استفاده از اپل واچ بدون نیاز به فورس تاچ

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1150

اپل سال ها است که ساعت های هوشمند اپل واچ خود را برای کاربران با قابلیت های خاص و بسیار بیشتر نسبت به دیگر محصولات موجود توسط دیگر کمپانی ها وارد بازار کرده است. در گذشته این محصول با قابلیت لمس سه بعدی برای کاربران تولید شده بود اما حالا اپل فناوری فورس تاچ را با تاچ سه بعدی جایگزین کرده است تا با انتشار اولین سری از اپل واچ های سال 2020، کاربران با رابط کاربری جدیدی از WearOS آشنا شوند.

Force Touch در مقابل 3D Touch

شاید برای شما سوال پیش بیاید که تفاوت بین این حالت چیست؟. فورس تاچ در واقع همانطور که از اسمش پیداست برای کار کردن نیاز به فشار در برابر لمس دارد تا ارتباط شما با اپل واچ ایجاد شود.

لمس سه بعدی کمی متفاوت تر از فورس تاچ بوده و کمی فشار بیشتری برای عملکرد نیاز دارد.

در واقع اپل نام لمس سه بعدی به جای فورس تاچ را به علت هم خوانی داشتن با نام برند اش ایجاد کرده و در عمل این دو چنان تفاوتی با هم ندارند. تنها تفاوت موجود در این جا حساسیت بیشتر لمس سه بعدی نسبت به فورس تاچ است.

جدا از این وضعیت بسیاری از کابران نیز استفاده از فورس تاچ را برای انجام کار های خود ترجیخ نمی دهند؛ در واقع وجود دکمه فیزیکی یا همان دیجیتال کراون در قسمت کناری ساعت به خودی خود قابلیت انجام بسیاری از کار هایی که فورس تاچ انجام می دهد را دارد و این گونه، بدون نیاز به تماس با صفحه نمایش لمسی می توانید امور خود را انجام دهید!.

کار هایی که بدون نیاز به Force Touch قابل انجام هستند

از جمله کار هایی که بدون نیاز به فورس تاچ قابل انجام هستند می توان به تغییر چیدمان در برنامه ها، تغییر دادن واچ فیس اپل واچ، پاک کردن اعلانات، نوشتن پیام جدید و غیره اشاره کرد.

تغییر چیدمان در برنامه ها

جهت ایجاد تغییر در چیدمان برنامه ها یا همان App Layout کافی است به بخش تنظیمات Settings بروید و در قسمت App View نحوه ی تماشا را به حالت الفبایی یا کندو تغییر دهید.

تغییر دادن واچ فیس اپل واچ بدون نیاز به فورس تاچ

برای تغییر دادن WatchFace در ساعت هوشمند خود نیاز است تا بر روی صفحه اصلی انگشت خود را مدت بیشتری از حالت عادی نگه دارید و سپس، از میان لیست واچ فیس ها نوع تصویر مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

پاک کردن اعلانات

اگر قصد دارید بدون نیاز به فورس تاچ اعلانات خود را پاک کنید کافی است با سوایپ کردن به بخش نوتیفیکیشن های خود رفته و گزینه ی Clear All را انتخاب نمایید.

نوشتن پیام جدید 

قصد داری پیام جدیدی در اپل واچ خود بنویسید؟؛ به روش سنتی عمل کرده و پس از وارد شدن به بخش پیام رسان گزینه ی New Massage را فشار دهید.

استفاده از فورس تاچ برای دکمه ی شاتر دوربین

متاسفانه استفاده کردن از دکمه ی شاتر در Apple Watch به صورت پیش فرض با فورس تاچ طراحی شده و استفاده از آن از هیج حالت دیگری امکان پذیر نیست.

اگر قصد دارید تا فورس را همه جوره تحریم کرده و از آن استفاده نکنید، به برنامه های جایگزین موجود در اپ استور ساعت هوشمند اپلی خود مراجعه کرده و اپ های توسعه داده شده در آن قسمت را دانلود نمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید