آیفون 12 یا آیفون 2020

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 630

اخبار و شایعاتی درباره آیفون های جدید منتشر شده است، با ما همراه باشید.

آیفون 12 یا آیفون 2020

با اینکه میدانیم چندین ماه تا معرفی کامل و عرضه آیفون 12 باقی نمانده است، خبر هایی به گوش کاربران میرسد که آن هارا مجذوب خود میکند. ما در این مطلب سعی میکنیم به بررسی آیفون 12 بپردازیم.

طراحی

از سال 2017، زمانی که ایفونx معرفی شد، بحث های زیادی درباره بریدگی بر روی صفحه نمایش آن شکل گرفت که شرکت اپل اعلام کرد به دلیل ساخت دوربین جلو، اسپیکر، سنسور و فیس آیدی و... بر روی دستگاه مجبور به ایجاد این بریدگی یا ناچ شده است.
در غیر این صورت کاربران ما شاهد یک دستگاه که با صفحه نمایش مستطیلی شکل و بدون حاشیه بودند.
اما مشخص است ناچ یا همان بریدگی بر روی صفحه زیاد پایدار نیست، زیرا با پیشرفت تکنولوژی قرار است شرکت اپل سنسور هایی را زیر صفحه نمایش تعبیه کند و ناچ را از بین ببرد.
اپل هنوز نتوانسته ناچ را از بین ببرد اما با پیشرفت تکنولوژی، ناچ در آیفون 12 کوچکتر ساخته شده است.
البته این شرکت قصد دارد در آیفون 12، ناچ بر روی صفحه موبایل خود را به اندازه یک سوراخ پانچ،
مشابه galaxy s10 ساخته و کاربران خود را شگفت زده کند.
برخی ازکاربران انتظار دارند شرکت اپل از اسکنر فیس آیدی، زیر صفحه نمایش خود استفاده کند که این ویژگی فعلا در نسخه 2020 امکان پذیر نیست.

طراحی پشت دستگاه

اپل می خواهد حداقل از سه دوربین مختلف در پشت آیفون استفاده کند تا کاربران بتوانند تصاویر و ویدیو های خود را به صورت واقعی ببینند و حتی ممکن است یک لنز زمان پرواز را به ترکیب دوربین آیفون 12 اضافه کند و کاربران شاهد دوربین چهارگانه در پشت این سیستم خواهند بود.
رنگ جدید
سال گذشته شاهد عرضه آیفون جدید به بازار با رنگ سبز نیمه شب بوده ایم. در سال جدید گفته میشود اپل قرار است کاربران خود را غافلگیر کند. این بار تصمیم گرفته است رنگ آبی را جایگزین رنگ سبز شب کند.

صفحه نمایش

درسال 2017 و زمان معرفی آیفون X شرکت اپل پیش به سوی فناوری اولد رفت و lcd را کنار گذاشت. درسال 2018 سه دستگاه آیفون ایکس اس، ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر توسط شرکت اپل به دنیا معرفی شد که فقط صفحه نمایش آیفون ایکس آر به lcd مجهز بود.
ابتدا کاربران گمان میکردند که این فناوری در سال 2019 رخ خواهد داد اما اینگونه نبود.
با این وجود در سال 2020 تمامی کاربران شاهد عرضه دستگاه های اپل با فناوری صفحه نمایش اولد خواهند بود. البته هنوز آیفون 12 در نطفه است اما گفته می شود کاربران قرار است شاهد عرضه سه آیفون با صفحه نمایش 5.42، 6.06 و6.67 اینچ در بازار باشند .
اولین سوالی که توسط این شایعات در ذهن کاربران تشکیل میشود این است که شرکت اپل قرار است چگونه آیفون ایکس ار 2020 را از آیفون های پرچمدار نسل قبلش متمایز نگه دارد؟
ایفون xr فعلی دارای دوربین اصلی تکلی و صفحه و نمایش lcd با حاشیه ای بزرگتر است، این تفاوت باعث شد این سری از آیفون نسبت به دو آیفون دیگر قیمت اش کمتر شود.

اما با خبر هایی که به گوش کاربران رسیده، قرار است این دستگاه به دوربین دوگانه و صفحه نمایش اولد مجهز شود که باعث افزایش کیفیت و قیمت آن می شود، مگر این که اپل ویژگی های جدیدی را به دو آیفون دیگر اضافه کند.
البته این موضوع هم وجود دارد که آیفون 9 یا همان آیفون se2 که به زودی پایش را به بازار باز میکند، از این قائده مستثنی است و احتمالا از همان صفحه نمایش دارای lcd بهره خواهد برد.

سخت افزار

تراشه A13 که در نسل جدید آیفون اپل به کار رفته بسیار قدرتمند است. اما بسیاری از کاربران موفقیت اپل را مدیون ios میدانند. اما تراشه A13 با خود نمایی خودش توانایی پردازش آیفون 12 را به طور چشمگیری افزایش داده است.
طبق آمار و خبر های به گوش رسیده، اپل قصد دارد یک تراشه 5 نانو متری را در سال 2020 به جهان معرفی کند. فناوری 5 نانومتری باعث کم شدن فاصله بین اجزا و کاهش مصرف انرژی میشود، با این حساب از نظر تخلیه باتری و قدرت تولیدی نانومتر پایین تر و بهتر است.
به نظر میرسد که پردازنده 2020 اپل حدود 15 درصد سرعت بیشتری برای آیفون به ارمغان می آورد.
طبق شایعات ما باید شاهد قدرت اپل در حد مک بوک ایر باشیم.

دوربین

امروزه دوربین های سه گانه در محصولات جدید همه شرکت ها از جمله اپل دیده می شود.
با ترکیب لنز های سوپر واید، واید و تله فتو اپل توانسته است تقریبا تمام نیازهای کاربران را برطرف کرده است. طبق شایعات اپل قرار است دوربینی را با نام tofبر قاب پشت محصول جدید خود قرار دهد.
با این لنز کاربر می تواند به صورت دقیق محیط و اشیا اطرافش را اسکن کند.

آیفون 9

کاربران در سال 2016 شاهد بهبود یافتن آیفون 5 بوده اند و با سخت افزار جدیدی به عنوان آیفون se که به بازار عرضه شد آشنا شدند. این دستگاه تقریبا یک آیفون 6S در بدنه آیفون 5 بود، اما چرا؟ زیرا کاربرانی وجود دارند که علاقه زیادی به استفاده از صفحه نمایش بزرگ ندارند، بنابر این اپل با هدف قرار دادن این کاربران se را عرضه کرد که سخت افزار به روز تری داشت و صفحه نمایش آن کوچکتر از دستگاه های جدیدش بوده است.
گفته میشود اپل در سال 2020 می خواهد کاری مشابه se را برای کاربران آیفون7 و8 انجام دهد.
طبق شایعات آیفون9، یک آیفون کوچک با دکمه هوم و تاچ آیدی قرار است در اختیار کاربران قرار گیرد اما نسبت به دو آیفون دیگر پردازنده سریعتری خواهد داشت.

اسکنر اثر انگشت

اپل قصد دارد یک سنسور تاچ آیدی بر روی صفحه قرار دهد تا از وجود ناچ جلوگیری کند یا آن را کوچکتر بسازد، اما همه ی کاربران از این قابلیت راضی نیستند.

5G کجاست؟

اپل علاقه ای به تکنولوژی ای که همه گیر نشده است ندارد. به این دلیل از این فناوری بر روی دستگاه های تولید شده خود در سال 2019 استفاده نکرده است، اما طبق شایعاتی که وجود دارد برای آیفون 12 از این فناوری استفاده شده است.
قرار است آیفون12 به 6 مدل عرضه بازار شود و کاربران از آن استفاده کنند که به دو دسته با قابلیت استفاده از 5G و بدون 5G تقسیم میشوند.

زمان عرضه آیفون 2020 یا آیفون 12

همانند چند سال اخیر ما انتظار داریم که آیفون 12در شهریور سال 1399 به بازار عرضه گردد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید