همه چیز درباره ایرتگ

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1304

ایر تگ یکی از جدیدترین محصولات تولید شده توسط کمپانی اپل است که چیزی حدود یک سال از برنامه ریزی برای تولید آن میگذرد.

همانطور که از اسمش پیداست و کلمه ی تگ در انتهایش دارد، به اجسام مدنظر شما تگی وصل می شود تا در صورت نیاز، فعال شده و مکان مور نظر جسم را به شما نمایش دهد.
به طور کلی ایرتگ می تواند در کیف پول، هدفون، ساعت، کلید ها و هرچیزی که فکرش را می کنید قرار گرفته با بهره گیری از فناوری ردیابی بلوتوثی امکان پیدا شدن آن ها را در برنامه ای مخصوص با نام Find My بدهد.

چرا نام AirTag ؟

دلایل موثقی مبنی بر اینکه چرا ایرتگ به این نام نامگذاری شده موجود نیست اما بنابر جزئیات و اطلاعاتی که توسط فردی به نام MacRumors کشف شده، اپل قصد دارد تا تمامی لوازم جانبی ردیابی اش را با نام AirTag معرفی نماید.
با اینکه امسال ابرتگ ها به زودی طی نمایشگاهی همگانی معرفی می شوند بهتر است اطلاعاتی درمورد AirTag و چگونگی کارکرد اش داشته باشیم.

ایرتگ چیست؟

ایرتگ ها را می توان محصولات کوچک شرکت اپل دانست که با سایز کاشی های ریز برابری میکند!. این محصول کوچک قابلیت پیدا کردن اجسامی که درونش قرار گرفته برای دستگاه اپلی شما فراهم می آورد و از ویژگی جذاب آن، مستقل و یکپارچه بودن اش برای تمامی دستگاه های اپلی می باشد.

نحوه ی کار ایرتگ اپل چگونه است؟

تمامی ایرتگ ها درون خود تراشه هایی داخلی دارند به وسیله اش به دستگاه اپلی شما متصل می شوند و به این وسیله، موقعیت مکانی دیگر دستگاه های متصل به گوشی تان را نمایش میدهند. قابلیت مشاهده مکان اجسام با استفاده از iPhone، iPad و Mac وجود دارد. این روش دقیقا مشابه با روش پیدا کردن گوشی های آیفون گم شده است!.

شکل و ابعاد ایرتگ ها به چه صورت است؟

بنابر تصاویر مربوط به Apple AirTag، برچسب هایی بسیار کوچک و دایره ای شکل درون ظرفی سفید رنگ به همان ابعاد و سایز تراشه است سفید رنگ قرار است به صورت تعبیه شده درون جاکلیدی، هدفون، ساعت و غیره باشد. جدای از این ها آرم مخصوص شرکت اپل نیز بر روی تگ ها حک خواهد شد و در آخر نیز به کمک هات اسپات مانند حلقه به اجسام متصل میشود. البته هنوز روش دقیق چگونگی اتصال اش معلوم نیست و روش ها متفاوت اند.
به گفته ی Jan Prosser یکی از همراهان همیشگی اپل، رندر های این محصول بدین صورت است که دیسکی سفید رنگ و تخت بدون آرم در جلو بوده و پشت آن نقره ای با آرم اپل است؛ این تگ ها کوچکتر از یک در بطری هستند و در درون کیف کوچک چرمی به شکل جاکلیدی جای گرفته اند.

ردیابی با ایرتگ چگونه انجام می گیرد؟

نحوه ی ردیابی با AirTag ها بدین صورت است که در کنار اش برنامه Find My در دستگاه های اپلی کاربران نصب می شود. این برنامه به آسانی در بخش items فروشگاه قرار دارد.
با کمک ایرتگ ها، برنامه Find My یکی از پر بازدید ترین قسمت ها برای پیدا کردن وسائل گمشده برای شما، دیگر دوستان و خانواده تان خواهد بود.
ایرتگ ها مانند آیفون یا آیپد های گمشده، قادر هستند تا آدرسی که درش قرار گرفته اند را درون برنامه Map با کمک مسیریاب ها جهت ردیابی به شما نشان دهند.

اگر وسیله ای که درونش ایرتگ داشتم را گم کردم یا آن را از من ربودند چه کنم؟

اگر وسیله تان که همراه اش ایرتگ تعبیه شده بود را به هر روشی گم کردید یا از شما ربوده شد، تنها کافیست بر اساس کدی مخصوص که از Ios 13 به بعد اعلام شده و بر روی صفحه گوشی شما در برنامه ی مخصوص به خودش نمایش داده شده است، ضربه بزنید تا ایرتگ در محل شروع به ایجاد صدایی بلند کند تا به شما نشان دهد چقدر به جسم گمشده تان نزدیک شده اید.

اگر از وسیله ام کاملا دور شوم باز هم ایرتگ کار میکند؟

در مورد این سوال کاملا مطمئن باشید که با قرار دادن جسمی که AirTag درونش تعبیه شده به حالت گمشده، می توانید به آسانی آن را در حالت گمشده قرار دهید. در این حالت اگر فرد دیگر دارنده ی ایفون وسیله ی شما را پیدا کند، اطلاعات مربوط به تماس با شما جهت رساندن جسم گمشده را از طریق تگ دریافت خواهد کرد!.
این را بدانید که میزان دقت این وسیله بسیار بالاتر از ردیاب های بلوتوثی عادی هستند و از فناوری پهنای باند فوق عریض برای نمایش موقعیت دقیق، استفاده می کنند.

ویژگی ایجاد مکان امن برای تگ

می توانید خانه، محل کار، خانه اقوام و دیگر مکان های مدظرتان که نیاز نیست در آنجا آلارم تگ به خاطر گم شدن به شما اعلان نمایش دهد را مکان امن قرار دهید.
اگر هم مکان امن خود را ترک کردید، نوتیفیکیشنی مربوط به این امر درگوشی شما ظاهر می گردد که می توانید با دیگر دوستان نزدیک به خودتان آن را به اشتراک بگذارید.

ایرتگ ها به زودی و طی ماه های آینده همراه با دیگر وسائل هوشمند اپلی وارد بازار خواهند شد. حال باید دید با گذشت این مدت زمان قیمت AirTag دستخوش چه تغییراتی می شود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید