تفاوت لپتاپ های مک و ویندوز

person نویسنده: هانیه قاسمی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 718

رقابت بین مک‌های اپل و پی سی‌های ویندوزی سالهاست که در جریان است؛ اما تفاوت و کاربرد این دو گروه از لپتاپ ها در چیست؟؟
با ما همراه باشید تا به بررسی هر کدام از رایانه‌های رومیزی ذکر شده، بپردازیم.

شرکت اپل از دیرباز به علت جزئیات مورد استفاده در تکنولوژی محصولات خود باعث شده تا تولید‌کنندگان لپتاپ‌های ویندوزی با الهام از فناوری‌های اپل، قدمی به سوی ارتقا محصولات خود پردارند. شرکت مایکروسافت نیز در سال‌های اخیر با ارائه قطعات سخت افزاری، فرایند تولید رایانه‌های مذکور را برای تولیدکنندگان مربوطه تسهیل کرده است.
سایر کمپانی‌ها نیز باتوجه به فعالیت‌های اپل و مایکروسافت شروع به ساخت لپتاپ‌های ویندوزی با سخت افزار قوی و طراحی مدرن کردند؛ همین امر باعثِ افزایش گزینه‌های موجود و تبدیل آن به یکی از نگرانی‌های کاربران در زمان انتخاب بین مک یا پی سی شده است.
نیازسنجی مشتریان اولین مرحله‌ای است که یک کمپانی برای طراحی و ساخت محصول خود در نظر میگیرد و این ویژگی و کاربرد‌ها هستند که به کاربران قدرت تصمیم گیری میدهد.

قیمت
اولین بحثی که در رابطه با خرید مک پیش می آید، گران بودن آن است که باعث شده است خیلی از افراد بدون در نظر گرفتن نیاز و فعالیت‌های خودش به سراغ پی سی‌ها روند. در همین ابتدا باید اعتراف کرد که اگر برای انجام امور ساده‌ای مانند تماشای فیلم، ذخیره ی اسناد، تایپ و... به دنبال خرید مک هستید؛ دست نگه دارید!!! چرا که رایانه های رومیزی ویندوزی امروزه دارای مزایای خارق العاده ای هستند و میتوانند با هزینه‌ی بسیار کمتری کار‌های ساده شما را انجام دهند.
اما اگر به دنبال تجربه ی شیرین برای انجام حرفه‌ی خود هستید، مک جزوه بهترین گزینه‌های موجود است!

برای مشاهده انواع مک اینجا کلیک کنید!

سیستم عامل
یکی از مزایا مک مبتنی بودن آن بر مک او اِس (Mac OS) است. کار با این سیستم عامل راحت تر از ویندوز است و با داشتن برنامه‌های اورجینال و مختص به خودش، فعالیت‌های علاقمندان خودش را آسان‌تر کرده است؛ اگرچه که این مزیت مک جزوه معایب آن نیز میباشد. زیرا چنانچه که شما کاربر ویندوز باشید؛ همانند کسانی که از اندروید به IOS تغییر رویه داده اند، مدتی طول میکشد تا با سیستم عامل مربوطه آشنا شوید.
با این حال بیشتر طرفداران، پس از استفاده از سیستم عامل Mac OS اعتراف کردند که این تغییر ارزش خودش را داشته است.
از قابلیت‌های دیگر مک میتوان به پشتیبانی آن از دیگر سیستم عامل‌ها نظیر ویندوز، لینوکس و... اشاره کرد. قابل ذکر است که پی سی‌های ویندوزی به نحوی طراحی شده اند که امکان اجرای مک او اس در آنها وجود ندارد.

نرم افزار
فراوانی اپلیکیشن‌ها در هر دو سیستم به اندازه‌ی کافی است اما اپ‌های مک مورد اعتماد‌تر از پی سی است؛ زیرا نرم افزار‌های سیستم عامل مک او اس تحت نظر شرکت اپل عرضه میشود. همچنین مک قابلیت همگام شدن با برنامه‌های دیگر اپل نظیر هند اف، آی مسیج، آی کلود، آی کلود درایو و... را دارد.

ویروس و بد افزار
سازه‌های شرکت اپل معروف به امنیت بالا و پشتیبانی با کیفیت‌تری هستند. مشکلات حاصل از ویروس‌ها و بد افزار‌ها همیشه کاربران ویندوز را تهدید میکند و این در حالی است که خطرات احتمالی برای مک‌های اپل به ندرت رخ میدهد و در صورتی که مشکلی برای دستگاه شما پیش آید، با استفاده از گارانتی فقط کافیست آن را به اپل استور‌ها ارجاع دهید تا مختصصان اپل به تعمیر آن بپردازند. اگرچه که مایکروسافت نیز دارای فروشگاه‌هایی با خدمات مشابه می باشد اما با توجه به اینکه تمام قطعات پی سی زیر نظر این کمپانی ساخته نمیشود؛ تعمیر آنها نیز به عهده‌ی شرکت نمی باشد. ضمن اینکه مراکز مایکروسافت به فراوانی اپل استور‌ها نمی باشد.

بروزرسانی
بروزرسانی نرم افزاری اپل نسبت به مایکروسافت یا کمپانی‌های مشابه سریعتر است و در هر آپدیت موارد جدیدتری را به فناوری خود می افزاید.
در پی سی اگر شما قصد بروزرسانی سخت افزاری داشته باشید؛ کافیست قطعه‌ی جدید را جایگزین قطعه‌ی قدیمی کنید. برعکس مک که تنها ارتقا هارد و رم در آن امکان پذیر است. البته مک به دلیل اینکه فناوری پیشرفته‌تری نسبت به پی سی‌های موجود دارد؛ کاربر نیاز به بروزرسانی در بخش دیگر را حس نخواهد کرد.

طراحی مدرن
کامپیوتر‌های مک دارای قابلیت‌های ترک پد چند لمسی، تاندربولت، پورت‌های یو اس بی تایپ C، کیبورد پشت نوردار، فورس تاچ و... می باشد. نمایشگر مک مجهز به پنل های 4K و 5K می باشد و نمایشگر‌های مشابه در محصولات دیگر با کیفیت پایین‌تر و قیمت بالاتری عرضه میشود. باتری لپتاپ‌های اپل لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر میباشد که با دوام تر، سبک تر، ارزان تر و با شارژدهی بیشتری نسبت به سایر باتری‌ها است.
بدنه‌ی براق و شفاف مک همانند ایفون از المینیوم و گلس‌های محکم می باشد که آن را از فشار و ضربه محفوظ می نماید.

با توجه به موارد بالا نتیجه گیری ساده است: صرف نظر از هزینه، اگر خوره کامیپوتر و تکنولوژی هستید و برایتان کیفیت و امنیت و امکانات حرف اول را می زند؛ مک بهترین گزینه‌ی ممکن است. اپل سرویس با تهیه مک و قطعات اورجینال آن، لذت بهره بردن از مک‌های اپل را در سه مدل مک بوک، ایر و پرو را به شما هدیه میدهد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید