نکاتی که باید در هنگام خرید آیفون دست دوم توجه کنیم

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 26619

اپل دارای گوشی‌هایی با کیفیت بسیار عالی است که در شرایط مناسب این گوشی‌ها سال‌ها کار می‌کنند. بازار خرید و فروش آیفون دست‌دوم بسیار پرطرفدار است و به صرفه‌ترین راه برای ورود به محصولات اپل می باشد.

شما باید برای خرید آیفون دست دوم سالم به نکات زیر توجه کنید:

1- سلامت ظاهری

آیفون ایکس کارکرده

همیشه سعی کنید به دنبال آیفون دست دومی باشید که ظاهر آن همچنان براق و کیفیت اولیه را داشته باشد زیرا این موضوع نشان دهنده این است که مالک قبلی آن، به خوبی و درستی از آن مراقبت کرده است.

2- بررسی شماره سریال و IMEI

آیفون کارکرده تمیز

یکی از راه های اطمینان از سرقتی نبودن گوشی و صحت آن، بررسی شماره سریال داخل منوی گوشی با شماره سریال پشت بدنه و همچنین شماره سریال روی کارتن است.برای به دست آوردن شماره سریال منو، کد #06#* را شماره گیری نمایید،همچنین با برنامه 3Utools چک کنید که قطعات دستگاه تعویض نشده باشد این شماره سریال باید با شماره سریال روی بدنه و کارتن یکسان باشد.

3- بررسی find my iphone

آیفون 6s کارکرده

برای این کار به مسیر settings > icloud مراجعه کرده و چک کنید که گزینه find my iphone روشن نباشد. در صورت فعال بودن این گزینه، گوشی با پسورد کاربر قبلی قفل شده است و نمی توانید آن را با اطلاعات خود فعال سازی کنید.

4- از آب نخوردن گوشی اطمینان حاصل کنید

گوشی موبایل آیفون 8 کارکرده

گوشی حتی اگر گارانتی هم داشته باشد، صدمات ناشی از آب خوردگی تحت پوشش گارانتی نمی‌باشد، پس از آب نخوردن آن اطمینان حاصل نمایید.

5- بررسی دوربین

ایفون 7 دست دوم

قبل از خرید آیفون دست دوم، با دوربین گوشی تصویر برداری و فیلم برداری کنید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید زیرا مهم‌ترین بخش گوشی، دوربین آن است.

6- بررسی باتری

ایفون دست دوم

در بیشتر موارد، فروشنده گوشی را به مدت یک روز در اختیار شما قرار نمی‌دهد که از عملکرد باتری آن مطلع شوید اما شما می توانید وای فای و بلوتوث گوشی را روشن کنید و همزمان چند دقیقه فیلم بگیرید، اگر سرعت تخلیه باتری خیلی بالا رفت و یا پشت گوشی شروع به گرم کردن کرد، از خرید آن گوشی خودداری نمایید.

7- بررسی وای فای، بلوتوث و جی پی اس

موبایل کارکرده آیفون

آیفون را از طریق وای فای به اینترنت متصل کنید، از طریق بلوتوث اطلاعات ارسال کنید و دریافت کنید و از جی پی اس آن اطمینان حاصل کنید که به خوبی قادر به مکان‌یابی باشد.

8- بررسی جک هدفون و سوکت شارژ

آیفون 6 دست دوم

به جک هدفون یک هنذفری متصل کنید و آن را تست کنید، همچنین گوشی را به شارژر و کامپیوتر متصل کنید و انتقال اطلاعات انجام دهید.

9- بررسی دکمه ها

آیفون کارکرده

همه دکمه ها را تست کنید و با کم و زیاد کردن میزان صدا و خاموش و روشن کردن صفحه نمایش از سلامت آن ها اطمینان حاصل نمایید.

10- بررسی کیفیت تماس و اسپیکر

ایفون 7 دست دوم 128 گیگابایت

تماس تلفنی برقرار کنید و از کیفیت و سلامت میکروفن و اسپیکر اطمینان حاصل نمایید و با پخش موسیقی از واضح بودن صدای اسپیکر مطمئن شوید.

11- آزمایش Touch ID و 3D Touch

دکمه هوم آیفون

اثر انگشت خود را بر روی گوشی تنظیم کنید و با قفل کردن و بازکردن گوشی از سلامت آن مطمئن شوید. آیفون ها دارای قابلیت لمس سه بعدی هستند، با امتحان فشار های مختلف روی آیکون اپ‌ها، از عملکرد صحیح لمس سه بعدی مطمئن شوید.

12- بررسی پیکسل‌های صفحه نمایش

به منظور تست پیکسل‌های صفحه نمایش از عکس‌های یک دست در رنگ های مختلف استفاده کنید تا مطمئن شوید پیکسل سوخته ای وجود ندارد.

13- بررسی قرار داشتن تمام لوازم گوشی در جعبه

آیفون 6 کارکرده

معمولا لوازمی مانند کابل شارژ USB لایتینگ، شارژر، هندزفری لایتنینگ آیفون، کاتالوگ و سوزن تعویض سیم کارت داخل جعبه قرار دارند. همچنین در آیفون 7، تبدیل کابل لایتینگ به جک 3.5 میلی متری نیز وجود دارد.

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در یکشنبه, ژوئن 7, 2020 نوشته شده توسط سعید پیوند دیدگاه
بسیار مفید و کاربردی.
ممنون از زحماتتون.

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید