امکان تست اپلیکیشن ها بدون نیاز به نصب در ios 14

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1016

امکان تست اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به نصب در iOS 14 فراهم می‌شود.

کمپانی اپل جهت رفاه کاربران، قصد دارد قابلیتی جدید به سیستم‌ عامل iOS 14 اضافه کند که از طریق آن می‌توانید قبل از دانلود و نصب اپلیکیشن‌، آن را تست کنید. در واقع امکان جدید، در نسخه‌ بعدی گوشی های آیفون رونمایی می شود و کاربران می توانند بخش‌هایی از اپلیکیشن‌های اپ‌استور را بدون نیاز به نصب، امتحان کنند.
شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه‌های طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر بهترین و مرغوب ترین گوشی های موبایل با سیستم عامل را تولید و به بازار عرضه می کند.


امکان تست اپلیکیشن‌ها بدون نیاز به نصب از طریق اسکن کد QR امکان پذیر می شود. این ویژگی به دلیل استفاده از API جدید به‌‌کار رفته در iOS 14 امکان پذیر خواهد بود. به نقل از 9to5Mac اپل در iOS 14 از API تحت عنوان Clips صحبت می کند.


Clips این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا محتوایی مناسب و پویا از اپلیکیشن‌هایشان به کاربران ارائه کنند؛ حتی اگر کاربران این اپلیکیشن‌ها را برروی دستگاه خود نصب نکرده باشند. درصورتیکه شما کد QR را اسکن کنید، پنجره‌ای شناور برروی صفحه موبایل شما ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با قسمتی از اپلیکیشن تعامل و ارتباط داشته باشید. در واقع می توانید ابتدا شناختی از ویژگی ها و قابلیت های هر اپلیکیشن داشته باشید و درصورت تمایل آنها را نصب نمایید.


در ضمن این پنجره‌ شناور کوچک، امکان دانلود نسخه‌ کامل اپلیکیشن را از اپ استور برای شما فراهم می‌کند. اگر شما کد QR اپلیکیشنی را اسکن کنید که قبلا نیز آن را بررروی دستگاه خود نصب کرده‌اید، تجربه‌ تعاملی یاد شده در محیط داخلی خود اپلیکیشن نشان داده می شود.


به عنوان مثال فرض کنید کد QR مربوط به لینک یکی از ویدیو های آپارات را در اختیار دارید، اما اپلیکیشن آن را برروی گوشی موبایل خود نصب نکرده‌اید. در سیستم‌عامل iOS 14 به کمک API جدید Clips به‌راحتی این امکان برای شما فراهم است تا کد QR را اسکن کرده تا ویدیوی مورد نشر شما در پنجره‌ای شناور روی صفحه نمایش داده شود. پس این الزام وجود ندارد که وارد وب سایت رسمی آپارات شوید. قطعا برنامه نویسان در هنگام طراحی اپلیکیشن بایستی مشخص کنند که کدام قسمت از اپلیکیشن باید در قالب یک بسته به شکل OTA از طریق iOS دانلود شود تا امکان برقراری تعامل با آن از سوی کاربر، امکان پذیر باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید