کمپانی اپل جزئیات WWDC 2020 را اعلام کرد

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 562

یکی از مهم ترین رویدادهای سالانه جهان تکنولوژی، مراسم wwdc یا همان کنفرانس توسعه دهندگان اپل می باشد که در این کنفرانس اپل از محصولات جدید خود رونمایی می کند.


WWDC از ۳۳ سال پیش تاکنون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اپل اعلام کرد که همایش wwdc 2020 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و مخاطبان می توانند از طریق وبسایت، برنامه توسعه‌دهندگان، برنامه مخصوص تلویزیون اپل و یوتیوب آن را مشاهده کنند.

اخیرا کمپانی اپل جزئیات مراسم wwdc 2020 را اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه ی جدید اپل سخنرانی اصلی كنفرانس جهانی توسعه دهندگان ۲۰۲۰ اپل (WWDC 2020) قرار است روز دوشنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تير ۱۳۹۹) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران برگزار شود. اپل همچنين در اطلاعيه ی جديد خود به تشريح برخی برنامه هايش برای برگزاری WWDC ۲۰۲۰ پرداخته است .

  • سخنرانی ویژه رویداد WWDC 2020: بیست و دوم ژوئن – ساعت 10 صبح به وقت آمریکا
  • سخنرانی مهندسین اپل در کنفرانس WWDC 2020: بیست و دوم ژوئن – ساعت 2 بعد از ظهر به وقت آمریکا
  • انتشار بیش از 100 جلسه مهندسی در کنفرانس اپل 2020: بیست و سه تا بیست و ششم ژوئن – ساعت 10 صبح به وقت آمریکا
  • آغاز به کار انجمن ‌های بحث و گفتگو جدید اپل: هجدهم ژوئن
  • آغاز جلسات خصوصی بین توسعه‌ دهندگان و مهندسین اپل: بیست و سه تا بیست و ششم ژوئن است.

اپل همواره روز اول همایش را در چندین بخش برگزار می‌کند. یکی از بخش ‌های این همایش موسوم به Platforms State of the Union به‌ تشریح اخبار و به‌روزرسانی ‌هایی اختصاص دارد که در جریان سخنرانی اصلی به آن‌ها اشاره شده بود. این مراسم همچنین روی تشریح جزئیات ابزارهای جدید مخصوص توسعه‌دهندگان تمرکزی ویژه دارد. طبق اعلام اپل، Platforms State of the Union برای برگزاری در روز ۳ تیر ساعت ۱:۳۰ به‌وقت تهران برنامه‌ریزی شده است. البته مشاهده‌ ی این مراسم تنها از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت Apple Developer امکان‌پذیر خواهد بود.

در بخشی از اطلاعیه‌ ی جدید اپل برای سخنرانی اصلی WWDC آمده است: «نوآوری ‌های هیجان ‌انگیز جدید و به‌روزرسانی‌ هایی را که قرار است طی سال جاری میلادی برای تمامی پلتفرم‌ های اپل دردسترس قرار گیرند، کشف کنید». از مدت‌‌ها پیش شایعات و خبر های زیادی در مورد نرم افزار ها و سخت افزار هایی که امسال قرار است رونمایی شوند اعلام شد و بنابر شایعات و اخبار به احتمال زیاد سیستم عامل های iOS14 ،watchOS 7،iPadOS 14 ،macOS 10.16 ،tvOS 14، آیپد پرو 2020، هوم پاد 2، ردیاب ایرتگ و سخت افزار جدید مک بوک در مراسم WWDC 2020 معرفی خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین اخبار مورد انتظار از کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال، حضور تراشه ‌های مبتنی بر معماری آرم در لپ‌تاپ ‌ها و شاید روزی در رایانه‌ های اپل است. اکنون تراشه ‌های آرم در بسیاری از گوشی‌های هوشمند یافت می‌شوند اما بیشتر رایانه‌های شخصی هنوز از معماری x86 بهره می‌برند. اپل در توسعه و ساخت تراشه‌های شخصی‌سازی شده، سابقه‌ی بسیار درخشانی دارد و همین مسئله موجب شده است تا اعتماد به نفس کافی برای توسعه‌ی پردازنده‌ ی دسکتاپ را نیز به دست بیاورد. البته انتظار عرضه‌ی مک‌بوک‌ های مبتنی بر پردازنده‌ های آرم را در سال جاری میلادی نداریم اما قطعاً انتشار جزئیات آن‌ها از جمله عملکرد تراشه‌ها، می‌تواند برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری، خبری جذاب محسوب شود.

همچنین کمپانی اپل از باز طراحی انجمن‌ های توسعه‌دهندگان خبر می‌دهد. این انجمن‌ ها برای آغاز به‌ کار در ۱۸ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۹ خرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده‌اند. بیش از ۱۰۰۰ مهندس اپل قرار است در انجمن‌های آنلاین مورد بحث حضور پیدا کنند. در جریان برگزاری WWDC به‌ طور معمول توسعه‌دهندگان به‌ گفت‌و‌گوی مستقیم با مهندسان اپل مشغول می‌شوند. اپل از طریق انجمن‌های آنلاین قصد دارد نبود مراسم حضوری را جبران کند تا مردم بتوانند به‌شکل آنلاین به گفت‌و‌گو با مهندسین این شرکت بپردازند. البته برای ارسال مطلب در انجمن‌های اپل باید حتما عضو سرویس Apple Developer Program باشید.

اپل می‌گوید از روز ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰ (۳ تیر ۱۳۹۹) به‌ بعد قصد دارد بیش از ۱۰۰ جلسه‌ی متنوع را با حضور مهندسان خود برگزار کند. ویدئو های مربوط به این جلسه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ هرشب به‌وقت تهران روی وب‌سایت اپل بارگذاری خواهند شد. توسعه‌دهندگان ازطریق وب‌سایت اپل خواهند توانست درخواست برگزاری جلسه‌های دونفره را با مهندسان این شرکت ثبت کنند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید