آیا اپل درگاه های اتصال فیزیکی را در آیفون 13 حذف خواهد کرد؟

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 500

اپل یکی از بزرگ ترین شرکت ها در عرصه ارائه خدمات الکتورنیکی و طراحی، تولید و فروش محصولات هوشمند بوده که در سال 1976 برای اولین بار در کوپرتینو کالیفرنیا شروع به فعالیت کرد.

اولین سیستم های این کمپانی توسط استیو جابز و تنها یک کامپیوتر شخصی بودکه با گذشت زمان به لپ تاپ، آیفون، آیپاد، آیپد، ایرپاد، ایرتگ و بسیاری مححصولات دیگر گسترش یافته است.

همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی به تازگی روش های جدیدی برای شارژ گوشی ها و در راس آن آیفون های اپل در نظرگرفته شد که به شارژ وایرلس یا بی سیم می توان اشاره کرد؛ حال پس از گذشت چندین سال از ظهور این قابلیت، شایعه شده که اپل قصد دارد تا درگاه اتصال فیزیکی لایتنینگ را در آخرین نسخه از گوشی های آیفون خود با نام آیفون 13 حذف کند!.

این گونه که پیداست اپل سیر تبدیل شدن به سمت تولید دستگاه هایی با قابلیت شارژ و گوش دادن به محتوا به صورت بی سیم را پیش گرفته و حذف درگاه اتصال فیزیکی در گوشی آیفون 13 نیز از چشم این کمپانی پوشیده نخواهد ماند.

اگر یادتان باشد برای اولین بار در سری گوشی های آیفون 7 شاهد حذف درگاه جک 3.5 میلی متری صدا بودیم تا پس از آن با معرفی ایرپادز های بی سیم اپل، فروش محصول جدیدشان چه به اجبار و چه از روی علاقه کاربران بالاتر رود؛ این عمل اپل باعث شد تا دیگر شرکت های باقی مانده که از این عمل پیروی نمی کردند به سیاست اپل روی آورده و باعث آزردگی خاطر کاربران شان شوند.

باید این حقیقت را بپذیریم که حذف ورودی جک 3.5 میلی متری صدا باعث افزایش محبوبیت هدفون های کاملا بی سیم تمامی کمپانی ها گشت و صنعت این دستگاه ها را گسترش داد؛ حال بعید نیست اگر اپل در پس پرده ی حذف درگاه لایتنینگ شارژی بی سیم مد نظر داشته باشد این کار را نکند!.

همین امر باعث شده تا اپل بار دیگر جرئت به خرج دهد و نسل جدید آیفون 13 را دست کم در یک مدل بدون درگاه لایتنینگ به بازر عرضه کند تا بازخورد کاربران را ببیند و در صنعت تولید گوشی های هوشمند غوقا کند.

حذف درگاه لایتنینگ در آیفون 13 و مشکلات آن

شاید این سوالات برای افراد به وجود بیاید که اگر این درگاه حذف شود، چگونه دستگاه آیفون که دیگر روشن نمی شود و قفل گردیده را بدون اتصال به کامپیوتر می توان روشن کرده و دیتای داخلی اش را ریکاوری و بازیابی کرد؟؛ حتی اگر گوش تان قفل هم نشد باشد باید راحی باشد تا با استفاده از درگاه لایتنینگ اپل فایل ها را به مک انتقال داد!.

به همین دلیل فکر کردن به حذف درگاه فیزیکی شارژر از آیفون 13 امری غیرقابل انجام به نظر می رسد؛ البته بد نیست بدانید که شایعه شده حتی اپل به دنیال بروز این مشکلات دنبال راهی برای برطرف کردن نیاز به کابل در حین عملیات بازیابی گوشی اپلی شما است که بازیابی اینترنتی نام دارد و تاکنون، حدود 3 روش توسط تیم اپل به منظور بازیابی گوشی ها بدون نیاز به درگاه فیزیکی لایتنینگ در حال بررسی و تست است.

در این روش شما قادر خواهید بود تا بدون نیاز به اتصال ایفون خود به هر سیستم دیگر، به نصب دوباره ی نسخه ی کاملی از سیستم عامل iOS در فرایند بازیابی گوشی های آیفون بهره مند شوید.

روش های بازیابی اینترنی گوشی های اپل

در روش اول شما گوشی ایفون خود را در حالتی که به صورت دستی بازیبای می شود قرار می دهید که اینترنت را در درون اش قعال می کند؛ سپس به وسیله ی کامپیوتر تان، سیگنال های اینترنتی در برنامه مخصوص گوشی اپل با نام iTunes که در سیستم نصب است به همراه دستورالعمل های انجام بازیابی برایتان ارسال می گردد.

در روش دوم ایفون 13 به صورت خودکار وارد فاز بازیابی شده و همان درخواست های لازم را نشان تان می دهد.

روش سوم هم به عنوان آخرین تیر شانس از بلوتوث دستگاه برای بازیابی آیفون و پخش سیگنال و انتقال داده های مربوط استفاده می کند.

در حال حاضر با توجه به اخبار ضد و نقیضی که از کمپانی اپل درز کرده، این شرکت به صورت تخصصی تمام تلاش اش را بر روی دو روش اول قرار داده و چند وقتی است که به تحلیل و بررسی آن ها پرداخته است؛ اما این دو روش در حالت عملی بسیار کند عمل می کنند که کوپرتینویی ها قصد بهبود و گسترش آن را دارند.

وجود پورت های مخفی در پی حذف درگاه لایتنینگ آیفون 13

یکی از ایده های نابی که به فکر طراحان سری گوشی های آیفون رسیده است، قرار دادن راه آخر در صورت عملی نشدن 3 روش معرفی شده است. از آن جایی که کوپرتینونشین‌ها به شدت نسبت به بی سیم شدن گوشی های اپلی علاقه نشان داده اند و تمام تمرکز شان را بر روی حذف درگاه های ورودی از گوشی کرده اند، تیم سخت افزاری هنوز هم نسبت به قرار دادن پورتی مخفی بر روی گوشی اصرار دارد.

این پورت مخفی به عنوان یک راه خاص و مفید برای انجام عمل بازیابی گوشی انجام می گیرد و مشکل کندی روش های بازیابی اینترنتی را حل می کند؛ به این صورت که قرار باشد از پد های پوگو که شامل درگاه های دندانه دار و بدون نیاز به درگاه استاندارد هستند در پشت شکاف اسلات سیم کارت استفاده کرد.

این گونه می توان پد ها را به صورت پنهان پشت سیم کارت داشت و در حین نیاز نیز با کابل سینی سفارشی سازی شده برای گوشی آیفون جهت ارتباط با آن استفاده کرد.

جالب است بدانید که این شرکت استفاده از درگاه پورت های پنهان را مدت زمان زیادی است که در اکثر دستگاه های خود مانند ساعت هوشمند اپل و تلوزیون اپل تی وی به کار گرفته و به همین علت، استفاده از درگاه پنهان برای آیفون 13 و حذف درگاه اتصال فیزیکی در آخرین سری گوشی های اپل قابل انجام خواهد بود.

قبل از انتشار این شایعه نیز چندین منبع خبری و تحلیلگر دیگر مانند مینگ-چی کو و Fudge که وظیفه ی تحلیل محصولات اپل را دارند این صحبت ها حول حذف شدن درگاه لایتنینگ ایفون 13 را کرده بودند.

حتی بلومبرگ نیز از سال 2017 ادعا کرده بود که اپل در حال کار بر روی مکانیزم جدیدی از طراحی های خود برای گوشی های اپلی است تا بتواند طی سال های آتی، این درگاه را حذف کند!.

ویژگی های آیفون 13

از دیگر شایعه ها مبنی بر گوشی آیفون 13 می توان به نمایشگر Always On Display اش از نوع LTPO اشاره کرد که دارای Refresh Rate تا مقدار ویژه ی 120 هرتز بدون کمترین میزان کاهش شارژ دهی می باشد.

از دیگر امکانات ایفون 13 یا به روایتی ایفون 12 اس می توان به دوربین سه گانه و حسگر معروف LiDAR، لبه های ناچ با حدفاصل کمتر و تاچ آیدی اشاره کرد که مورد انتظار تمامی کاربران است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید