قفل تب های ناشناس یک ویژگی جدید مرورگر کروم در ios

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 446

حتما برای شما هم پیش آمده که در مرورگر خود مشغول مطالعه مطلب یا تماشای ویدیویی باشید که دوست نداشته باشید کسی از آن با خبر شود.

تاکنون اگر هنگام استفاده از مرورگر تلفن های همراه هوشمند خود مطلبی را سرچ می کردید و مشغول مطالعه بودید و همزمان بنا به دلایلی فراموش می کردید که گوشی خود را قفل کنید، فردی دیگر می توانست به راحتی تب های مرورگر تلفن شما را مشاهده کند و از کلیه لیست یا تاریخچه History شما با خبر شود.

اما به تازگی مرورگر گوگل کروم به صورت آزمایشی برای تلفن های هوشمند ios به کاربران خود اجازه می دهد تا برای تب های خود در حالت ناشناس از قابلیت فیس آی دی استفاده کنندT به این صورت تمامی لیست وب گردی شما قفل می شود و دیگران امکان مشاهده آن را نخواهند داشت.

با استفاده از این بروزرسانی کروم برای تلفن های هوشمند ios، کاربران می توانند از قابلیت احراز هویت بیومتریک اپل یا همان فیس آدی بهره ببرند و فقط و فقط با چهره خود امکان دسترسی به تب های مرورگر کروم داشته باشند. به این معناست که بعد از فعال کردن این قابلیت برای باز شدن تب های که ایمن سازی شده اند در محیط کروم ( تلفن های ios )، ابتدا کاربر باید از طریق فیس آی دی احراز هویت شود و بعد اجازه استفاده به آن از طریق گوشی داده خواهد شد.

اگر گوگل کروم رو ندارید، برای دانلود کلیک کنید

حال به نحوه فعال کردن این قابلیت بسیار جذاب و کاربردی می پردازیم:

1- ابتدا در مرورگر کروم قسمت نوار جست و جو chrom: // flags را سرچ کنید و بر روی Go کلیک نمایید. دلیل وارد شدن به این صفحه فقط برای این است که این قابلیت در حال آزمایش می باشد.

2- زمانی که صفحه Experiments در کروم باز شد، بر روی گزینه ی Device Authentication for Incognito کلیک نمایید تا فعال شود.

3- در این مرحله گوگل کروم را بسته و دوبار باز کنید.

4- حال Setting یا تنظیمات را باز کنید و بخش Privacy یا حریم خصوص وارد شوید. گزینه ی «Lock Incognito Tabs when you close Chrome» را انتخاب نمایید.

به همین راحتی این قابلیت برای تلفن شما فعال می شود، اما در نظر داشته باشید بعد فعال شدن این ویژگی هر زمان که بخواهید از برگه های ناشناس کروم استفاده نمایید باید ابتدا به وسیله فیس آی دی قفل آن را باز نمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید