آموزش های ضروری مک

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 818

در این محتوا به بیان آموزش های ضروری مک می پردازیم.

1.مک او اس و راه اندازی آن

اگر از مک بوک استفاده می کنید، حتما تاکنون متوجه شده اید که سیستم عامل این رایانه سیستمی کاملا منحصر به فرد است که تنها اپل از این فرآیند در رایانه های خود استفاده می کند و به آن مک او اس می گویند. حال می خواهیم به صورت گام به گام با این سیستم منحصر به فرد آشنا شویم. برای شروع بهتر است بدانید که برای استفاده از "App store" "iTunes" "icloud" و سایر خدمات مک نیاز به یک اپل آیدی دارید، اگر از قبل در آیفون یا آیپد خود اپل آیدی دارید میتوانید از همان استفاده کنید و در غیر این صورت در این مرحله باید یک اپل آیدی بسازید. پس از راه اندازی اولیه و بالا آمدن سیستم عامل، شما یک دسکتاپ خالی به همراه تعدادی آیکون در پایین صفحه دارید که به آن داک می گویند.


2. جست و جو در مک

جست و جو در مک توسط گزینه ای به اسم Finder"" صورت می گیرد که درfinder در واقع حکم همان مرورگر در ویندوز را دارد که می توانید به کمک آن در درایوها، دستگاه های متصل و فایل ها بگردید و موارد مورد نظر خود را پیدا کنید. هم چنین برای دسترسی به finder می توانید با کلیک کردن روی اولین آیکون داک از سمت چپ با آن شروع به جست و جو کنید.


3. کیبورد و ماوس در مک

در این پارت می خواهیم در مورد تغییرات جزئی که بین مک و سایر رایانه ها وجود دارد بیشتر صحبت کنیم و با کلمات کلیدی مک بیشتر آشنا شویم تا دسترسی ما به سرویس های مورد نیاز آسان تر شود. شما می توانید در مک از کلیدCommand، به جای کلید Windows در کیبورد های مایکروسافت که انجام بسیاری از کارها را بر عهده دارند استفاده کنید، همچنینOption مانند Alt عمل می کند و دیگر کلیدی به نام Backspace وجود ندارد و به جای آن باید از Delete استفاده کنید. برای جا به جا شدن میان اپلیکیشن ها نیز، بر خلاف ویندوز که در آن Alt+Tab استفاده می شد، در مک باید از Command+Tab استفاده کنید.


4. نصب اپلیکیشن در مک

بیشتر اپلیکیشن هایی که در مک دانلود می کنید به صورت فایل هایی با نام (DMG) هستند که با دو بار کلیک کردن بر روی هر فایل می توانید آن را روی سیستم سوار کنید تا به صورت یک درایو خواندنی در مک او اس نشان داده شود، سپس فایل اپلیکیشن را کشیده و در پوشه ی "Application"رها کنید تا نصب شود. برای حذف کردن اپلیکیشن هم می توانید فایل App را از این پوشه حذف کنید.

هم چنین راه حل دیگر برای نصب اپلیکیشن ها در مک استفاده از اپ استور می باشد، شما می توانید "Mac App store" را اجرا کرده و با اپل آیدی خود وارد آن شوید، سپس اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کرده و براساس رایگان یا پولی بودن آن گزینه ی مورد نظر را انتخاب کرده و آن را روی رایانه ی خود نصب کنید.

گاهی اوقات نیز هنگام نصب بعضی برنامه ها "Gatekeeper" به شما هشدار خواهد داد و علت آن برنامه از نظر اپل قابل اعتماد نیست و در اپل ثبت نشده است، در این مواقع شما می توانید از طریق "system preferences" به "Security & Privacy" بروید و بر روی گزینه ی "Open Anyway" کنید تا نصب اپلیکیشن مورد نظر برای شما با مشکل مواجه نشود.

5. تنظیمات

خوشبختانه تنظیمات در مک کار پیچیده ای نیست چون شما می توانید هم از طریق سیری که با نگه داشتن کلید های Cmd + Space" " فعال می شود و به شما در پیدا کردن اطلاعات مورد نظر و حتی تماس گرفتن کمک کند استفاده کنید هم بخش "System Preferences" که در واقع حکم همان کنترل پنل را در ویندوز دارد و کاربران می توانند با استفاده از آن تقریبا هر چیزی را در سیستم اپل تنظیمات کنند.

6. موتور جست و جو یا Spotlight

Spotlight نام موتور جست وجو در مک می باشد که با فشردن کلیدهای Cmd + Space روی صفحه ی شما نمایان می شود و شما می توانید با سرچ موضوع مورد نظر خود به محتوای نوشته شده دسترسی کامل پیدا کنید.

7.AirDrop

AirDrop سیستمی کاملا اختصاصی در اپل است که این توانایی را به کاربر می دهد تا فایل ها را به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه لوازم جانبی با دیگر دستگاه های اپل به اشتراک بگذارد. شما می توانید با استفاده از سرویس Finder"" ایردراپ خود را فعال کرده و به راحتی فایل های خود را با دیگر دستگاه های اپل به اشتراک بگذارید.


8.خاموش کردن مک

برای خاموش کردن مک می توانید از دکمه ی پاور روی دستگاه استفاده کرده یا از طریق لوگوی اپل اینکار را انجام دهید.


امیدوارم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد،اگر شما هم جزو کاربران تازه مک بوک اپل هستید، خواندن مقاله ی بالا را به شما پیشنهاد میکنم.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید