آغاز نبرد شرکت اینتل با اپل

person نویسنده: هانیه قاسمی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 658

مدیر عامل شرکت Intel، وعده ی بهترین روزهای خود را داده است و اعلام کرده که قصد ساخت پردازنده هایی بهتر از پردازنده ی شرکت اپل را دارد...

اینتل جزوه بزرگترین کمپانی های تولید کننده تراشه های رایانه ای است که به تازگی پاتریک پل گیلسنجر (Patrick Paul Gelsinger) به عنوان مدیر عامل جدید آن معرفی شده است. اگرچه که آقای گیلسنجر هنوز به صورت رسمی آغاز به کار نکرده است اما در همین ابتدا اقدامات خود را هدف گذاری کرده است.

یکی از این اقدامات، ساختن چیپ هایی قدرتمندتر از چیپ های شرکت اپل است؛ در طی جلسه ی معرفی گیلسنجر خطاب به کارمندان خود شرکت اپل را "شرکتی لایف استایل" خطاب کرده و تاکید بر طراحی پردازنده های تخصصی تری نسبت به اپل داشته است.
در سال گذشته میلادی، شرکت اپل اعلام کرده است تا دو سال آینده قصد دارد؛ تا وابستگی کمتری نسبت به تولید کنندگان قطعات داشته باشد و در این رابطه پروژه ی ساخت تراشه های مخصوص کامیپوتر های خود را شروع نموده است که این موضوع به معنی قطع همکاری با اینتل می باشد و همین امر باعث بالا گرفتن حس رقابت اینتل با اپل شده است.
اگرچه که هدف اینتل برای دستیابی به قدرتمند ترین پردازنده ممکن کمی دور از تصور است، چرا که اپل در سال گذشته لیتوگرافی 5 نانومتری خود را معرفی کرد و این در حالی است که اینتل هنوز نتوانسته لیتوگرافی 10 نانومتری خود را به صورت انبوه تولید کند و پروژه ی چیپ های 7 نانومتری اش را نیز تا سال 2022 به تعویق انداخته است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید