شمارش معکوس تولید تراشه 3 نانومتری اپل آغاز شد!

person نویسنده: هانیه قاسمی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 545

مدیر عامل TSMC اعلام کرد که از سال 2022 میلادی، شاهد تولید پردازنده های A16 با لیتوگرافی 3 نانومتری خواهیم بود.

یکی از ویژگی های اسمارت فون های شرکت اپل، سرعت پردازش آن است که تاکنون هیچ شرکتی نتوانسته پردازنده هایی با قدرت و سرعت اپل طراحی کند. کمپانی TSMC در سال گذشته تراشه A14 با لیتوگرافی 5 نانومتری را برای سری جدید ایفون و ایپد معرفی کرد. این تراشه با داشتن 11.8 میلیارد ترانزیستور توانسته با قدرت و مصرف بسیار کمتری از محصولات مشابه باشد.
برعکس نظرات منفی منتقدین، پروژه طراحی A16 به سرعت در حال انجام است و با توجه به تلاش های تیم کوک در بهره برداری از تکنولوژی و فناوری جدید تر به منظور تسهیل روند زندگی انسان، انتظار می رود که ایفون 14 اولین گوشی هوشمندی باشد که به پردازنده های جدید شرکت TSMC مجهز می شود. در مقابل این خبر هیجان انگیز، کمپانی سامسونگ نیز اعلام کرده است که در جهت ساخت پردازنده های 3 نانومتری 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. با این که مادربرد های به کار برده شده در صنعت تلفن های همراه اپل از شرکت سامسونگ برتری دارد اما تکنولوژی پردازنده های سامسونگ در جایگاه بالاتری قرار دارد؛ به نحوی که TSCM قصد دارد از تکنولوژی مربوطه در چیپ های 2 نانومتری خود استفاده کند.
با این حال تفاوت بین محصول این دو تولید کننده، تنها در نوع ترانزیستور مربوطه است. اگرچه که هنوز برای نتیجه گیری نهایی زود است و باید تا بررسی و تجربه کاربران حرفه ای صبر نمود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید