مشخصات اپل واچ سری ۶

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1559

اپل واچ سری ۶ به همراه اپل واچ SE جدیدترین ساعت های هوشمند اپل است که در رویداد ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی شد. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین تغییرات این مدل را بازگو کنیم.

اپل ساعت هوشمند را از ابتدایی که عرضه کرد به دنبال پیدا کردن نقطه قوت خود بود. اپل واچ ابتدا تمرکز خود را روی فشن و مد گذاشته بود و به مرور زمان وارد عرصه ورزش و سلامت شد که تا به امروز به پیشرفته‌ترین ساعت هوشمند در این زمینه تبدیل شده است.

مهم‌ترین تغییرات مهم در اپل واچ سری ۶ را می‌توان به اضافه کردن سنسور اکسیژن خون، پردازنده سریع‌تر و نمایشگر روشن‌تر اشاره کرد. این مدل در سه رنگ جدید قرمز، آبی و گرافیت عرضه شده است. همچنین بندهای جدید Solo Loop نیز توسط اپل معرفی شد که بدون سگک است.

اپل واچ سری 6 قیمت مشخصات فنی

به طور کلی مانند همیشه شرکت اپل، سری جدید اپل واچ را با طراحی بهتر و سخت افزار پیشرفته‌تر عرضه کرده و بندها و رنگ های جدیدتری را به همراه عملکرد بهتر در مورد سلامت کاربر اضافه کرده است.

اپل واچ سری ۶ تا حدود زیادی از زیر سایه آیفون بیرون آمده و می‌توان گفت که به یک دیوایس مستقل تبدیل شده است.

اپل واچ جدید در دو سایز 40 و 44 میلیمتر و دو مدل GPS و GPS + Cellular عرضه می‌شود.

سلامت

همانطور که گفتیم اولویت اصلی اپل واچ، نشان دادن سلامت جسمی کاربر است. اپل واچ سری 6 از سنسور تشخیص اکسیژن خون بهره می‌برد تا بیش از پیش اطلاعات روزانه جسمانی را نمایش دهد.

سنسور اکسیژن اپل واچ سری 6

این سنسور از رنگ های سبز، قرمز، نور مادون قرمز و الگوریتم های پیشرفته جهت تشخیص رنگ خون استفاده می‌کند. رنگ خون نشان‌دهنده میزان اکسیژن عبور کرده از یک شریان خون است. کم بودن اکسیژن خون نشان دهنده ضعف ها و مشکلات جسمی است.

زمان تشخیص میزان اکسیژن خون حدود 15 ثانیه است و اپل واچ در طول روز و حتی زمان خواب اسکن های متعددی را به ثبت می‌رساند.

اپل می‌گوید میزان 95 تا 100 درصد حالت ایده‌آل است. غلظت اکسیژن خون زیر مقدار نرمال معمولا نشانه مشکلات سلامت بدنی انسان مانند تنگی نفس در خواب است. همچنین این مشکل می‌تواند نشانه هیپوکسیا (کمبود اکسیژن در سلول های بدن) باشد که شرایط خطرناکی را برای ایجاد بیماری ایجاد می‌کند.

تناسب اندام

اپل واچ به عنوان یک دیوایس برای تناسب اندام شروع به خودنمایی کرد و اکنون نیز به محبوبیت خود افزوده است. آخرین مدل اپل واچ به سخت افزاری مجهز نیست که مستقیما به تناسب اندام مربوط باشد، ولی اطلاعات مربوط به میزان اکسیژن خون هنگام فعالیت های بدنی می‌تواند مفید باشد.

تناسب اندام فیتنس اپل واچ سری 6

آخرین ورژن سیستم عامل اپل واچ یعنی watchOS 7 نیز معیار VO2 را روی اپل واچ های موجود معرفی می‌کند. این معیار به طور خودکار آنالیزهای مربوط را انجام داده و در برنامه Health گزارش می‌دهد.

بروزرسانی های دیگر روی برنامه Fitness نیز قابلیت های جدیدی را مانند رقص و تمرین‌های قوی اضافه کرده است. پردازش بهبودیافته روی دیوایس به این معناست که عمر باتری طولانی‌تر و محاسبات دیگر دقیق‌تر انجام می‌شود.

Family Setup

این قابلیت جدید به شما اجازه می‌دهد تا اپل واچ فرزندانتان را بدون دسترسی به آیفون آنها، تنظیم کنید. فرزندان یک خانواده شماره موبایل مخصوص خود را روی اپل واچ‌ خود ست کرده و به خانواده اجازه می‌دهند تا اگر بچه‌ها به گوشی دسترسی ندارند، اپل واچ این ارتباط را برقرار کند.

تنظیمات خانواده به والدین اجازه می‌دهد تا مشخص کنند فرزندان با کدام مخاطب ارتباط داشته باشند. آنها همچنین موقعیت لحظه‌ای فرزندان را دریافت کرده و از مکان فعلی اعضای خانواده باخبر می‌شوند.

تنظیمات خانواده اپل واچ سری 6

فرزندان خانواده نیز با استفاده از اپل واچ می‌توانند حرکات و کارهای خود را با استفاده از قابلیت های اپل واچ تحلیل کنند.

حالت مدرسه (Schooltime Mode) قابلیتی است که به کودکان کمک می‌کند که روی درس تمرکز کنند؛ به این شکل که قابلیت های اپل واچ محدود شده و حالت Do not Disturb نیز فعال خواهد شد.

طول عمر باتری

اپل واچ سری 6 مانند سری 4 و 5 طول عمر باتری 18 ساعته را داراست که انتظار بود این مقدار بیشتر از قبل باشد ولی نکته مثبت این است که تنها 90 دقیقه نیاز است تا باتری اپل واچ فول شارژ شود، در حالی که این میزان برای اپل واچ سری 5 حدود 2 ساعت بود.

سپاس از همراهی‌تان

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید