تفاوت گلس پشت اصلی و تقلبی آیفون

person نویسنده: هانیه قاسمی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2040

تشخیص قطعات اورجینال از تقلبی همیشه یکی از نگرانی‌های کاربران آیفون بوده است که در این مقاله به بررسی درب پشت شیشه‌ای بدنه میپردازیم. پس با اپل سرویس همراه باشید.


درب پشت شیشه‌ای آیفون چیست؟

طراحی خاص شرکت اپل برای گوشی‌های هوشمند خود به نحوی است که درب پشتی از ترکیبی از جس فلز و شیشه مقاوم است که جدا از بدنه و فریم تعبیه شده است.

وظیفه این قطعه محافظت از بخش داخلی دستگاه در مقابل عوامل زیر میباشد:

  • ضربه و فشار
  • دمای بالا و یا پایین
  • رطوبت و آب

با این حال حتی با کیفیت و طراحی مدرن اسمارت فون‌های آیفون، ممکن است درب پشت به مرور زمان با وارد شدن ضربه و فشار شدید به وسیله جسم سخت و تیز آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن شود.

قابل ذکر است که قاب عقب ایفون یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های آنتن دهی نیز میباشد و در صورت استفاده از سری‌های بی کیفیت و تقلبی آن ممکن است به غیر از به خطر انداختن سلامت دیوایس، آنتن دهی ضعیف را نیز تجربه کنید.


تعویض و تعمیر آیفون با پکیج‌های طلایی تعمیرات اپل سرویس


اما چگونه میتوانیم تفاوت درب پشت شیشه ای بدنه اورجینال و تقلبی آیفون را از یگدیگر تشخیض دهیم؟

جنس و کیفیت

شرکت اپل برای ساخت تولید محصولات خود از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده میکند. این نوع متریال یکپارچگی ندارد و در صورت ضربه خوردن، نیروی وارده باعث آسیب یک بخش میشود و دیگر نقاط گوشی سالم می‌ماند.

سری تقلبی درب پشت آیفون اغلب ترکیبی از جنس پلاستیک و شیشه ساده یکپارچه است که استحکامی ندارد و هیچگونه نقشی در برابر محافظت از دستگاه شما ندارد.

 

رنگ

با مقایسه رنگ این قطعه از سایت رسمی شرکت اپل و درب پشتی مربوطه میتوان فیک یا اصلی بود آن را تشخیص داد؛ همانطور که پیش تر ذکر شد، نسخه‌های فیک از پلاستیک و شیشه ساده است که به همین دلیل رنگ پذیری کمتری دارند و در بیشتر موارد رنگ درب کمرنگ تر از نسخه اورجینال میباشد.

 

لوگو و آرم اپل
لوگو اورجینال تمام فلز میباشد که با رنگی متفاوت توسط گلس محکمی کاور شده است و به همین درخشندگی و براقی زیادی ندارد.
اما در بعضی موارد لوگو تقلبی با دیگر نقاط بدنه تفاوتی ندارد و با همان رنگ عرضه میشود که برای ایجاد تفاوت بین این بخش تنها لوگو را براق تر و درخشان تر طراحی کرده اند.



 قیمت
از دیرباز محصولات اپل در بین کاربران به دلیل ظرافت در طراحی و استفاده از تکنولوژی پیشرفته با عنوان کالای لوکس تری معنا شده است که بدین خاطر با قیمت بیشتری به بازار عرضه میشود.

قطعات یدکی و جایگزین اورجینال از روی گوشی باز میشود؛ زیرا اپل هیچگاه به تولید آنها نپرداخته است.

به همین دلیل قیمت کالا یدکی اصلی نیز گران تر میباشد؛ در مقابل کالای تقلبی به دلیل اینکه شرکت‌های غیر رسمی به ساخت آن میپردازند؛ از قیمت پایین تری عرضه میشود.

 


در آخر...

اپل سرویس همیشه سعی داشته با تامین قطعات اورجینال، سلامت دستگاه کاربران خود را ضمانت کند و ارائه قطعات های کپی با درجه کیفیت A+ صرفا جهت برگردان عملکرد گوشی برای مدت کوتاه و سپس جایگزین کردن دوباره آن میباشد.

در آخر، پیشنهاد همیشه کارشناسان ما خرید قطعات اورجینال میباشد!


«اپل سرویس حس خوش خرید قطعات اورجینال اپل در ایران»

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید