بررسی مک بوک پرو 13 اینچی M1 اپل

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 707

بررسی مک بوک پرو 13 اینچی M1 اپل

همه ی ما می دانیم که کمپانی اپل جزو یکی از شرکت های بسیار بزرگ در زمینه ی تهیه، طراحی و تولید دستگاه های هوشمندی چون ایپد، آیپاد، آیپاد پرو، ایرتگ ها، ایرپادز، گوشی های ایفون و بسیاری محصولات دیگر است. کمتر کسی است که نام آیفون را نشنیده باشد!.

از محصولات مهم و کاربردی برای همه ی افراد در این شرکت می توان به مک بوک هایش اشاره کرد. این مک بوک ها در دو نسخه ی ساده و پرو با ویژگی های جذاب و خاص هر کابر در انواع و اقسام مدل ها و رنگ بندی طراحی و پیاده سازی شده اند تا پاسخگوی نیاز های شما باشند.

در این جا قرار است یکی از محصولات زیبای این کمپانی با نام MacBook Pro M1 Apple را برای تان نقد و بررسی کرده و ویژگی های کلی آن را بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید!.

پردازنده های اینتل کنار می روند!

باز گذشت چندین سال نسبت به عبور اپل از x86 به سمت ARM باعث بروز یک نقطه عطف در زمینه ساخت مک بوک ها گردید؛ اکنون نیز مدیران ارشد اپل اعلام کرده اند که دیگر پردازنده های Intel هم در سیستم ها استفاده نخواهد شد و به جایش، پردازنده های ساخته شده به صورت تخصصی توسط کمپانی اپل در مک بوک ها قرار گرفت!. این به معنی پیشرفت روز افزون اپل نسبت به رقبا در اختصاصی کردن کامل محصولات اش است.

اپل همچنین این قول را داد که پردازنده های نسل جدید اش قابلیت انجام سریع تر کار ها با توان مصرفی بیشتر، در عین مصرف باتری کمتر را دارد و کارایی سیستم شما را افزایش می دهد!.

تراشه ی M1 نیز به عنوان اولین عضو از سری تراشه های مک بوده که در تولید مک بوک پرو 13 اینچی اپل تعبیه شده است. اپل اظهار کرده که این تراشه بالاترین کیفیت، پردازش گرافیکی، سرعت، باتری دهی و عملکرد را داشته و نتایج جذابی را در اختیارتان می گذارد.

این طور که به نظر می رسد اپل آنچنان از آ[رین پردازنده ی ساخت خود مطمئن است که دیگر مک بوک های ایر خود با پردازنده های اینتل را به فروش نمی رساند!.

طراحی

ابعاد MacBook Pro M1 Apple چیزی در حدود 304.1 در 212.4 در 15.6 بوده و وزنی معادل با 1.4 کیلوگرم دارد. میزان سبکی این محصولا در کنار ابعاد کم و قابلیت های بالا این امکان را به شما می دهد تا در طول روز نسبت به جا به جایی مک بوک پرو ی خود از خانه تا محل کار سختی را متحمل نشوید.

مثل همیشه تاچ پد بزرگ در قسمت پایین کیبورد قرار داشته و درایو نوری برای این مک بوک نیز تولید نشده است. همچنین در دو قسمت چپ و راست کیبورد اسپیکر های تمام قد آن را احاطه کرده اند. کیبورد نیز دارای ساختاری جزیره مانند بوده و طبق قولی که اپل به کاربران داده است مکانیزم پروانه ای دکمه های کیبورد جایش را به حالت قیچی داده اند که باعث شده فاصله میان کلید ها بیشتر و دسترسی کاربران حین تایپ راحت تر گردد!. اپل نام این مکانیزم جدید خود را که به تازگی روی اکثر سیستم های خود همچنین بر روی MacBook Pro M1 Apple به کار گرفته Magic Bottom نام نهاده است.

وجود تاچ بار در قسمت بالایی کیبورد برای تنظیم میزان صدا، روشنایی، مشاهده ویدئو ها به صورت کلی و چک کردن تنظیمات شخصی سازی قرار گرفته و خوشبختانه دکمه Esc از درون آن خارج شده و به صورت دکمه ای فیزیکی در سمت چپ اش در آمده است.

البته از ویژگی های جذاب این محصول می توان به کم بودن قطربه اندازه ی 23 درصد نسبت به نسخه های پیشین و میزان حاشیه های صفحه نمایش اشاره کرد که نمایی خاص به MacBook Pro M1 Apple داده و باعث شده به عنوان یک طراحی زیبا و کاملا مدرن به نظر برسد!.

این طور که به نظر می رسد اپل قصد دارد تا سری بعدی از مک بوک های خود را با نمایشگر های 14 اینچ و بالاتر به همراهی دیزاینی نزدیک به آیپد پرو های خود به کاران عرضه کند.

مک بوک پرو اپل مدل ام 1 دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم و بلوکی یک پارچه است که هیچ گونه اثر انگشتی را در خود جذب نمی کند!؛ این خوئ عاملی است که به راحتی و بدون نگرانی از جای اثر دستتان، سیستم مورد علاقه خود را لمس کنید.

همچنین به جهت بهبود کیفیت در لولای باز شوند، طراحان جای پوشش پلاستیکی را با پوششی آلومینیومی جایزگین کرده اند تا این گونه عبارت گفته شده توسط اپل به عنوان بدنه ی یکپارچه ی فلزی نحقق یابد.

سخت افزار و نرم افزار

MacBook Pro M1 Apple دارای پردازنده ای 8 هسته ای با موتور پردازشی عصبی 16 هسته ای است. فرکانس بیشینه ی M1 به میزان 3.2 گیگاهرتز در چهار هسته ی از نوع Firestorm و 2.0 گیگاهرتز در چهار هسته ی Icestrom دیگر می باشد.

پردازنده ی گرافیکی این مک بوک پرو از نوع هشت هسته ای بوده و هشت گیگابای حافظه ی رم نیز آن را همراهی می کند. به نظر می رسد این میزان برای اجرای برنامه ها تا حد بالایی مناسب است.

فضای داخلی مک بوک پرو اپل مدل ام 1 به اندازه ی 256 گیگابایت بوده که از نوع SSD می باشد. پیشنهاد می کنیم اگر این میزان حافظه برای تان کافی نیست برای جلوگیری از پر شدن حافظه ی مک بوک تان نسبت به خریدن هارد اکسترنال اقدام نمایید.

از اتصالات مربوط به این سیستم می توان به وجود 2 پورت USB Type-C، پورت Thunderbolt 3 (up to 40Gb/s)، ورودی جک 3.5 میلی متری هدفون، ماژول Wi-Fi 6 با پهنای باندی به میزان 1.2 گیگابیت به ازای هر ثانیه، بلندگو های استریو حرفه ای به صورت داخلی، وب کم با کیفیت 720 پیکسل، کیبورد با پشتیبانی از نور پس زمینه و غیره اشاره کرد.

همچنین، دارا بودن بلوتوث داخلی نسخه 5.0، حسگر اثر انگشت و سیستم عامل macOS نیز از دیگر امکانات این سیستم زیبا هستند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش MacBook Pro M1 Apple به میزان 13.3 اینچ بوده و تراکم پیکسلی اش چیزی در حدودو 227 پیکسل در هر اینچ می باشد؛ شاید با خودتان بگویین این میزان برای یک سیستم کم است اما با وجود رزلوشن بالای 2560 در 1600 پیکسلی این محصول دیگر نیاز نیست شاهد افت کیفیت مک بو پرو M1 اپل خود باشید!.

این صفحه نمایش قابلیت نمایش 25 درصد طیف رنگی بیشتر شامل رنگ های اصلی قرمز، آبی و سبز به صورت زنده تر و Tone بهتر جهت هم خوانی با محیط دارد؛ همچنین، قابلیت Night Shift به منظور کاهش آسیب دیدگی چشم ها در طول شب با بیشتر کردن گرمی رنگ برای شما قرار دارد.

نوع پنل به کار رفته در این سیستم از نوع IPS LCD بوده و قابلیت افزایش میزان روشنایی تا 500 نیت را نیز دارد. همچنین، نسبت تصاویر در این مک بوک پرو مدل M1 به میزان 16:10 است که نسبت به سری های قبل کمی افزایش داشته است.

باتری

باتری به کار رفته در MacBook Pro M1 Apple از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 58.2 وات ساعت بوده که قابلیت کار به صورت یک سره تا 17 الی 20 ساعت را برایتان به ارمغان می آورد!.

این میزان بالا به خودی خود برای انجام کار های سبک و وب گردی تا حدی قابل قبول است؛ اما اگر قصد دارید تا کار هایی سنگین تر را با این سیستم قوی انجام دهید میزان شارژ به دو سوم کاهش می یابد.

در کل این اطمینان را می توان داد که مک بوک پرو 13 اینچی اپل مدل M1 به صورت کامل یک روز کاری برای شما شارژ دهی خواهد داشت.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید