نگاهی نزدیک تر به دوربین آیفون 12 پرو مکس

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1480

آیفون 12 پرو مکس امسال جدا از دو نسخه ی قبلی خودش در بخش دوربین از ویژگی های جذاب تر و بهبود بیشتری برخرودار شده است که شما را به خواندن در مورد این آن دعوت می کنیم!

اپل یک از بهترین و پیشرفته ترین شرکت های کامپیوتری در زمینه ساخت و تولید وسائل و لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم افزاری و رایانه ای می باشد که از سال 1976 تا کنون به ارائه ی خدمات آنلاین نیز مشغول است. این شرکت به ساختن سخت افزار ها و نرم افزار های نوین و دارای طراحی بسیار صحیح و دقیق می باشد و از سری محصولات اش می توان به آی پد، آی پاد، مک بوک، آیفون، اپل واچ، اپل تی وی، آی مک و سری گوشی های اپل اشاره کرد که تا آیفون 12 پرو نیز معرفی شده است!. گوشی ای بسیار قوی که در عین زیبایی با طراحی کاملا کلاسیک اش، چشم همگان را به خود جذب کرده و صف های طولانی جهت خرید اش را در کشور آمریکا ایجاد کرده است!.

در این جا قرار است تا کمی تخصصی تر به بررسی ویژگی ها و ساختار دوربین گوشی آیفون 12 پرو بپردازیم تا شما را با قابلیت های این دوربین چهار گانه آشنا سازیم.

معرفی آیفون 12 پرو

دو ماه پیش در بیانیه ای مطبوعاتی شرکت اپل اعلام کرد که در رویدادی با شعار Hi, Speed محصولات جدیدی در راه ارائه به بازار است؛ در ابتدای این مراسم اسپیکر های هوشمند سری هوم پاد با نام Home Pod Mini معرفی گردید و در ادامه مدیر عامل اپل بر روی صحنه آمد تا اطلاعاتی راجع به سری جدید گوشی های جدید آیفون به کاربران بدهد.

ویژگی های کلی آیفون 12 پرو مکس در یک نگاه

شبکه ی 5G، ابعاد 6.33 اینچی، محافظ شیشه ای به همراه فریم استنلس استیل در بدنه ی پشتی، استاندارد IP68 و برخورداری از قابلیت ضد آب تا 30 دقیقه در عمق یک و نیم متری آب و ورود گرد و غبار، صفحه نمایش Super Retina XDR OLED با رزولوشن 2778 در 1284 پیکسل، تراکم پیکسلی 458 پبکسل به ازای هر اینچ، پوشانندگی 87.4 درصدی صفحه نمایش به بدنه، بلند گو های استریو، NFC، بلوتوث نسخه 5.0، درگاه یو اس بی لایتنینگ 2.0، بهره مندی از IOS 14 با چیپست 5 نانومتری Apple A14 Bionic، سی پی یو 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای ساخت اپل، GPS، باتری لی آیون جدا نشدنی با شارژ سریع 18 واتی، بهره مندی از فناوری شارژ بی سیم با کیف های Qi با قدرت 15 واتی، حسگر Face ID، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج و دستار صوتی سیری، همگی جزوی از ویژگی های جزئی در معرفی کلی گوشی هوشمند و جذاب iPhone 12 Pro Max هستند.

در ادامه به بررسی دوربین اصلی این گوشی خواهیم پرداخت و شما را با نقاط قوت و ضعف آن آشنا خواهیم کرد.

دوربین اصلی آیفون 12 پرو مکس

این گوشی زیبا دارای 3 لنز با کیفیت 12 مگاپیکسل و یک لنز به منظور حسگر عمق دارای اسکنر لایدار به همراه TOF 3D می باشد.

در آخرین به روز رسانی که برای گوشی هوشمند iPhone 12 Pro Max انجام گرفته است می توان به افزایش یافتن ابعاد حسگر تصویر به جهت جذب نور بیشتر و بهتر در تمامی فضا ها، به خصوص فضا های کم نور اشاره کرد که باعث افزایش عملکرد دستگاه می شود.

علاوه بر این ها آیفون های سری جدید این قابلیت را دارند تا با ترکیب چندین فریم با یکدیگر کیفیت تصویر نهایی را تا حد زیادی بالا ببرند!. از ویژگی های جدیدی که در iPhone 12 Pro Max مشاهده شده اسکنر فراشکافت لایدار یا همان LiDAR می باشد. 

لایدار چیست؟

LiDAR یا لیدار یک فناوری بسیار جدید در سنجش و تجزیه و تحلیل هدف از راه دور با کمک گیری از لیزر است تا فاصله را اندازه گیرد. لایدار را می توان همان رادار لیزری نامید که تنها اختلاف اش با رادار در طول موج های تابشی مورد استفاده اش می باشد. حال فرض کنید این قابلیت بسیار جذاب در آخرین سری از گوشی های اپل به کار رفته باشد!.

از ویژگی های دیگری که در سیستم گوشی آیفون 12 پرو بهبود یافته اند می توان به سیستم لرزش گیر و دوربین تله فوتو با قابلیت بزرگنمایی بهتر جزئیات در فواصل دور اشاره کرد.

آیفون 12 پرو مانند مدل های قبلی دارای زوم اپتیکال دو برابری به علت دارا بودن از لنز تله فوتو با فاصله کانونی 52 میلی متری می باشد؛ این در صورتی است که آیفون 12 پرو مکس دارای لنز تله فوتو با فاصله ی کانونی 65 میلی متری با بزرگ نمایی اپتیکال 2.5 برابری می باشد.

iPhone 12 Pro Max بالاترین کیفیت دوربین را در میان محصولات اپل دارد

عکاسی امروزه در زمره یکی از کار های مهم و غیر قابل چشم پوشی در میان جوامع است و به منظور ثبت خاطرات و لحظات زیبا به کار می رود و همین، خود سبب پر رنگ تر شدن اهمیت وجود دوربینی با کیفیت در میان افراد را بالا می شود.

مدل های دیگر سری 12 از جمله آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز تغییرات محسوسی به خود دیده اند اما میزان تغییرات و بهبود های جذاب دوربین آیفون 12 پرو مکس به خودی خود توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که از دو گوشی دیگر آن را کاملا متمایز می کند.

بهبود ویژگی حالت نایت مود یا همان Night Mode در آیفون 12 پرو مکس نیز به خوبی دیده می شود؛ همچنین این حالت برای گوشی های آیفون 12 و آیفون 12 پرو نیز وجود دارد که به همراه افزایش عملکرد حالت HDR ارائه می شود.

نسخه ی جدیدی از HDR در آیفون 12 پرو مکس به کار رفته است!

شاید برایتان سوال باشد که HDR چیست؟. در واقع HDR را گستره ی دینامیکی بالا می گویند که امکان عکس برداری در فضا های تاریک یا دارای بخش هایی از سایه را با جزئیات نمایان تر برای شما دارد. این امر بدون افزایش دادن بیش از حد نور در برخی قسمت ها انجام گرفته و موجب بر هم خوردن زیباییی و رنگ اصلی عکس نمی شود.

امسال شرکت اپل دست به تحولی عظیم زده و توجهی بیش از پیش به بخش عکاسی رایانشی یا همان Computational Photography داده است که از سری 12 گوشی های خودش به بعد ادامه خواهد داشت!.

به گفته ی کمپانی اپل این نسخه ی جدید از HDR بر روی دستگاه iPhone 12 Pro Max با بهره مندی و تکیه بر بخش فناوری یادگیری ماشینی به طور غیر دستی و کاملا خودکار، عملیات روشن سازی و افزایش نور در برخی بخش های تاریک عکس را اعمال می کند. 

ProRaw، کیفیتی جدید در ثبت تصاویر

کمپانی اپل اعلام کرده که نسخه ی پرو از گوشی iPhone 12 نیز دارای قابلیت ثبت تصاویر با بهره مندی از عکاسی رایانشی می باشد که آن را ProRaw می نامند؛ Raw نوعی فرمت ذخیره سازی برای عکس ها بوده که نسخه ی خام تصاویر و ادیت نشده حساب می شود و در مقابل، نسخه ی JPEG را نسخه ی پردازش شده و زیبا سازی شده ی تصاویر می نامند. لازم به ذکر است که تصاویر ثبت شده در حالت خام از کیفیت بالاتری نسبت به حالت پردازش شده برخوردار بوده و مناسب ویرایش های حرفه ای در برنامه های خاص می باشند.

حال اپل سیستم عکاسی رایانشی خود را با فرمت خام ترکیب کرده است تا فرمتی جدید با نام پرو راو ایجاد نماید!. از مزیت های ProRaw می توان به کاهش چشم گیر نویز در عکس ها و بهبود و افزایش گستره ی دینامیکی برای عاشقان عکاسی در حالت ذخیره سازی خام اشاره کرد. گفتنی است این مکانیزم دو سال پیش در گوشی پیکسل 3 گوگل مشاهده گردیده بود.

پس از معرفی آیفون 11، اپل نیز نسخه ای خاص از تکنیک های عکاسی با بهره گیری از عکاسی رایانشی را روی کار آورد. از قابلیت جذاب این تکنیک قابلیت ترکیب چند تصویر دارای نوردهی کم با یکدیگر بود تا باعث شویم بدون افزودن بیش از حد بر نور دهی، قابلیت دید جزئیات را در محیط عکاسی افزایش دهیم که اپل آن را Deep Fusion نامیده و گوگل از آن با نام HDR+ یاد می کند.

دیپ فیوژن Deep Fusion، انقلابی در افزایش جزئیات حین عکاسی!

قابلیت دیپ فیوژن از گوشی iPhone 12 به بعد از تمامی بخش های موبایل شامل تراشه ی فوق پیشرفته ی A14 Bionic آن و پردازنده ی مرکزی (CPU)، پردازنده ی گرافیکی یا همان GPU، پردازنده ی سیگنال تصویر و موتور عصبی استفاده می نماید. تمامی این ها بدین معنی بوده که شرکت اپل قابلیت استفاده از فناوری دیپ فیوژن را برای تمامی دستگاه های جدید خود خواهد داشت و امکان ثبت تصاویر پرتره به هنگام استفاده از حالت شب یا همان Night Mode را ایجاد خواهد کرد!.

حسگر دوربین آیفون 12 پرو مکس

گوشی iPhone 12 Pro Max دارای حسگری 1/1.7 اینچی بوده که 47 درصد بزرگ تر از حسگر آیفون 12 پرو بوده و دارای پیکسل های بزرگتری می باشد. این عمل علاوه بر افزایش قیمت نهایی دستگاه حسگر را قادر ساخته تا نور بیشتری در حین عکاسی جذب کرده و تصاویر و رنگ های شاداب تری را در نتیجه داشته باشیم. همچنین نویز در تصاویر کاهش یافته و شاهد بهبود عملکرد دوربین در محیط های تاریک تر خواهیم بود؛ نکته ی حائز اهمیت این است که اپل برای لرزشگیر به جای حرکت در آوردن المان های لنز به حرکت دادن حسگر تصویر روی آورده و به کمک سیستم لرزگشیر حسگر شیفت، تصاویر شما را با Exposer دو ثانیه ای به ثبت می رساند.

بهترین تجربه کاربری در فیلم برداری با آیفون 12 پرو مکس!

دوربین اصلی گوشی iPhone 12Pro Max دارای قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت های 24، 30 و 60 فریم در ثانیه است. علاوه بر این ها قابلیت فیلم برداری در کیفیت 1080 پیکسلی نیز با سرعت های 30، 60 و 120 فریم در ثانیه نیز برای کاربران فراهم شده تا بهترین تجربه ی کاربری را برای شما ایجاد نماید.

به گفته ی اپل، آیفون 12 پرو مکس از Encoding ده بیتی به منظور ثبت هرچه بهتر نور و رنگ در تصاویر و فیلم برداری Dolby Vision استفاده می نماید!.

در آخر امیدواریم که شما را تا حد بالایی با قابلیت های جدید و جذاب سری جدید از گوشی های کمپانی اپل آشنا کرده باشیم. اگر خواتسار کشف های بیشتر در مورد ویژگی های این گوشی زیبا هستید، توجه شما را به موضوعات دیگر سایت در این باره جلب می کنیم!.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید