروید می باشد.
همه این کمپانی ها از تکنولوژی ها و فناوری های روز در گوشی های خود استفاده می کنند. گوشی های آیفون قیمت بالاتری نسبت به دیگر گوشی های موجود در بازار دارند زیرا در تهیه آن ها از سخت افزاهای قدرتمند استفاده شده است. ضمن اینکه دوربین گوشی های آیفون کیفیت بالاتری دارند و با آن می توانید عکس های بهتری بگیرید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید