امکانات مخفی آیفون که هرگز درباره آنها نمی دانید

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2790

از شارژ سریع باتری تا گرفتن عکس بدون دست، این ترفند های مخفی آیفون است که آرزو می کنید زودتر بدانید. ممکن است شما از تمامی امکانت و قابلیت های گوشی موبایل آیفون خود آگاه نباشید و اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص ندانید.

با دانستن چندین ترفند کوچک استفاده از iPhone انجام کارهای شما سریع تر، راحت تر و بهتر می شود. البته توجه داشته باشید که اضافه شدن ویژگی های جدید با هر نسخه iOS اضافه می شود. در غیر اینصورت ممکن است از اسراری که در گوشی آیفون شما وجود دارد، عقب بمانید.

مخاطبین را در پیامهای گروهی نشان کنید

دفعه بعدی که می خواهید توجه دیگران را در یک گپ گروهی جلب کنید، مستقیماً با وارد کردن علامت @ و سپس نام وی، از او نام ببرید. سپس، نوار فاصله را بزنید یا علائم نگارشی را اضافه کنید تا نام شخص پررنگ شود و نماد @ ناپدید شود. پس از ارسال پیام، فرد مذکور اعلانی دریافت می کند. به این ترتیب پیام شما در یک رشته طولانی گم نخواهد شد.

مرورگر وب پیش فرض خود را تغییر دهید

با iOS 14 می توانید Google Chrome ،Firefox یا هر مرورگر وب دیگری را به عنوان پیش فرض خود قرار دهید. در مورد ایمیل ها نیز همین طور است، به جای باز کردن خودکار Apple Mail برای نوشتن ایمیل جدید، اکنون می توانید برنامه دیگری مانند Microsoft Outlook یا Gmail را به عنوان حساب مورد نظر خود انتخاب کنید.

زیرنویس ها را به عکس ها و فیلم ها اضافه کنید

با تشکر از آخرین به روزرسانی آیفون، اکنون می توانید به هر عکس یا ویدیویی که می گیرید زیرنویس یا کلمات کلیدی اضافه کنید. برای افزودن زیرنویس، کافیست روی یک تصویر یا فیلم به سمت بالا بکشید و به طور خودکار در عکسهای iCloud ذخیره می شود. بعدا برای یافتن سریع تصویر، عنوان یا کلمه کلیدی را در پنجره جستجوی iPhone خود تایپ کنید.

به پیام های تک پاسخ دهید

پاسخ به پیام های خاص راهی جدید و بهبودیافته برای از بین بردن سردرگمی در یک موضوع گروه چت است. روی پیامی که می خواهید به آن پاسخ دهید ضربه بزنید و نگه دارید، "پاسخ" را در فهرست گزینه ها انتخاب کرده و پیام خود را تایپ کرده و ارسال کنید. اکنون پاسخ شما یک موضوع جدید در داخل گپ آغاز کرده است و همه در یک صفحه هستند.

برنامه های استفاده نشده را مخفی کنید

در حالی که برنامه های iPhone زنگ ها و سوت های زیادی برای بهبود زندگی ما ارائه می دهند، شما احتمالاً بیشتر آنها را به طور منظم استفاده نمی کنید. خوشبختانه، اکنون می توانید برنامه های استفاده نشده خود را به "App Library" اپل در iOS 14 منتقل کنید. از اقدامات سریع برنامه، کافیست روی "حذف برنامه" ضربه بزنید، سپس "انتقال به کتابخانه برنامه" را انتخاب کنید.

ابزارک ها را به صفحه اصلی خود اضافه کنید

خبر خوب، اکنون می توانید ابزارک های مورد علاقه خود را مانند Weather ،Reminders یا Apple News با یک نگاه مشاهده کنید. فقط ابزارک ها را از نمای امروز به صفحه اصلی خود بکشید و رها کنید، یا ابزارک ها را از منوی ویرایش صفحه اصلی اضافه کنید. مرتب کردن صفحه اصلی فقط یکی از کارهای درخشان است که افراد بسیار سازمان یافته در گوشی های هوشمند خود انجام می دهند.

برنامه ها را سریعتر راه اندازی کنید

همانطور که برنامه ها را از طریق App Library یا ابزار جستجوی پیش فرض جستجو می کنید، تلفن شما بهترین مطابقت را پیش بینی کرده و آن را در بالای نتایج قرار می دهد. اگر این برنامه مورد نظر شماست، می توانید بلافاصله با ضربه زدن روی "Go" در صفحه کلید آن را باز کنید. 

بدون سافاری در وب جستجو کنید

برای جستجوی آنلاین نیازی به باز کردن برنامه Safari نیست. درعوض، برای باز کردن پنجره جستجوی خود به سمت چپ بکشید، عبارات جستجو را تایپ کنید و نتایج را مستقیماً از صفحه باز کنید. اگر مرورگر وب پیش فرض خود را روی Chrome یا Firefox تنظیم کرده باشید، دیگر نیازی به استفاده از Safari نخواهید داشت. 

شارژ سریعتر دریافت کنید

آیا باتری کم دارید اما وقت کافی ندارید؟ برای یک روش سریع تر برای شارژ کردن، حالت هواپیما را روشن کنید. با این کار سر و صدای پس زمینه تلفن شما موقتاً متوقف می شود (مانند اعلان های تصادفی و رومینگ GPS) که با شارژ شدن باتری باعث تخلیه باتری می شود. 

به سرعت یک وب سایت راه اندازی کنید

برای بالا بردن یک وب سایت با عجله، در اینجا یک میانبر وجود دارد، آدرس وب را در Safari تایپ کنید و سپس نماد دوره را در صفحه کلید تلفن خود نگه دارید تا لیستی از انتهای URL نشان داده شود. گزینه ها از پسوندهای استاندارد (.com ، .net) تا موارد غیر معمول (.edu ، .ie) متغیر هستند. 

فضای ذخیره سازی بیشتری بدست آورید

فضای ذخیره سازی کالایی داغ برای یک کاربر متوسط آیفون است. برای استفاده بیشتر، دکمه "پاور" را نگه دارید، منتظر بمانید تا گزینه اسلاید و خاموش شدن تلفن خود را ببینید و سپس دکمه "خانه" را پایین نگه دارید. با انجام این کار حافظه رم گوشی شما پاک می شود و این باعث کاهش فضای مورد نیاز برنامه های شما می شود. این فقط یکی از بسیاری از ترفندهای آیفون است که زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

صفحه را کوچکتر کنید

اگر اهل نوشتن یک دست هستید، سعی کنید با نگه داشتن دکمه شکلک و انتخاب یکی از صفحه کلیدهای دو طرف، صفحه کلید را به کف دست چپ یا راست خود نزدیک کنید. همچنین می توانید دو بار روی دکمه خانه ضربه بزنید تا قسمت بالای صفحه آیفون به پایین منتقل شود. هر دو ترفند باعث می شود کل صفحه برای دست اندازه متوسط قابل دسترسی تر باشد.

بدانید تلفن شما از شما چه می داند

مراقب باشید، iPhone شما هر مرحله را که دنبال می کنید دنبال می کند. برای اثبات، به تنظیمات> حریم خصوصی> خدمات موقعیت مکانی> خدمات سیستم> مکانهای مکرر بروید. مکانهایی که بوده اید و همچنین مدت زمانی که در آنجا بوده اید را خواهید دید. با ضربه زدن روی «پاک کردن تاریخچه» و سپس کشیدن انگشت به سمت چپ در برگه مکانهای متداول (غیرفعال کردن مکان در iPhone)، می توانید این ویژگی را خاموش کنید.

اعلان ها را سفارشی کنید

گرچه روزهای زنگ های سفارشی پشت سر ماست، شما همچنان می توانید اعلان های متنی را که دریافت می کنید سفارشی کنید. با انتخاب شخصی در لیست مخاطبین خود و ضربه زدن روی "ویرایش" شروع کنید. از آنجا، به "لرزش" بروید و دکمه "ایجاد لرزش جدید" را فشار دهید تا یک لرزش سفارشی برای آن شخص انتخاب شود. اکنون می توانید بدون اینکه نگاهی به صفحه بیندازید، بدانید چه کسی از رئیس شما تا فرزندانتان به شما پیام داده است.

برای موسیقی خود یک تایمر تنظیم کنید

کاربران آیفون که دوست دارند آهنگ های چرت زدن مورد علاقه خود را خسته کنند، خوش شانس هستند زیرا تلفن آنها اکنون موسیقی را به طور خودکار خاموش می کند. به Clock> Timer> When Timer Ends بروید، روی گزینه "Stop Play" ضربه بزنید و مدت زمانی را که می خواهید موسیقی پخش شود انتخاب کنید. با اتمام تایمر، تلفن شما پخش آهنگ ها (هم در Apple Music و هم در Spotify) را متوقف می کند. 

از برنامه اندازه گیری به عنوان یک ابزار خانگی استفاده کنید

دستگاه اندازه گیری در دست نیست؟ مشکلی نیست باز کردن برنامه iPhone's Measure دو ابزار بسیار کاربردی را فعال می کند، یک سطح روح دیجیتال و یک اندازه گیری نوار. این برنامه برای سنجش اندازه و ابعاد اجسام، نشان دادن زاویه کج شدن یک سطح و حتی گرفتن عکس از اندازه گیری، از واقعیت افزوده استفاده می کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید