تاچ آیدی سری جدید مجیک کیبورد فقط با مک های M1 کار می کند

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 571

طبق نتایج اعلام شده همه ی کامپیوترهای که دارای پردازنده M1 هستند، دارای توانایی کار با فناوری تاچ ID مجیک کیبورد می باشند، قابل توجه است این کیبورد فقط به همراه آی مک 24 اینچ به فروش می رسد.

روز سه شنبه اپل از آی مک 24 اینچی خود رونمایی کرد به همراه این آی مک، نسل جدید مجیک کیبورد ( Apple Magic Keyboard ) با حسگر تاچ ID هم معرفی شد. مجیک کیبورد با صفحه تاچ ID امکان دارد در آینده بصورت مستقل هم بفروش برسد اما در حال حاضر فقط همراه آی مک 24 اینچی قابل سفارش است. البته اگر رایانه مک شما دارای پردازنده M1 است می توانید از این صفحه کلید جدید استفاده نمایید. اما هیچ کدام از کامپیوترها با پردازنده ی اینتل امکان استفاده از کیبورد با صفحه تاچ ID به شما نمی دهد. این محصول از تاریخ 10 اردیبهشت 1400 ( 30 آوریل ) پیش فروش می شود.

دو مدل برای مجیک کیبورد تاچ ID طراحی شده:

1- همراه با کلیدهای Num Pad

2- بدون کلیدهای Num Pad

از تاچ ID می توان در مواردی مانند: لاگین شدن هنگام خرید در محیط اپ استور یا ورود به محیط اپلیکیشن ها و دستگاه های مختلف استفاده نمود. این فناوری مدت هاست که در سری مک بوک قابل استفاده است.

در طراحی مجیک کیبورد تاچID، تراشه ی امنیتی Secure Enclave در قسمت پردازنده M1 استفاده شده است. این تراشه دارای قابلیت رمزنگاری سرتاسری داده های اثرانگشت دارمی باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید