علت کند شدن گوشی آیفون به همراه راه حل بهبود آن

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 2 favorite بازدید: 46688

بعد از مدتی که گوشی آیفون را خریداری کرده اید و تا حدودی از هر گزینه گوشی سردرآورده اید، اما هیجانتان مثل روز اولی که گوشی آیفون خود را از جعبه آن در آورده اید نیست، در آن موقع متوجه کند شدن گوشی خود می شوید.

سوالاتی در ذهنتان به وجود می آید، چرا گوشی آیفون کند می شود؟ دلایلی وجود دارد تا کند شدن گوشی آیفون را ثابت کند؟ علت کند شدن گوشی آیفون چیست؟ کدام تعمیرکار و خدمات آیفون به خوبی کند شدن گوشی آیفون را درست می کند؟

سریع وارد جستجو می شوید و هرچه سریعتر به دنبال علت کند شدن گوشی آیفون خود هستید.

در بعضی مواقع شما احساس نمیکنید علت کند شدن گوشی آیفون استفاده زیاد ما از گوشی باشد بلکه اپل برای مدیریت بهتر باتری آیفون های قدیمی را کندتر می کند.

راه اندازی مجدد گوشی آیفون

اما دلایل بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث کند شدن گوشی آیفون شما شده باشد، در بعضی مواقع شما می توانید برخی از دلایل کند شدن گوشی آیفون را برطرف کنید. ممکن است این عمل کلیشه به نظر برسد اما توصیه ای مفید است؛ در زمانی که مشکلی غیر معمول در گوشی آیفون مشاهده کردید، سعی کنید گوشی را خاموش و مجدد روشن کنید. در مواقعی یک برنامه نادرست و مخرب باعث کاهش سرعت گوشی شما می شود.

به روزرسانی سیستم عامل گوشی آیفون

اکثر شما میدانید که گوشی آیفون دارای به روزرسانی سیستم عامل می باشد، این یک ایده خوبی است، چرا که این به روزرسانی ها اغلب دارای نکات امنیتی مهم هستند. اما به همین اندازه مهم تر، گاهی این به روزرسانی ها در عملکردشان ترفند هایی وجود دارد که می توانند سرعت گوشی آیفون شما را کمی سریعتر کرده و کمی بهتر باتری را مدیریت کنند.

پاک کردن حافظه پنهان گوشی آیفون

در گوشی آیفون حافظه ی پنهان وجود دارد که میتواند یکی از دلایل کند شدن گوشی باشد. پس بهتر است حافظه پنهان گوشی آیفون خود را پاک کنید. این حافظه پنهان در گوشی آیفون شامل صفحات وب اخیراً بازدید شده، کوکی ها و دیگر داده ها می باشد که به شما در تجربه جستجوی راحت در گوشی آیفون کمک می کند اما زمانی که حافظه پنهان گسترده شود، باعث کند شدن گوشی و کاهش سرعت آن می شود.

تنظیمات گوشی آیفون را باز کنید و به در قسمت Safari، گزینه پاک کردن سابقه و اطلاعات وب را انتخاب کنید. Clear History and Data


غیر فعال کردن برخی از فرایندهای خودکار در پس زمینه گوشی آیفون

این عمل ممکن است در بعضی از مواقع گزینه های آخر باشد. در زمانی که مشکل جدی در گوشی آیفون رخ داده باشد این گزینه توصیه می شود، در غیر اینصورت این کار را بر روی گوشی انجام ندهید.

جایگزین کردن باتری گوشی آیفون

باتری گوشی های آیفون باتری قابل شارژ است که اجزای قابل مصرفی هستند. این اجزا با افزایش سن کارایی موثر و مثبت آن ها رو به کاهش قرار می گیرد. در این هنگام باتری گوشی های آیفون از عملکرد بالا و ظرفیت آن کاسته شده و نهایت به تعویض منجر می شود. اکثر باتری های گوشی های آیفون سال ها زمان می برد تا عمر آن به پایان برسد، اما هنگامی که عملکرد آن اوج خود را سپری کرده و شما فقط 2 سال است که از گوشی استفاده کرده اید، ممکن است در این زمان از راه دور اپل عملکرد گوشی شما را در دست بگیرد تا از خاموش شدن غیر منتظره آن جلوگیری کند. شما می توانید هر زمان از سلامت باتری گوشی آیفون خود اطلاع پیدا کنید، برای این کار کافیست وارد بخش تنظیمات باتری گوشی شوید و ضربه ای بر روی سلامت باتری بزنید.

  • حداکثر ظرفیت باتری گوشی آیفون

این صفحه نشان دهنده حداکثر ظرفیت باتری و قابلیت عملکرد اوج است.

  • عملکرد طبیعی باتری گوشی آیفون

در زمانی که باتری گوشی آیفون می تواند از عملکرد اوج نرمال و عادی پشتیبانی کند و عملکرد توسط ویژگی های مدیریت به کار برده نشود، این پیغام نمایش داده می شود. "باتری شما در حال حاضر از عملکرد اوج عادی پشتیبانی می کند"

  • مدیریت عملکرد اعمال شده

هنگام استفاده از ویژگی های مدیریت عملکرد، این پیغام نمایش داده می شود: گوشی آیفون شما خاموشی غیر منتظره را تجربه کرده است، زیرا باتری آن قادر به تامین و محیا کردن توان اوج لازم نبود. شما می توانید مدیریت عملکرد برای جلوگیری از وقوع مجدد این امر را غیر فعال کنید، اما در نظر داشته باشید اگر این عمل را غیر فعال کنید دیگر توانایی فعال کردن آن را ندارید تا زمانی که خاموشی غیر منتظره رخ دهد، این گزینه فعال می شود.

  • ناشناخته بودن سلامت باتری

اگر گوشی آیفون قادر به تعیین سلامت باتری گوشی نباشد، این پیغام را نمایش می دهد:

این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نمی باشد. باتری توسط ارائه دهندگان خدمات اپل می تواند مورد بررسی و سرویس قرار بگیرد.

این پیغام به دلیل نادرست نصب شدن باتری یا ناشناخته بودن قسمتی از آن نمایش داده می شود.

  • مدیریت عملکرد خاموش

اگر گزینه ویژگی مدیریت عملکرد کاربردی را غیرفعال کنیم، این پیغام نمایش داده می شود: این گوشی آیفون خاموشی غیر منتظره را تجربه کرده است، به این دلیل که باتری قادر به تامین توان اوج لازم نیست. محافظت از مدیریت عملکرد توسط شما غیر فعال گردیده است.

  • سلامت باتری گوشی آیفون شما تخریب شده است

در زمانی که به میزان قابل توجهی سلامت باتری گوشی کاهش یافته باشد، این پیغام نمایش داده می شود: ارائه دهندگان خدمات اپل می توانند برای بازیابی درست و بهتر، عملکرد و ظرفیت کامل جایگزین کند زیرا سلامت باتری گوشی به میزان قابل توجهی تخریب شده است. این پیغام نشان دهنده ایمنی است.

می توان از گوشی استفاده کرد اما باعث مشکلات بیشتر باتری و کارایی، کند شدن قابل توجهی را تجربه کنید، جایگزین کردن باتری جدید ممکن است باعث بهبود تجربه شما شود.

گرافیک ها را خاموش کنید

از طریق روش زیر اختلاف منظر نماد ها و هشدار ها را خاموش کنید. بیشتر کاربران گوشی های آیفون از احساس صیقلی شکایت دارند، به همین منظور استفاده از این حالت گوشی راحت تر خواهد بود. مفید ترین اتفاق در این اثر این است که از انرژی کمتری نیز استفاده خواهد کرد.

Settings > General > Accessibility > Reduce Motion

  • از این روش میتوان به جلوه های پس زمینه خراب برسیم، این جلوه ها باعث کند شدن و کاهش سرعت گوشی آیفون می شود.

روی تنظیمات> دسترسی> صفحه نمایش و اندازه متن> کاهش شفافیت را روشن کنید یا می توانید آن را افزایش دهید.

برنامه هایی که به ندرت از آن استفاده می کنید را از روی گوشی آیفون حذف کنید

برنامه های گوشی آیفون به 2 روش می تواند باعث کند شدن گوشی شوند، ذخیره سازی کم و برنامه های پس زمینه که به ندرت اجرا می شوند.

  • در زمان استفاده از گوشی آیفون متوجه می شوید صفحه لمسی گوشی پاسخ درستی به واکنش شما نشان نمی دهد، دراین هنگام گوشی خود را خاموش کنید و مجدد آن را راه اندازی کنید. اگر این مشکل مجدد رویت شد و در چندین برنامه دیگر همان نقطه صفحه لمس شما عمل نکرد، لازم است با پشتیبانی تماس بگیرید.

فضای گوشی آیفون را آزاد کنید

برای دانستن میزان صرفه جویی در فضای مصرفی باید از طریق تنظیمات وارد بخش ذخیره سازی شد. در این قسمت شما می توانید فضای استفاده شده توسط هر برنامه را مشاهده کنید. حتما یکی از علت های کند شدن گوشی آیفون شما بیش از اندازه فضای مصرفی است، آن هم توسط موسیقی و گالری شما. یکی از راه هایی که می تواند هر چه سریع تر فضایی برای شما آزاد کند، انتقال موسیقی و گالری به iCloud است. با این روش شما می توانید فضایی برای خود آزاد کنید و کند شدن سرعت گوشی را کاهش دهید.

  • ذخیره پیام ها در گوشی آیفون و حذف آن ها

پیام ها در گوشی می توانند فضای قابل توجهی را به خود اختصاص دهند. به خصوص زمانی که همراه آن ها تصاویر و ویدئو بارگذاری کرده باشید. به همین دلیل بهتر است با همگام سازی پیام ها در iCloud فضا آزاد کنید و از کند شدن گوشی آیفون خود جلوگیری کنید.

در قسمت تنظیمات بر روی Apple ID ضربه بزنید و در مرحله بعد بر روی iCloud ضربه زده و نوار لغزنده پیام ها را به رنگ سبز یعنی روشن در آورید. اگر برای خرید فضا در iCloud نمی خواهید هزینه ای پرداخت کنید، پس بهترین کار حذف پیام ها از گوشی می باشد.

به تنظیمات کارخانه بازگردید

در زمان کند شدن گوشی آیفون خود به تنظیمات کارخانه برگردید. در بدترین حالت انتخاب این گزینه است که در آن تمام داده های گوشی آیفون حذف می شود و گوشی به حالت اول در زمان خرید آن بازمی گردد. قبل از طی کردن بازگشت به کارخانه شما می توانید از تمامی اطلاعات درون گوشی آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
از قسمت iCloud > Storage & Backup سپس Back up now نسخه پشتیبان تهیه کرده و با رفتن به بخش تنظیمات> عمومی> تنظیم مجدد، پاک کردن همه محتوا و تنظیمات، گوشی آیفون را به علت کند بودن سرعت آن به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید.

جهت مشاهده آموزش تهیه بکاپ و بازگردانی به تنظیمات کارخانه کلیک کنید

بازگشت به نسخه قدیمی سیستم عامل گوشی آیفون

این گزینه یک راه حل ساده نیست اما اگر فکر می کنید به روز رسانی علت کند شدن گوشی آیفون شما است و باعث خرابی در اجرای برنامه های گوشی شده است، بازگشت به نسخه قدیمی سیستم عامل گوشی خود را انتخاب کنید. همینطور که گفته شد این کار، کار ساده ای نیست و شما به راحتی قادر به آنجام آن نیستید، پس بهتر است با متخصص این کار مشورت کنید و کار را به او بسپارید.

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در پنجشنبه, سپتامبر 7, 2023 نوشته شده توسط احمدعلی تازش پیوند دیدگاه
سلام من چند وقت پیش یه ایفون x خریدم بعضی موقع کلا تاچش از کار میافته و باید چند بار ری استارت کنم و بعدش ک درست شد دوربین ها سیاه میشه و فلش هم کار نمیکنه بعد چند دقیقه یا چند ساعت دوباره کار می کنه و می‌تونم عکس بگیرم تو سایت هم هر چی گفتید رو انجام دادم ولی درست نشد . لطفا کمکم کنید
ایجاد شده در شنبه, اوت 6, 2022 نوشته شده توسط حسین پیوند دیدگاه
سلام ممنونم. تا حد زیادی گوشیم بهتر شد.

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید