آخرین اخبار iOS 14

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 975

در اینجا آخرین اخبار از سیستم عامل iOS 14 شامل تاریخ انتشار، ویژگی‌ها و آیفون‌های قابل نصب اشاره خواهیم کرد.

iOS 14 آخرین مراحل نهایی خود را طی کرده و روز به روز به رسمی شدن نزدیک می‌شود. انتظار می‌رود این نسخه روز دوشنبه، ۲ تیر سال ۹۹ «۲۲ ژوئن ۲۰۲۰» منتشر شود. ما قصد داریم سیستم عامل iOS 14 را به عنوان بخشی از رویداد WWDC 2020 اپل معرفی کنیم.

نسخه‌های اولیه تست این سیستم عامل قبلاً فاش شده و به ما ایده‌ می‌دهد که از بروزرسانی چه انتظاری باید داشته باشیم. هنوز ویژگی‌ها و کارکردهای پنهانی وجود دارد که ما از آنها اطلاعی نداریم؛ زیرا بروزرسانی iOS اغلب شامل صدها ترفند و ویژگی‌های جدید است، اما برخی از ویژگی های اصلی رونمایی شده است.

طبق اخبار اخیر، اپل به دلیل اشکالات بی شمار در iOS 13، روی عملکرد و کیفیت iOS 14 تمرکز زیادی دارد، اما هنوز این تغییرات تا زمان معرفی قطعی نیست.

صفحه اصلی « Home Screen »

در اپل واچ، اپل به تمام برنامه های نصب شده اجازه می‌دهد تا در یک لیست مشاهده شوند و این ویژگی می‌تواند با iOS 14 در آیفون هم دیده شود.

این لیست به کاربران امکان می‌دهد تمام برنامه‌های نصب شده روی آیفون را که احتمالاً با حروف الفبا تنظیم شده‌اند، مشاهده کنند. ظاهراً کاربران می‌توانند فیلترهایی را اعمال کنند تا برنامه‌ها با چیدمان مورد نظر خود نمایش داده شود. برای مثال کاربر با اعمال فیلتر تنها برنامه‌های دارای اعلان‌های خوانده نشده را مشاهده می‌کند.

سیستم عامل آی او اس 14 همچنین می‌تواند ویجت‌های جدیدی را در صفحه اصلی ارائه دهد؛ ویجت‌هایی که ارائه و استفاده آنها می‌تواند کاربری و استفاده از iOS را ساده‌تر کند.

برنامه‌های جدید

  • برنامه تناسب اندام

اپل در حال کار روی یک برنامه تناسب اندام برای آیفون، اپل واچ و اپل تی وی است که به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌های مربوط به تناسب اندام را دانلود کنند. برای این برنامه از Apple Watch برای بررسی روند پیشرفت تمرین‌ها استفاده خواهد شد که در iPhone، iPad یا Apple TV نمایش داده می‌شود. تمرین‌های مختلفی از جمله دویدن در داخل خانه، دوچرخه سواری، قایق‌رانی، حرکات کششی، تمرینات تقویت عضلات، تمرینات قدرتی، پیاده‌روی در فضای باز، رقص و یوگا وجود خواهد داشت.

قابلیت های ios 14 جدید

  • امکانات جدید برنامه « iMessage »

اپل در حال آزمایش ویژگی جدیدی برای iMessage است و قابلیت‌های جدیدی را در بروزرسانی بعدی ارائه خواهد کرد. یکی از قابلیت‌های جدید به شما امکان می‌دهد مخاطبین خود " برای مثال Eric " را تگ کنید. این ویژگی سبب می‌شود شما بتوانید گفتگوهای متفرقه را نادیده بگیرید و فقط پیام‌هایی که با منشن شدن اسم شما ارسال می‌شوند را مشاهده نمایید.

اپدیت ios 14

اپل همچنین در حال کار بر روی یک ویژگی است که می‌توان پیام‌ها را پس از ارسال آنها جمع کند؛ با این حساب برای هر دو طرف قابل مشاهده است.

امکانات ios 14

در نسخه جدید همچنین می‌توانید وضعیت تایپ افراد گروه را مشاهده کنید. اپل همچنین ممکن است فرمان /me را نیز را فعال کند قبلا تنها در مک قابل دسترسی بود.

اپدیت آی مسیج در ios 14

همچنین می‌توانیم ویژگی جدیدی را برای علامت‌گذاری پیام‌های خوانده نشده مشاهده کنیم که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های خوانده نشده را از اولویت‌ خارج نکنند.

امکانات ios 14

  • برنامه واقعیت افزوده

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد برنامه واقعیت افزوده را در iOS 14 معرفی کند، که با نام "Gobi" شناخته می‌شود. گفته میشود این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق AR (واقعیت مجازی) اطلاعات بیشتری درباره جهان پیرامون خود کسب کنند. برنامه Gobi با شناسایی کدهای QR طراحی شده در اپل، محتوا و تبلیغات مربوط به آن محصول را نشان دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه دو محصول را با یکدیگر مقایسه کنید.

برنامه واقعیت مجازی آیفون ios 14

  • چالش عکاسی اپل

اپل در نظر دارد چالش عکس در آیفون را در برنامه Photos قرار دهد و به همه دارندگان آیفون اجازه می‌دهد نتایج عکس خود را ارسال کرده و نتایج چالش را در برنامه مشاهده کنند. اپل به طور مرتب اعلامیه‌هایی را برای عکاسی با آیفون ارسال می‌کند و با اعلام برندگان و همچنین اعطای جوایز نقدی به اتمام می‌رساند.

  • برنامه پادکست

برنامه Podcasts با معرفی بخش جدید 'For You' به روزرسانی عمده ای را در iOS 14 دریافت میکند که با نگاه به علاقمندی های شما در گذشته، محتواهایی را پیشنهاد میدهد. همچنین یک پروفایل کاربری وجود خواهد داشت که به کاربران پادکست اجازه میدهد تا ببینند دوستانشان در حال گوش دادن به چه چیزی هستند.

  • Find My

برنامه Find My در iOS 14 از ویژگی‌های جدیدی برخوردار خواهد شد. در این نسخه، برنامه Find My می‌تواند طوری تنظیم شود که در هنگام رسیدن یک فرد خاص در یک زمان معین به یک مکان، هشدارهایی را ارائه دهد. برای مثال والدین می‌توانند از رسیدن فرزندان خود در زمان مقرر به مدرسه مطمئن شوند!

  • CarKey

نکات مربوط به برنامه جدید "CarKey" در iOS 13.4 یافت شد که به کاربر اجازه می‌داد تا از آیفون برای قفل کردن، باز کردن و روشن کردن خودروی با قابلیت NFC استفاده شود. ویژگی اشتراک گذاری نیز برای اختصاص کلید خودرو به دوستان و اعضای خانواده از طریق برنامه پیام‌ها در دسترس خواهد بود.

اپدیت جدید ios

این برنامه که می‌تواند به عنوان یک ویژگی iOS 14 به بازار عرضه شود، به صاحبان آیفون اجازه خواهد داد که به جای یک کلید ماشین فیزیکی، از آیفون خود استفاده کنند. BMW احتمالاً می‌تواند اولین شرکتی باشد که خودروهای خود را وارد برنامه CarKey کند.

  • iCloud Keychain

در iOS 14 ، iCloud Keychain هشدارهایی را در هر بار استفاده مجدد از رمز عبور، نشان می‌دهد تا کاربران را برای انتخاب کلمه‌های عبور مختلف برای هر ورود تشویق کند.

امکانات ios 14

  • آپدیت Apple Pencil

iOS 14 قابلیت‌های جدیدی را برای Apple Pencil در نظر گرفته که به شما امکان می‌دهد متن مورد نظر خود را با استفاده از قلم اپل به صورت دست نوشته بنویسید و سپس آن را به یک متن استاندارد تبدیل کنید!

تغییرات HomeKit

  • زمان بندی برای نورها و رنگ‌بندی

یکی از ویژگی‌های جدید، زمان بندی برای چراغ هاست، این تغییر به هوم کیت اجازه می‌دهد تا دمای رنگ چراغ‌های متصل به هوم کیت را بر اساس زمان روز تنظیم کند. در اوایل روز، چراغ‌ها با یک نور آبی روشن‌تر تنظیم می‌شوند، اما در شب، نورها به رنگ گرم‌تر تغییر می‌کنند.

  • تشخیص چهره دوربین

یک ویژگی جدید در HomeKit Secure Video باعث شناسایی افراد میشود که احتمالاً به دوربین های امنیتی امکان شناسایی افراد خاص را می‌دهد و افراد خانواده را از غریبه‌ها متمایز می‌کند. HomeKit Secure Video از قبل شناسایی اشیا و افراد برای مواردی مانند مردم، حیوانات و وسایل نقلیه پشتیبانی می‌کرد.

سایر قابلیت‌ها

  • دسته‌بندی Wallpaper

به نظر اپل دسته‌بندی تصویر زمینه را اجرا می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر زمینه موجود را بهتر مرتب‌سازی کنند.

  • قابلیت‌های دسترسی

iOS 14 می‌تواند شامل بروزرسانی Accessibility باشد؛ از جمله ویژگی‌هایی که برای افرادی که مشکل شنوایی دارند، صداهایی مانند آلارم آتش، ضربات در و سایر موارد را تشخیص می‌دهد.

همچنین ممکن است یک ویژگی وجود داشته باشد که به دوربین اجازه دهد حرکات دست را تشخیص دهد. اپل همچنین می‌تواند شرایط صوتی را ارائه دهد که بتوان صدای Airpods یا Earpods را برای افراد دارای کم شنوایی خفیف تا متوسط تنظیم کرد.

دیوایس‌های پشتیبانی شده iOS 14

شایعات نشان می‌دهند که iOS 14 با تمام آیفون‌های مشابه iOS 13 سازگار است؛ از جمله دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند آیفون SE نسل قدیم و آیفون 6s .

  • آیفون سری 11
  • آیفون SE 2020
  • آیفون سری X
  • آیفون سری 8
  • آیفون سری 7
  • آیفون سری 6s
  • آیفون SE 2016
  • iPod Touch (7th Generation)

انتظار می‌رود بروزرسانی iPadOS 14 با تمام iPad های قادر به اجرای iOS 13 به استثنای iPad mini 4 (مدل سپتامبر 2015) و iPad Air 2  (مدل اکتبر 2014) سازگار باشد. در صورتی که شایعات صحیح باشد، آیپدهای زیر قادر خواهند بود iPadOS 14 را اجرا کنند:

  • iPad Pro 12.9 inch
  • iPad Pro 11 inch
  • iPad Pro 10.5 inch
  • iPad Pro 9.7 inch
  • iPad (7th generation)
  • iPad (6th generation)
  • iPad (5th generation)
  • iPad mini (5th generation)
  • iPad Air (3rd generation)

سپاس از همراهی‌تان

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید