میانبر های کاربردی در مک

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1063

آیا از میانبر های کاربردی کیبورد در سیستم عامل مک آگاه هستید؟ اگر زمان و سرعت برای شما دارای اولویت است، پیشنهاد میکنیم این مطلب را با دقت بخوانید. در ادامه میانبر های مهم و کاربردی ذکر شده است.

از طریق این میانبر ها می توانیم کار ها را با سرعت بیشتری در تمامی کامپیوتر های شخصی اپل انجام دهیم.

اکثر کاربران کامپیوتر در سیستم عامل های مخلتف با میانبر های اولیه کاربردی آشنایی دارند، مثلا در سیستم عامل مک با استفاده از کلید میانبر comman+c و comman+v می توانیم عملیات کپی و چسباندن متن را انجام دهید.

با ما همراه باشید.

میانبر Esc

در سیستم عامل های مک، کلید Esc کاربرد های فراوانی دارد، این کلید تکی می تواند در صورت بروز خیلی از مشکلات به ما کمک کند. برای مثال اگر سیستم در روند انجام یک دستور دچار مشکل شود، فقط با زدن این دکمه، عملیات متوقف و از برنامه خارج می شود.

میانبر comman_w

برای بسته شدن پنجره های باز از این میانبر استفاده میکنیم. برای مثال برای بستن یک تب مرورگر وب یا برای بستن تمام پنجره های یک برنامه در حال اجرا، از میانبر comman_w استفاده می کنیم.

میانبر comman_Y

کاربران مک برای دیدن پیش نمایش آیتم های مورد جست و جو از QuickLook استفاده می کنند. برای انجام این کار میتوان از کلید میانبر comman_Y استفاده کرد. به این صورت که ابتدا باید آیتم مورد نظر را انتخاب کرده و سپس دکمه comman_Y را فشار دهید.

میانبر comman-,

کاربرد این کلید را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم. مثلا در حین انجام کار با هر برنامه ای اگر بخواهید وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه مربوطه را بزنید، باید از بخش منو وارد شوید. اما راهکار ساده تری هم وجود دارد، می توانید با فشار دادن همزمان کلیدهای comman و کاما به سرعت وارد بخش تنظیمات شوید.

میانبر comman-M

از طریق این میانبر می توانید پنجره جلویی یک برنامه را کوچک کنید.

میانبر Command-p

برای پرینت اسناد می توانید از این میانبر استفاده کنید، به این صورت که روی فایل مورد نظر کلیک کرده و این کلید ها را فشار دهید، فایل به سرعت باز می شود و پنجره چاپ نشان داده می شود.

Command و کلید های چپ و راست

با استفاده از این میانبر در مرورگر خود، می توانید به صفحه های قبلی و بعدی بروید.

میانبر Command-space

با استفاده از این میانبر می توانید کار های خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

Command-L

برای جست و جوی سریع در یک مرورگر یا وب سایت از این میانبر استفاده کنید.

میانبر Command-TAB

از این میانبر برای جا به جایی بین اپلیکیشن ها استفاده می کنند.

برای باز کردن پوشه های مهم می توانید از ترکیب Command و Shift با کلیدهای D و H و I استفاده کنید.


نکته مهم در میانبر ها این است که در سیستم عامل مک دو دکمه Command و option بیشترین کاربرد را دارد، از طریق این دکمه ها و کلیک کردن رو صفحه می توانید همه پنجره های باز برنامه های در حال اجرا ببینید.

در موارد بالا سعی کردیم مهم ترین و کاربردی ترین میانبر ها در سیستم عامل مک را توضیح دهیم. امیدواریم اطلاعات داده شده برای شما سودمند و مفید باشد.

لازم به ذکر است از طریق آنها می توانید در انواع کامپیوترهای شخصی اپل میزان بهره وری خود را بیشتر کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید