آموزش نصب نسخه بتا IOS 15

person نویسنده: متین شهریارپور list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1068

شرکت اپل بعد از رویداد WWDC 2021، از نسخه IOS 15 رونمایی کرد؛ نسخه بتا یک ماه بعد برای عموم در دسترس خواهد بود.

در این مقاله به طرز نصب نسخه بتا IOS 15، به دستگاه‌هایی که ساپورت می‌کند و به معایب و مزایا این نسخه بتا میپردازیم؛ پس اگر به آشنایی با قابلیت‌های جدید نسخه بتا و کمک کردن در توسعه آن علاقه دارید با ما همراه باشید.

آموزش و آشنایی با نسخه iOS 15 Beta 

شرکت اپل، هر سال در ماه ژوئن (June)، از نسخه‌ی جدید iOS رونمایی می‌کند ولی آپدیت نسخه اصلی، پس از 3 ماه برای عموم قابل دسترس است.

امسال شرکت اپل، در مراسم WWDC 2021، از نسخه‌‌ی iOS 15 رونمایی کرد؛ نسخه‌ی بتا برای توسعه دهندگان (Developer Beta) و برای اعضای گروه Apple Developer Program، پس از یک ماه ارائه می‌شود و معمولا یک ماه بعد از آن، نسخه بتا برای عموم (Public Beta) قابل دسترس است.


نسخه بتا چیست ؟

پس از معرفی جدید ترین نسخه iOS در مراسم WWDC، شرکت اپل قبل از انتشار ورژن اصلی، نسخه‌های بتا را ارائه می‌دهد که این نسخه ناتمام و در حال توسعه است؛ نسخه بتا شامل نسخه‌ای برای توسعه دهندگان (Developer Beta) و نسخه‌ای برای عموم (Public Beta) است.

اگر شما یک طراح نرم افزار روی سیستم عامل iOS هستید یا نرم افزار بخصوصی دارید که باید روی نسخه‌های بعدی iOS چک شود؛ می‌توانید از نسخه Developer Beta استفاده کنید؛ نرم افزار مورد نظر خود را روی این نسخه آزمایش کنید. زیرا نسخه بتا شامل اکثر ویژگی‌های نسخه اصلی است ولی در حال توسعه می‌باشد؛ امکان بروز مشکل برای دستگاه شما وجود دارد. به همین شرکت اپل با ارائه نسخه بتا، به رفع این مشکلات و توسعه‌‌ی بهتر نسخه اصلی می‌پردازد.

اگر شما فقط قصد آشنایی با ویژگی‌های نسخه در حال توسعه را دارید؛ می‌توانید از نسخه Public Beta اسفتاده نمایید. زیرا نسخه Developer Beta، نسخه ناتمام و غیرقابل اعتمادی است. برای دسترسی به این نسخه، شما باید عضو Apple Developer Program شوید که سالیانه 99 دلار باید حق عضویت پرداخت کنید.


معایب و مزایای نسخه بتا 

یک ماه بعد از معرفی نسخه iOS 15 در مراسم WWDC، نسخه Developer Beta و بعد از آن، نسخه Public Beta برای عموم ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که نسخه بتا، نسخه ناتمام و غیرقابل اعتمادی است که در حال توسعه می‌باشد. از جمله مشکلاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاورد؛ قفل شدن آیفون شما (Bricked) و از بین رفتن اطلاعات حافظه گوشی و iCloud شما می‌باشد؛ ما برای هر کدام، راه‌حل بخصوصی ارائه داده‌ایم:

  • در مورد قفل شدن دستگاه، متاسفانه تنها راه برطرف شدن مشکل، منتظر ماندن برای آپدیت نسخه اصلی (iOS 15) می‌باشد که حتی احتمال درست نشدن دستگاه، پس از آپدیت نسخه اصلی هم وجود دارد؛ پس به شما پیشنهاد می‌شود که از دستگاه کم اهمیت و دسته دوم، برای نصب و آزمایش نسخه بتا، استفاده کنید.
  • در مورد از بین رفتن اطلاعات شما، داشتن دستگاه کم اهمیت و دسته دوم، منطقی است که اطلاعاتی درون آن دستگاه وجود ندارد و با از بین رفتن اطلاعات نباید مشکلی داشته باشید؛ ولی برای اطمینان خاطر، شما می‌توانید از اطلاعات و iCloud خود، بک‌آپ بگیرید و با خیال راحت، به نصب نسخه بتا بپردازید.

در مورد نسخه Developer Beta و Public Beta، نسخه اولی که ارائه می‌شود؛ نسخه Developer Beta است؛ پس منطقی است که این نسخه، مشکلات بیشتری دارد؛ چرا که هرچه به سمت ورژن iOS 15.0 می‌رویم؛ مشکلات بیشتری رفع شده‌اند. درنتیجه بهتر است پس از انتشار نسخه Developer Beta، تا ارائه نسخه Public Beta کمی صبر کنید.

قابل ذکر است که ویژگی اصلی نسخه بتا iOS، امکان بازگشت به نسخه قبلی در صورت پیش آمدن اختلال در هنگام نصب می‌باشد.


دستگاه‌هایی که نسخه بتا را ساپورت می‌کنند:

  • iPhone 12
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max 
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone 7
  • iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s
  • iPhone 6s Plus
  • iPhone SE (1st generation)
  • iPhone SE (2nd generation)
  • iPod touch (7th generation)

نصب نسخه Developer Beta

ابتدا شما باید ورژن دستگاه خود را بررسی کنید که حتما، نسخه iOS 15 Beta را ساپورت کند؛ سپس برای دریافت نسخه Developer Beta، شما باید در Apple Developer Program عضو شوید که سالیانه از شما، 99 دلار حق عضویت گرفته می‌شود؛ پس از بررسی این دو مورد، به انجام مراحل زیر بپردازید:

  1. Safari گوشی ایفون خود را باز کنید و وارد سایت Developer.apple.com، سپس با وارد کردن Apple ID، وارد شوید. (توجه داشته باشید؛ حتما با دستگاهی که قصد نصب نسخه بتا روی آن را دارید؛ این مراحل را انجام دهید.)
  2. وارد قسمت "Downloads" شوید(سمت چپ منو سایت)؛ در پایین آن، به دنبال نسخه iOS 15 Beta بگردید و روی گزینه "Install Profile" و سپس روی گزینه "Accept"، کلیک کنید.
  3. تنظیمات گوشی خود را باز کنید(Setting)؛ اگر در بالای صفحه اصلی، گزیه "Profile Downloaded" کردید؛ آن را انتخاب کنید و در صورت مشاهده نکردن آن گزینه، به قسمت Profile < General بروید و روی "iOS 15 Beta Profile"، ضربه بزنید.
  4. در قسمت بالا سمت راست، روی گزینه "Install" که اقدام برای نصب نسخه بتا روی ایفون است؛ ضربه بزنید.
  5. فرم شرایط Developer را مطالعه فرمایید و گزینه موافق را بزنید.
  6. گوشی خود را ری‌استارت کنید.
  7. به قسمت Software Update < General < Setting بروید؛ باید iOS 15 Beta را مشاهده کنید؛ روی گزینه "Download and Install" ضربه بزنید. (قبل از اقدام به نصب نسخه بتا، گوشی خود را به شارژ زده و به Wi-Fi وصل شوید.)
  8. صبر کنید که دانلود کردن نسخه بتا تمام شود؛ سپس روی "Install" ضربه بزنید.

نصب نسخه Public Beta

نسخه عمومی بتا، همانطور که از اسمش مشخص است؛ برای عموم مردم است و دیر تر از نسخه Developer Beta ارائه می‌شود.

شما با انجام مراحل زیر می‌توانید؛ نسخه Public Beta را روی ایفون خود نصب نمایید:

  1. روی گزینه "Sign-Up" داخل سایت Apple Beta، ضربه بزنید و با Apple ID خود، وارد شوید.
  2. وارد قسمت Beta Software Program شوید.
  3. روی گزینه "Enrol your iOS devices" ضربه بزنید و ثبت نام کنید.(اگر سال پیش برای نسخه بتا ثبت نام کرده‌اید؛ ممکن است نیاز به حذف نمایه مربوط به آن باشد و باید دوباره برای ثبت نام اقدام کنید.)
  4. با دستگاه خود به سایت Beta.apple.com  بروید.
  5. نسخه مورد نظر خود را دانلود و سپس، نصب کنید.
  6. این کار باعث فعال شدن نسخه بتا داخل تنظیمات گوشی، زیر قسمت Software Updates < General می‌شود.

«اپل سرویس حس خوش خرید قطعات اورجینال اپل در ایران»

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید