هر آنچه از محصولات اپل در نیمه نخست 2021 انتظار داریم

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 621

همگی می دانیم که رویداد اپل به زودی در امسال برگزار خواهد شد و چیزی که پیش بینی می شود، انتظار ها برای دیدن محصولاتی جدید از کمپانی اپل مانند Apple TV، کامپیوتر Mac، iPad Pro، سری گوشی های جدید اپل و بسیاری از دیگر محصولات اشاره کرد.

در سال 2020 اپل یک فصل کاری شلوغ و پر کار را گذراند که در آن چندین Event که شامل معرفی محصولات عظیم این غول بزرگ فناوری می شد بود. محصولاتی مانند سری آیفون های 12، 12 پرو و 12 پرو مکس، آیپد ایر 4، اپل واچ سری ششم، حرکت از سمت پردازنده های قدیمی به سوی پردازنده های مبتنی بر ARM و بسیاری خبر ها و شایعات دیگر که به نظر می رسد در سال جاری به وقوع خواهند پیوست. این شرکت همچنین در انتهای سال میلادی به صورت خیلی اتفاقی و غیر منتظره، هدفون دورگوشی ایرپاد مکس اپل را به همگان در دور همی مطبوعاتی نشان داد و از آن رونمایی کرد.

محصولات جدید اپل چه زمانی رونمایی و معرفی می گردند؟

از آن جاییکه شایعات مختلف پیش از سال نوی میلادی تا کنون حول تمامی محصولات اپل از به روز رسانی ها تا ظهور دستگاه های جدید وجود داشته، به صورت تقریبی می توان تاریخ حدودی انتشار محصولات اپل را پیش بینی کرد.
با اینکه پس از شیوع ویروس کرونا و همه گیری جهانی اشتمامی کسب و کار ها از جمله اپل را از پیشرفت بزرگشان عقب انداخت، اما باز هم این شرکت کم نیاورد و در دوران سخت قرنطینه فروش بسیار خوبی را در میان تمامی محصولاتش داشت.

اما با این حال تاریخ تمامی جلساتی که جهت معرفی محصولات جدید اش به همگان اعلام کرده بود عقب افتاد و متفاوت تر از هر سال دیگر برگزار گردید.

با این حال با وجود جلسات و رویداد های قبل تر نیز می توان هر آنچه از محصولات اپل در 2021 انتظار داریم را متوجه شد.

اگر به محصولات اپل که در طی سالیان گذشته به بازار عرضه شده دقت کنیم متوجه می شویم که تنها موردی که ماه دی عرضه شده به روز رسانی جدید از نسل سوم اپل تی وی در سال 2013 بود که اپل به خودش زحمت اعلام کردن به طور رسمی را حتی نداد.

به طور کلی عرضه ی محصولات جدید اپل در رویداد ها ماه مارس میلادی انجام می گیرد که بین اسفند و فروردین سال بعد شمسی ما می شود. در این گونه رویداد ها بیشتر محصولات اپلی مثل آیپد و آیپد پرو هستند که بخش غالبی از رویداد را در دستان خود می گیرند.

محصولات دیگر در رده بندی های پایین تر قرار می گردند که مثل MacBook Air 2020 مبتنی بر پردازنده ی جدید اینتل، iMac 4K، iMac 5K Retina، نسل دوم AirPods، نسل اول iPhone SE و یک سری از نسخه های MacBook 2015 هستند که معرفی خواهند شد؛ در این صرت به راحتی می توان گفت محصول جدیدی که قرار است معرفی شود در ماه مارس به بازار عرضه می شود.

اپل هیچ وقت محصولات اش را در زمان نامناسب عرضه نمی کند!

اپل همیشه سیاست های خاصی حین معرفی محصولات اش دارد. این شرکت تا زمان مناسب معرفی محصول صبر کرده تا زمانی خاص برایش برگزیند؛ برای مثال ایفون های خود را قبل از شروع کریسمس و آغاز تخفیفات جمعه ی سیاه وارد بازار می کند و جهت فروش بیشتر نیز اپل واچ هایش را در همان زمان که رویداد معرفی آیفون ها هستند معرفی می کند. به همین دلیل است که ماه اسفند تا فروردین بهترین ماه و پر سود ترین ماه برای اپل جهت عرضه محصولات خواهد بود.

شایعاتی وجود دارد که از افشاگر چینی به دست رسیده و می گوید که زمان این رویداد بزرگ اپل 23 مارس 2021 یعنی سوم فروردین 1400 است.

در هر صورت اصلی ترین زمان که به طور همیشگی جهت معرفی محصولات اپل انتخاب می شده ماه ژوئن یا همان خرداد 1400 خواهد بود. اپل اکثر توجهاتش را در این رویداد سنتی که WWDC نام دارد برای توسعه دهندگان گذاشته تا پیش نمایشی از جدید ترین سیستم عامل هایش برای همگان بگذارد. اما جدا از این موضوع، اپل همیشه از این رویداد برای معرفی کامپیوتر های Work Station Mac Pro و صفحه نمایش Pro Display XDR نیز استفاده می کند. به همین دلیل معرفی شدن یک سری از محصولات در این رویداد نیز به دور نخواهد بود.

AirTag ایرتگ

حدود یک سال است که از شایعات معرفی ردیاب های اپل می گذرد و ارائه و معرفی اش هر دفعه به تعویق می افتد؛ این بار قرار است ایرتگ ها را در طراحی کاملا جدید دایره ای شکل تولید شوند و کاربران نیز باقرار دادن اش درون دستگاه های مدنظرشان، از محل دقیق آن با خبر گردند.

ایر تگ ها برای ایجاد دقت بالا حین یافتن وسایل از برنامه Find My درون گوشی تان استفاده می کنند ه با واقعیت افزوده نمای جسم یا افرادی که دنبالشان می گردید را درون دوربین گوشی نمایش می دهد!. این وسیله به جای استفاده از GPS که مصرف باتری بالایی دارد پینگ های متعدد به اطراف ارسال می کند و دیگر کاربران اپلی اطراف آن را دریافت می کنند. تمامی پینگ ها با موقعیت مکانی ضبط و پس از رمز گذاری به صورت ایمن شده به صاحب ایرتگ باز می گردند.

فناوری UWB باند های فوق سریع

یک سری شایعات مبنی بر اینکه تراشه ای اختصاصی از نوع U1 درون ردیاب اپل بر اصل فناوری رادیویی باند فوق سریع تعبیه شده است وجود دارد. این تراشه قبل تر درون محصولات iPhone 11 و iPhone 12 به همراه نسل ششم از Apple Watch ها وجود داشت. UWB باعث دقت بیشتر و سرعتی به مراتب بالاتر از بلوتوث ها عادی در انتقال اطلاعات انجام می دهد و قرار است در آینده جزو قابلیت هایی باشد که در پیدا کردن دستگاه های گم شده بنا بر اثل واقعیت مجازی موثر است.

فناوری باند های فوق سریع اجازه ی ادارک فضایی به شما می دهد؛ برای مثال اگر جسمی را در هر جای خانه یا هر مکانی گم کنید محل جسم را در حالت سه بعدی به شما نمایان و ترسیم می کند. این فناوری بر اصل تولید امواج رادیویی مختلف طی فاصله زمانی خاص و اشغال کردن پهنای باند زیاد دیتا ی مربوط را انتقال می دهد و امکان مدولاسیون زمان را برایتان ایجاد می کند.

iMac 24 inch آی مک 24 اینچی

به تازگی خبری رسید که اپل تراشه ی M1 را به همگان معرفی کرده است و تمامی سیستم های جدید اش با نام های مک بوک ایر، مک مینی و مک بوک پرو 13 اینچ را نیز با همان پردازنده به فروش رساند.

این پردازنده اختصاصی را می توان به عنوان جانشین کامل پردازنده intel درون مک بوک ایر ها دانست.

اپل قصد دارد مک بوک های نسل هشتمی که پردازنده های قدیمی دارند کنار بگذارد و به جای آن دستگاه های نسل دهم خود را در دو نسخ پردازنده اینتل و اپل به فروش برساند که نمونه اس در مک مینی مشاهده می شود.

شایعاتی مبنی بر معرفی آی مک 24 اینچی از کمپانی اپل طی نیمه های نخست سال جدید میلادی، با طراحی مدرن و شیک و پردازنده ی M1 به صورت بهبود یافته با کارایی بیشتر به میان آمده است؛ این دستگاه حاشیه های بریکی دارد و نمایشگر آن از نوع Pro Display XDR به همراه نمایشگر با نور پس زمینه LED را کنار و به سمت mini LED رفته است. وجود پردازنده اختصاصی اپل این اجازه را به سازندگان داد تا درون دستگاهشان از فن استفاده نکنند و وزن را پایین و لبه ها را کم قطر تر کنند. این سیستم از مدیریت حرارت آی مک پرو و مک پرو نیز می تواند بهره گیرد.

به نظر می رسد این سری جدید کمی گران تر از دیگر نسخه ها به دلیل بهبود ساختاری و سخت افزاری می باشد.

قبل تر هم در محتوایی اطلاعات عرضه ی آی مک ها را برایتان گفته بودیم که در دو سری با نام های رمزی J456 و J457 در دست تولید اند که جایزگین آی مک های 27 . 21.5 اینچی خواهند شد.

جهت مشاهده سایر مدل های آیمک موجود در اپل سرویس ایران کلیک کنید

MacBook Pro مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

و اما رسیدیم به بزرگترین شایعه پراکنی حول تولید مک بوک های جدید پرو که درونشان نمایسگر های جدید mini LED به کار گرفته شده و طیف محصولات اپل را داغ کرده است. تغییر قلب تپنده و تصویر خروجی به حالتی بهبود یافته از ویژگی های جذاب این محصول است که اعلام شده تا قبل از نیمه دوم سال 2021 میلادی عرضه نخواهد شد. پیش بینی شده که پردازنده ی بهبود یافته M1 که در این دو محصول به کار گرفته شده از 12 هسته پردازشی با 4 هسته کم مصرف Ice Storm برای وظایف روزمره و سبک و هشت هسته پردازشی قدرتمند از نوع Fire Storm جهت پردازش های سنگین استفاده کرده است.

علاوه بر این ها پیش بینی می شود که مدل های جدید مک بوک پرو 14 و مک بوک پرو 16 اینچ با نور پس زمینه mini LED و طراحی با لبه های تخت و حاشیه های کمتر نسبت به بغل در کنار کارت خوان SD و درگاه HDMI و شارژر مغناطیسی مگ سیف داشته باشند.

جهت مشاهده سایر مدل های مک بوک پرو موجود در اپل سرویس ایران کلیک کنید

iPad mini آیپد مینی

نسخه ی پنجم آیپد مینی در اسفند 98 با صفحه نمایش رتینا به ابعاد 7.9 اینچ و پردازنده ی A12 به همراه مداد اپل و دوربین با کاربری بالا معرفی شده بود؛ امسال نیز قرار است شاهد تغییرات سنگینی در این مدل باشیم و یک آیپد با آخرین سری پردازنده ی سری A با صفحه نمایش 8.9 الی 9 اینچ با درگاه دارای استاندارد USB-C استفاده کند.

عده ای دیگر نظر دارند که نسل جدید در سایز و اندازه بندی جدید 8.4 اینچ به همراه تاچ آیدی ادغام شده با کمه ی Home و درگاه سنتی لایتنینگ در آیپد مینی حضور دارد و مثل نسل نهم خودش ارزان و دارای شاسی باریک و سبک است.

در کل معلوم نیست کدام یک از پیش بینی ها درست باشد و تا رویداد بزرگ باید صبر کنیم.

iPad Pro 2021 آیپد پرو 2021

آخرین مدل از آیپد پرو سال 98 همراه آیپد مینی با به روز رسانی های محدود عرضه شد. طراحان اپل در نسخ جدیدشان پردازنده ی اپل آ 12 بایونیک را استفاده کردند که همان A12X با پردازنده گرافیکی جداگانه در کنارش بود. این آیپد پرو دارای دوربین فوق عریض و حسگر لایدار به منظور تقویت کردن واقعیت افزوده و میکروفون هایی با کارایی بیشتر استفاده کرده است.

حال نیز پیشبینی می شود آیپد پرو 12.9 اینچی با صفحه نمایش های سنتی نور پس زمینه mini LED ظهور کند و مدل دیگر 11 اینچی هم با صفحه نمایش OLED در نیمه ی دوم سال میلادی عرضه شود.

این سری جدید دارای فناوری 5G با پشتیبانی از mmWave بوده و پردازنده ی A14X 5 نانومتری را خواهد داشت. البته حواستان باشد تمامی این قابلیت های جدید حتما قیمت تمام شده را افزایش خواهد داد.

نسل سوم مداد اپل

نسل جدیدی از اپل پنسل ها با تغییرات ظاهری جدید در حال ارائه اند.

این سری جدید به نظر می رسد که قرار است به صورت مغناطیسی در کنار آیپد متصل و شارژ می شود. بیشترین تغییر در طراحی به براق بودن بدنه اشاره دارد؛ طرحی که در اولین سری های اپل پنسل توسط کوپرتیونی ها اعمال شده بود.

بیشتر تغییرات در وهله ی دوم درون این مداد هوشمند رخ داده اند و به دلیل نبود عکس از درون آن هیچ اطلاعی نیست.

جهت مشاهده مداد نسل قبلی اپل کلیک کنید

نسل سوم ایرپادز اپل

احتمال زیادی وجود دارد که اپل به عنوان یک شرکت بزرگ سری جدید هدفون های بی سیم اش را به همراه ایر تگ ها و دیگر محصولات ارائه کند. بسیاری از تصاویر پخش شده نشان می دهد که سری جدید ایرپادز های 2021 بسیار به ایرپادز پرو قبلی شباهت دارد.

پد های سیلیکونی قابل تعویض، عدم وجود قابلیت حذف نویز برای کاهش قیمت و ساقه ی کوتاه تر از خبر های جدید است که پیش بینی شده درون سری جدید ایجاد شود.

جهت مشاهده نسل های قبلی ایرپادز کلیک کنید

ایرپاد ایکس

هدفون های سیمی گردنی از جمله محصولات جدیدی هستند که در نیمه اول 2021 رونمایی می شوند و جزو سری های مقرون به صرفه ایرپاد پرو می باشند.

احتمال دارد که این نسخه بسیار ارزان تر و در نتیجه با ویژگی های کمتری در حدود قیمتی 200 دلار ارائه شود. شایعات ضد و نقیضی در این باره وجود دارد اما فرض کردیم که حالتی از نویز گیر در ایرپاد ایکس باشد.

اپل تی وی

ارائه ی سری جدید از تلوزیون های اپل تا حد بالایی به تعویق افتاده چراکه آخرین نسخه در سال 96 به همگان معرفی شد. پیش بینی می شود که Apple TV در نسل شش با کنترل مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند و معروف سیری وارد بازار گردد و از پردازنده ی A12X یا A14X بهره ببرد تا فایل ها و بازی های سرویس آرکید را با قدرت تر اجرا نماید.

حتی قابلیت ایرتگ به این محصول اضافه می گردد که با استفاده از همان برنامه همیشگی Find My در گوشی قابل یافتن خواهد بود. در این صورت با گم شدن ریموت کنترل به راحتی میتوان پیدایش کرد. حتی خبر خوبی شایعه شده که فضای ذخیره سازی از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت افزایش یابد و پردازنده ی U1 برای ارائه بهتر خدمات مکان یابی و تامین انرژی کنترل اپل تی وی با آن همراه شود.

نظر شما در مورد محصولات جدیدی که قرار است ارائه شود چیست؟؛ بیشتر منتظر رونمایی و ارائه ی کدام یک از محصولات اپل هستید؟

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید