بروز رسانی iOS 13.5.1 برای امنیت دستگاه

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 689

اپل با نسخه iOS 13.5.1 ، نسخه iOS 13.5 را متوقف می‌کند.

هکرها به مدت چند سال در تلاش‌اند تا محدودیت‌های آیفون‌ را برداشته و به حفره‌های امنیتی نفوذ کنند. از ابتدای شروع ماجرای هکرها، شرکت اپل با ذکر مواردی مانند از بین رفتن گارانتی آیفون پس از هک شدن، مخالفت خود را با هکرها نشان داد.

در تاریخ 1 ژوئن، اپل نسخه iOS 13.5.1 را معرفی کرد. این نسخه به منظور رفع آسیب‌پذیری آیفون در مقابل جیلبریکینگ "Jailbreaking" (هک شدن سیستم عامل iOS توسط هکرها و نفوذ به دیوایس اپل) منتشر شد. تمامی نسخه‌های قبل از 13.5.1 برای استفاده هکرها آزاد بودند، اما در iOS 13.5.1 تلاش بر این است که تا حد امکان از هک شدن جلوگیری شود.

اپل مرتبا اعلام می‌کند که مشتریان سیستم عامل خود را بروز نگه دارند و همچنین ذکر کرده که نسخه‌های قبلی را متوقف می‌کند. iOS 13.5.1 «ضد جیلبریک» تنها نسخه فعلی در دسترس عموم است که می‌تواند بر روی آیفون‌ و آیپد نصب شود. اپل اصلاحات امنیتی مشابهی را برای watchOS، tvOS و macOS منتشر کرد.

اپل همچنین اولین نسخه بتای iOS و iPadOS 13.5.5 را برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان بتا منتشر کرده است.

در حال حاضر، نصب نسخه جدید iOS بهترین شیوه برای تضمین امنیت آیفون و آیپد است. قطعا واکنش جیلبریکرها در برابر این اقدام اپل می‌تواند این رقابت بین اپل و هکرها را جذاب‌تر کند.

سپاس از همراهی‌تان

منبع: MacRumors

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید