انتقال مک به اپل سیلیکون

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 767

چندی پیش در یک رویداد بزرگ، اپل از حرکتی جدید به عنوان انتقال Mac به سیلیکون خبر داد و اعلام کرد که تمامی توسعه دهندگان از این لحظه به بعد می توانند طراحی برنامه های خود را شروع کرده و اولین سیستم را تا پایان سال و شروع انتقالی دو ساله، ارسال کنند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که مک یا مک بوک چیست. MacBook را می توان جزو سری لپ تاپ های ساخته شده و طراحی و برنامه ریزی شده توسط شرکت اپل دانست که برای اولین بار در سال 2006 میلادی، به تمامی کاربران این مجموعه ی بزرگ معرفی گردید. در واقع مک بوک را می توان جایگزین اصلی لپ تاپ های 12 اینچی سری پاوربوک و لپ تاپ های iBook G4 همین شرکت دانست که تفاوت آن ها در نوع پردازنده های Intel به کار رفته بود.

حال کوپرتینویی های کالیفرنیا در یک رویداد جهت معرفی Mac، اعلام کرده اند قرار است سیستم های مک بوک خود را به آخرین نسخه از پردازنده های سفارشی سیلیکونی خود با کلاس جهانی مجهز کنند تا بدین گونه، در صنعت فناوری دارای عملکرد و توسعه ی بهتری باشد.

به همین دلیل از هم اکنون کلیه توسعه دهندگان این امکان را دارند که از تمامی قابلیت های پیشرفته شان در جهت انجام به روزرسانی سیلیکون اپل استفاده نمایند. نتیجه ی این امر یکپارچه سازی کامل در ایجاد یک معماری مشترک میان تمامی محصولات اپل خواهد شد و علاوه بر آن، نوشتن و بهبود دادن برنامه سازی های کل اکوسیستم اپل را نیز برای توسعه دهندگان این برنامه ها آسان تر خواهد کرد.

قابلیت های انتقال مک به پل سیلیکون

بزرگ ترین نسخه ی بعدی macOS، یعنی macOS Big Sur توسط اپل معرفی گردید که به شما امکان انتقال راحت و کم دردسر برنامه ها به اپل سیلیکون را می دهد. همچنین با استفاده از این نسخه ی جدید قابلیت استفاده از برنامه های iOS و iPadOS نیز بدون نیاز به انجام تغییرات در Mac اپل برای شما قابل دست یابی خواهد بود.

bootcamp.jpg

اپل همچنین به جهت کمک رساندن به توسعه دهندگان در این انتقال، برنامه ی Universal App Quick Start را نیز به راه انداخته است تا از این طریق دسترسی به نسخه ی انجمنی، اسناد، نسخه های بتا macOS Big Sur و Xcode 12، همچنین استفاده کردن از کیت انتقال توسعه دهنده با نام DTK به صورت محدود را برایتان راحت سازد.

همچنین با استفاده از معماری Soc طراحی شده برای آپید، آیفون و اپل واچ، دسترسی به فناوری هایی چون Mac و Neural Engine نیز به بستری جذاب و شگرف برای توسعه دهندگان در حین استفاده از یاد گیری ماشین تبدیل شده است. طراحان قادر خواهند بود تا برنامه های بسیار حرفه ای تر نسبت به قبل نوشته و حتی بازی های قوی و جدید بیشتری را بسازند!.

زمان ارائه و انتقال مک به اپل سیلیکون

اپل اعلام کرده که قصد دارد این ارائه را تا پایان سال عملی کند و انتقالش را طی دو سال آینده تکمیل سازد. البته لازم به ذکر است که ساخت مک بوک ها با بهره گیری از فناوری سخت افزاری intel قطع نخواهد شد و مک های جدید نیز بر همین ویژگی در حال توسعه اند.

 با این حال انتقال دادن Mac به Apple Silicon را می توان جزو بزرگ ترین جهش ها و پیشرفت های کمپانی اپل دانست که از ابتدای ساخت و طراحی مک بوک ها رخ داده است.  

اپل همچنین اعلام کرد:" از ابتدا ، Mac همیشه تغییرات بزرگی را پذیرفته است تا در خط مقدم رایانه های شخصی باقی بماند. امروز ما اعلام کرده ایم که به سیلیکون اپل تبدیل شده ایم و این روز را برای مک یک روز تاریخی ساخته ایم. سیلیکون اپل با ویژگی های قدرتمند و عملکرد پیشرو در صنعت ، Mac را از همیشه قوی تر و تواناتر می کند. ما هرگز از آینده Mac بیشتر این هیجان زده نبودیم!."

اپل شرکتی است که برای اولین بار با معرفی مک یا همان مکینتاش در سال 1984 از پارکینگ یک خانه، انقلابی در فناوری شخصی سازی برای همگان ایجاد کرد. امروزه نیز این شرکت باتولی iPhone، iPad، Mac، Apple Watch و Apple TV به عنوان یکی از رهبران پر قدرت در زمینه نوآوری به حساب می آید. از جمله پلتفرم های ارائه شده توسط این شرکت بزرگ می توان به iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS، به عنوان ایجاد کننده های تجربه ای تماما یکپارچه در تمامی سیستم ها اشاره کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید