خلاصه رویداد اپل اکتبر 2020

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 716

انتظارها به پایان رسید! رویداد اپل اکتبر ۲۰۲۰ بالاخره از آیفون سری ۱۲ با قابلیت 5G، هوم پاد مینی و مگ سیف آیفون رونمایی کرد. همراه ما باشید.

ساعاتی قبل، رویداد اکتبر ۲۰۲۰ اپل، به صورت آنلاین از سایت رسمی اپل پخش شد و تمامی نگاه‌ها منتظر معرفی سری جدید آیفون بود.

محصولات جدید اپل که در زیر مشاهده می‌فرمایید امروز رونمایی شد. همراه ما باشید تا جزییات این محصولات را به اطلاع برسانیم:

آیفون 12 اپل ایونت اپل

هوم پاد مینی (HomePod Mini)

شارژر مگ سیف آیفون (MagSafe Charger)

آیفون ۱۲ (iPhone 12)

آیفون ۱۲ مینی (iPhone 12 Mini)

آیفون ۱۲ پرو (iPhone 12 Pro)

آیفون ۱۲ پرو مکس (iPhone 12 Pro Max)


مشخصات فنی آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی اپل

معرفی

آیفون ۱۲ در رنگ‌های مشکی، سفید،‌ سبز، آبی و قرمز با حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت معرفی شد.

ابعاد صفحه نمایش 6.1 اینچ است و از فناوری جدید Super Retina XDR بهره می‌برد. همچنین معرفی جدیدترین محافظ نمایشگر تحت عنوان شیلد سرامیکی "Ceramic Shield" از دیگر نوآوری‌های اپل در آیفون جدید است. جنس بدنه آیفون ۱۲ نیز از آلومینیوم ساخته شده است و بدنه پشت مانند قبل شیشه‌ای است.

اما مهم‌ترین قابلیت جدید آیفون که به گفته سخنگوی اپل "شروع عصر جدید آیفون" تعبیر شده، فناوری اینترنت 5G است. البته که نباید از پردازنده جدید آیفون، A14 Bionic ، به راحتی عبور کرد.

دوربین جدید پیشرفته آیفون ۱۲ با ويژگی عکس‌برداری محاسباتی (Computational Photography)، ثبت مناظر را برای هر کاربری راحت‌تر و کیفیت تصاویر و فیلم‌ها را بیش از پیش بیشتر کرده است.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون 12 مینی اپل

زیباترین اتفاق را می‌توان به معرفی آیفون ۱۲ مینی اشاره کرد. آنهایی که منتظر عرضه آیفون جدید با سایز کوچک‌تر، در عین حال پیشرفته بودند، معرفی آیفون ۱۲ مینی با سایز کوچکتر از آیفون ۸ و در عین حال صفحه نمایش بزرگ‌تر (5.4 اینچ)، بیشتر علاقه‌مندان به محصولات اپل را خوشحال کرد! این آیفون کوچک تمامی قابلیت‌های آیفون ۱۲ را دارد. آیفون ۱۲ مینی، کوچک‌ترین گوشی مجهز به 5G در جهان است!

اکنون به معرفی هریک از ویژگی های آیفون 12 (مینی) می‌پردازیم:

نمایشگر نسل جدید آیفون ۱۲

اپل در آیفون ۱۲ از نسل جدید صفحه نمایش گوشی تحت عنوان Super Retina XDR رونمایی کرد. نمایشگر تمام OLED آیفون ۱۲ با سایز 6.1 اینچ به همان اندازه که زیباست، دوام بیشتری هم دارد! محافظ جدید آیفون تحت عنوان شیلد سرامیکی، طبق گفته اپل، ۴ برابر مقاوم‌تر در برابر ضربه است و قوی‌ترین محافظی است که آیفون تجربه می‌کند. این محافظ با همکاری شرکت Corning ساخته شده است.

اینترنت 5G آیفون

فناوری 5G در ایفون ۱۲

اپل در نسل جدید آیفون ۲۰۲۰ خود، از فناوری 5G استفاده کرده که سرعت دانلود و آپلود، لود کردن بازی و به طور کلی سرعت آیفون را به طرز شگفت‌آوری بیشتر می‌کند. این فناوری به طوری‌ست که در صورت نیاز به باتری، خود به خود از 5G به LTE تبدیل می‌شود. شما با فناوری 5G دیگر نیازی به اتصال به درگاه وای فای ندارید و امنیت گوشی را بالا می‌برید. شبکه 5G در سراسر جهان در حال توسعه است و حداکثر سرعت دانلود آن در سراسر دنیا 3.5 گیگ بر ثانیه و در آمریکا 4 گیگابایت بر ثانیه است!

پردازنده جدید A14 اپل

پردازنده تراشه جدید ایفون ۱۲ a14

پردازنده A14 Bionic ، اولین تراشه ۵ نانومتری در گوشی‌های هوشمند است. سریع‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه، این تراشه بیشترین سرعت را در CPU و GPU داراست که نسبت به قوی‌ترین پردازنده، ۵۰ درصد سریع‌تر است و به انجام بازی‌های سنگین، عکس‌برداری پیشرفته و طول عمر باتری کمک می‌کند.

جهت پردازش فناوری ML ، این تراشه از شبکه عصبی ۱۶ هسته‌ای بهره‌ می‌برد که پردازش ۱۱ تریلیون عمل را در ثانیه انجام می‌دهد!

همچنین وجود GPU چهار هسته‌ای ، ۵۰ درصد به گرافیک گوشی کمک کرده است.

دوربین دو لنزه فوق پیشرفته آیفون ۱۲

مشخصات دوربین آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی

دوربین جدید آیفون ۱۲ به همراه پردازنده قدرتمند آن، تجربه عکاسی خاصی را نسبت به دیگر گوشی‌ها به ارمغان آورده است و عکس‌برداری را بیش از پیش راحت‌تر کرده!

دوربین آیفون جدید، از یک لنز فوق عریض و لنز جدید عریض با دریچه دیافراگم f/1.6 ، حدود ۲۷ درصد به روشناسی عکس‌ها در نور کم اضافه کرده است. عکس‌برداری محاسباتی در آیفون سری ۱۲، با حالت تاریکی (Night Mode) و وجود فناوری Deep Fusion در تمامی لنزها، یک مرحله پیشرفت کرده است.

کاربران تصاویری روشن‌تر و کانتراست بهتر در نور کم تجربه می‌کنند. قابلیت جدید Smart HDR 3 ، با استفاده از ماشین لرنینگ، به صورت خودکار ادیت را روی عکس‌ها انجام داده و خروجی طبیعی‌تر و مشابه با واقعیت را ذخیره می‌کند.

آیفون 12 مجهز به اولین دوربینی‌ست که از فیلمبرداری با ویژگی HDR و دالبی ویژن برخوردار می باشد و اولین دیوایس در جهان است که به کاربر تجربه صفر تا صد دالبی ویژن را می‌دهد، به این شکل که کاربر به راحتی می‌تواند فیلم را ضبط کرده، ادیت کرده، به اشتراک گذاشته و با توجه به نمایشگر سوپر رتینا XDR تماشا کند!

هر دو مدل ویژگی پایداری سینماتیک پیشرفته، قابلیت فیلم‌برداری سلفی دالبی ویژن، تایم لپس در حالت تاریکی و دیگر ویژگی‌ها را دارند.


اما شما با آیفون ۱۲ پرو (مکس) به گفته اپل، تمامی کارها را امکان‌پذیر خواهید کرد!

مشخصات فنی آیفون ۱۲ پرو (مکس)

آیفون ۱۲ پرو مکس

معرفی

بهترین آیفون در هر حال حاضر با تمام ویژگی‌های آیفون ۱۲ ، به اضافه لیدار اسکنر (LiDAR Scanner)، سیستم دوربین پیشرفته و نمایشگر بزرگتر آیفون ۱۲ پرو نام دارد!

آیفون 12 پرو با بدنه فولاد ضدزنگ و محافظ سرامیکی مانند آیفون ۱۲ ، در رنگ‌های نقره‌ای، گرافیت، طلایی و آبی اطلسی روانه در حجم‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به زودی روانه بازار خواهد شد.

پردازنده A14 Bionic و فناوری 5G نیز مانند آیفون ۱۲ در سری پرو این محصول وجود دارد.

سایز صفحه نمایش آیفون ۱۲ پرو 6.1 اینچ و آیفون ۱۲ پرو مکس 6.7 اینچ است که بزرگترین صفحه نمایش آیفون را داراست. ضریب کانتراست یک در دو میلیون مانند سری ۱۲ و البته روشنایی 800 nit در حالت معمولی و 1200 nits در حالت HDR، صفحه نمایش تمام OLED با فناوری Super Retina XDR را به بهترین نمایشگر تاریخ آیفون تبدیل کرده است.

اما ويژگی‌های بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ در چیست؟

سیستم دوربین پیشرفته همه‌کاره

مشخصات و بررسی دوربین آیفون ۱۲ پرو

پیشرفته‌ترین و حرفه‌ای‌ترین دوربین گوشی با تمامی ابزار و سادگی بسیار، می‌تواند تمام کاربران را به ساخت فیلم و عکس موردعلاقه خود وادار کند!

با پردازنده سیگنال عکس (ISP) و تراشه A14 Bionic ، کیفیت عکس به شکل خارق‌العاده‌ای بالا رفته و عکس‌برداری محاسباتی، جزییات عکس را در مقایسه با سیستم‌های قدیمی دوربین بسیار بیشتر نشان می‌دهد. آیفون های سری ۱۲ پرو ، از قابلیت جدید Apple ProRAW بهره‌مند است. این ویژگی که اواخر امسال اضافه خواهد شد، پردازش مولتی‌فریم عکس و عکس‌برداری محاسبی را با فرمت RAW ترکیب خواهد کرد. کاربران اجازه دسترسی کامل برای ادیت فیلم مانند نور، جزییات، رنگ‌بندی و خیلی دیگر از پارامترها را با این برنامه خواهند داشت.

آیفون ۱۲ پرو از لنز جدید عریض با ۷ المان و دریچه دیافراگم f/1.6 بهره‌مند است که ۲۷ درصد کیفیت عکس و فیلم را در نور کم بیشتر می‌کند. لنز فوق عریض با ویو ۱۲۰ درجه که مناظر را ثبت می‌کند و لنز تله‌فوتو با فاصله کانونی ۵۲ نانومتر و زوم ۴ برابر اپتیکال، برای ثبت تصاویر پرتره بهترین است!

حالت شب (Night Mode) به چهار لنز آیفون اضافه شده و عکس‌ها شفاف‌تر از قبل ثبت می‌شوند.

فناوری Deep Fusion نیز به تمامی لنزها اضافه شده و با Smart HDR 3 جدید، کاربران انتظار عکس‌هایی نزدیک به واقعیت، حتی با مناظر پیچیده را خواهند داشت!

آیفون سری ۱۲ پرو، بهترین کیفیت فیلم‌برداری را در بین گوشی‌های هوشمند پیشنهاد می‌دهد و اولین دیوایسی هستند که قابلیت ضبط، ادیت، به اشتراک‌گذاری و تماشای صفر تا صد کلیپ‌های HDR دالبی ویژن تا ۶۰ فریم بر ثانیه را داراست.

لیدار اسکنر (LiDAR Scanner)

لیدار اسکنر که در ماژول دوربین آیفون سری ۱۲ پرو افزوده شده، توانایی اندازه‌گیری مسافت نوری و استفاده از اطلاعات پیکسل‌های صحنه را می‌دهد. این تکنولوژی تجربه واقعیت افزوده یا AR را به واقعیت نزدیک‌تر کرده، فوکوس خودکار تا ۶ برابر در مناظر کم نور را بیشتر کرده و زمان عکاسی و فیلمبرداری را کاهش می‌دهد. این سخت‎افزار جدید، ترکیب شده با قدرت شبکه عصبی تراشه A14 Bionic، عکاسی پرتره در حالت شب را امکان‌پذیر کرده و افکت بوکه در نور کم را به زیبایی نشان می‌دهد.

لیدار اسکنر ایفون ۱۲

نکته قابل تامل در عرضه آیفون‌های جدید، باکس‌های جدید و بدون شارژر و هندزفری است. اپل این کار را حفاظت از محیط زیست گفته، در حالی که هدف اصلی حذف نسل قدیمی هندزفری و تشویق کاربران به خرید ایرپاد است.


مگ سیف؛ نسل جدیدی از شارژرهای آیفون

مگ سیف قابلیت شارژ بی‌سیم را برای آیفون، راحت‌تر و کارآمد‌تر کرده است. اپل لوازم جانبی جدیدی معرفی کرد که قابلیت اتصال راحت‌تر به آیفون را می‌کند.

طراحی پشت آیفون 12 و 12 پرو به طوری‌ست که شارژرهای جدید به پشت آن مانند فلز و آهن‌ربا متصل می‌شود! شارژر مگ سیف 15 واتی هستند.

شارژ بیسیم ایفون ۱۲

لوازم جانبی جدید اپل

شارژر مگ سیف (MagSafe Charger)

شارژ مگ سیف برای آیفون و اپل واچ (MagSafe Duo Charger)

قاب چرمی و سیلیکونی برای آیفون که شارژر به راحتی به پشت متصل می‌شود

کیف چرمی

هوم پاد مینی

(در حال بروز رسانی)

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید