گیفت کارت اپل

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 905

یکی از فاکتور های استفاده از محصولات و سرویس های کمپانی اپل، استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی می باشد؛ ولی برای افرادی که به کارت بانک‌ های اعتباری دسترسی ندارند، اپل گزینه ‌ای دیگر یعنی گیفت کارت را در نظر گرفته که می‌توانید از طریق آن اکانت اپل ایدی خود را شارژ نموده و برنامه ها، نرم افزار ها و دیگر محصولات موجود در اپ استور ها را خریداری کنید.

جهت استفاده از این سرویس‌ ها لازم است ابتدا گیفت کارت آیتونز اپل را تهیه کنید. برای تهیه این گیفت کارت ها می‌توانید از دو روش استفاده کنید؛ روش اول خرید اینترنتی است که در این روش به کارت بانک‌ های اعتباری بین‌المللی نیاز دارید و روش دوم خرید از وب سایت‌ های اینترنتی است. به منظور ایمنی و سهولت کار می‌توانید از طریق سیستم فروش گیفت کارت اپل در گیفت کارت استور اقدام کنید.

گیفت کارت در حقیقت به نوعی اعتبار مجازی (پول دیجیتالی) می گویند که مخصوص هدیه دادن است و از آنجایی که به عنوان هدیه داده می شود، قابل پس گرفتن و یا انتقال دادن به شخص دیگری نمی باشد.

اصولا گیفت کارت ها به صورت مجازی و اعتبار پولی در حساب افراد از طریق وارد کردن یک کد شارژ می شود و شما از این طریق میتوانید برای خرید کالا ها و خدمات الکترونیکی اقدام کنید. بازی ها، اپلیکیشن ها، کتاب، فیلم و موسیقی کالا های دیجیتالی یا الکترونیکی هستند که معمولاً می توانید آنها را از طریق استور مربوطه دریافت کنید.

گیفت کارت ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می باشد:

- گیفت کارت آیتونز (iTunes Gift Cards): مورد استفاده برای خرید محصولات از اپ استور کمپانی اپل

- گیفت کارت گوگل پلی (Google Play Gifts): به منظور خرید از گوگل پلی استور در محصولات اندرویدی

- آمازون گیفت کارت (Amazon Gift Card): به منظور خرید محصولات دیجیتال و غیر دیجیتال از سایت آمازون

- ایگس باکس گیفت کارت (Xbox Gift Cards): به منظور خرید بازی و سرگرمی از فروشگاه مایکروسافت

- پلی استیشن گیفت کارت (PlayStation Gift Card): از طریق این گیفت کارت می توانید بازی ها و قابلیت های جدید را از فروشگاه سونی خریداری کنید.

- گیفت کارت مایکروسافت (Microsoft Gift Card): به منظور خرید از مایکروسافت استور، برای گوشی های ویندوز فون


گیفت کارت آیتونز Itunes Gift Card

در دنیای امروزی یکی از پرطرفدار ترین و پرکاربرد ترین گیفت کارت ها، گیفت کارت آیتونز (گیفت کارت اپل) می باشد که بر روی دستگاه های اپل مانند گوشی های آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک بوک قابل استفاده است. از این گیفت کارت میتوانید در آیتونز، آی بوک استور، مک اپ استور و اپ استور استفاده نمایید.

گیفت کارت ها مبالغ متفاوتی دارند که می توانید با توجه به میزان نیاز خود، هر کدام از این مبالغ را خریداری نمایید. با استفاده از سریال نامبر (Serial Number) درج شده بر روی هر کارت، می توانید حساب مربوط به همان شرکت را شارژ کنید. توجه داشته باشید که پس شارژ کردن، مبلغ درون این کارت ها قابل استرداد یا قابل انتقال به افراد دیگر نمی باشد.

در واقع شما می توانید یک گیفت کارت را خریداری کنید و قبل از استفاده آن را به فرد دیگری هدیه دهید، یا واگذار کنید، ولی پس از شارژ حساب، امکان نقد کردن مبلغ موجود در حساب وجود ندارد و باید به اندازه میزان شارژ موجود در حسابتان خرید کنید.

این اعتبار مجازی در مقادیر گیفت کارت آیتونز 10 دلاری، 15 دلاری، 25 دلاری، 50 دلاری، 100 دلاری و حتی به صورت سفارشی در مقادیر بیشتر به عنوان مثال مقدار 500 دلاری و 1000 دلاری نیز عرضه می گردد.

خوب است بدانید پرطرفدار ترین نوع گیفت کارت های آیتونز، گیفت کارت آیتونز آمریکاست که فقط در اپل آی دی آمریکای وریفای شده شارژ میشود و این امکان را برای شما فراهم می کند تا به استور آمریکا که به بهترین استور مشهور است، دسترسی داشته باشید. در این استور شما می توانید از بهترین و متنوع ترین برنامه ها، بازی ها، کتاب ها، فیلم و موسیقی استفاده نمایید.

گیفت کارت آیتونز در بین کاربران از محبوبیت ویژه ای برخوردار است و محبوبیت آن به حدی است که حتی برخی اشخاص از دیگر کشور های دنیا مانند کانادا، انگلستان و استرالیا ترجیح میدهند گیفت این گیفت کارت را خریداری نموده و شارژ کنند.

گیفت کارت های آمریکا نیز در نوع فیزیکی و هم الکترونیکی توسط کمپانی اپل عرضه میشوند و در اختیار کاربران قرار می گیرند. قبل از خرید این گیفت کارت ها نهایت دقت را به عمل آورید تا اشتباها گیفت کارت تقلبی و دزدی خریداری نکنید. امروزه در بازار تعداد این گیفت کارت های تقلبی بسیار زیاد شده است. اگر شما گیفت کارت دزدی ای را خریداری کنید و آن را در اکانت خود شارژ نمایید، اپل اکانت شما را ابتدا بلاک و سپس مسدود میکند و شما از هیچ طریقی قادر به بازگشایی مجدد اکانت نخواهید بود.

به منظور استفاده از گیفت کارت آیتونز لازم است که اپل آی دی آمریکایی داشته باشید. 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید