ویژگی های مهم در آیفون و iOS که باید بدانید

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 803

اکثر کسانی که گوشی آیفون دارند معمولا با تمامی قابلیت ها و ویژگی های iOS آشنا نیستند.

اپل یک عملکرد لایه ای دارد، در ظاهر که نگاه می کنید یک سیستم عامل کاملا ساده می بینید اما اگر دقت کنید دارای منو ها، میانبر های 3D Touch، گزینه های اشتراک گذاری و بسیاری ویژگی دیگر می باشد و به گونه ای طراحی شده که تمامی خواسته های کاربر را بر طرف می کند.

می خواهیم در این متن چند قابلیت مخفی و بسیار پر کاربرد در این برند را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

Imessage (ارسال پیام های صوتی)

Imessage چندین سال است که در گوشی های اپل کاربرد دارد. اگر سایر دوستان، خوانواده یا همکاران شما هم از گوشی های اپل استفاده می کنند، می توانید علاوه بر پیام های متنی، پیام های صوتی هم برای آن ها ارسال کنید.

برای استفاده از این قابلیت کافیست گزینه ی میکروفون که در گوشه ی تکست باکس وجود دارد را با ضربه انگشت نگه داشته و شروع به صحبت کنید، هر زمان که صحبتتان تمام شد، انگشت خود را از روی این گزینه بردارید.

برای شنیدن پیغام صوتی هم باید بر روی همان پیام ضربه بزنید یا آیفون خود را به گوشتان نزدیک کنید تا به صورت اتوماتیک پیام برای شما پخش شود.

اگر می خواهید پیام های صوتی به صورت اتوماتیک از تلفن حذف شوند، به قسمت Settings رفته و در بخش Messages تنظیمات لازم را انجام دهید.

همچنین می توانید از قابلیت دیکته هم استفاده نمایید، زمانی که نمی توانید پیام را تایپ کنید به راحتی صحبت کنید، تلفن آن را تبدیل به حالت نوشتاری می کند.

نوتیفیکیشن های تعاملی

اگر تلفن همراه شما مجهز به 3D Touch می باشد و iOS 10 را برای تلفنتان دانلود کرده اید، می توانید در قسمت لاک اسکرین یا Notification center بر روی نوتیفیکیشن ها با انگشت ضربه زده و نگه دارید. در این حالت سه گزینه برای شما نمایش داده می شود:

1) آرشیو پیام دریافتی

2) قبول کردن دعوت در تقویم

3) پاسخ به پیام دریافتی

همچنین می توانید یک پیش نمایش کامل از ایمیل یا پیام ها داشته باشید یا حتی در همان حالت پاسخ دهید.

3D touch

اگر صفحه نمایش گوشی آیفونتان را ضربه بزنید و کمی نگه دارید، برای شما میانبر هایی برای اتصال به سایر اپلیکیشن ها ظاهر می شود. با کمک این قابلیت بسیار سریع تر به اپلیکیشن و عملیات مورد نظر خود می رسید.

ژست های حرکتی

بسیاری از کاربران از وجود این قابلیت اصلا خبر ندارند، در حالی که این قابلیت بسیار کاربردی است. اگر در آیپد خود چهار انگشتتان را از سمت چپ به سمت راست بر روی صفحه نمایش بکشید، می توانید بین اپلیکیشن ها سوییچ کنید.

در واقع کشیدن انگشت از سمت راست تا چپ در صفحه گزینه Slide Over را در آیپد فعال می کند و پیش نمایشی از اپلیکیشن دوم را به شما نشان می دهد. اما اگر دارای آیپد Air 2 به بالا هستید می توانید به طور همزمان از دو اپلیکیشن در کنار هم استفاده نمایید.

در اپلیکیشن سافاری برای باز کردن دو تب در کنار هم، می توانید بر روی Tabs switcher کلیک کرده و گزینه Open Splite View را انتخاب نمایید.

این قابلیت در آیفون هم وجود دارد، می توانید انگشت خود را در سمت چپ صفحه نمایش نگه داشته و کمی بکشید، در این حالت سوییچر برای شما باز می شود و می توانید به آخرین اپلیکیشن باز در آیفون بروید.

فیلتر های ایمیل

اکثر افراد دارای چندین حساب ایمیل هستند، اگر شما هم جزو این دسته افراد می باشید، می توانید با استفاده از این قابلیت iOS ایمیل هایتان را فیلتر کنید. در قسمت Inbox بر روی آیکون قیفی (سمت چپ صفحه) کلیک کنید و در اکانت های مختلف ایمیل های مورد نظرتان را انتخاب کرده و به راحتی فیلتر کنید. ایمیل های حاوی فایل پیوست یا ایمیل های خیلی مهم را می توانید قابل مشاهده کنید.

از دیگر قابلیت های این بخش مواد زیر است:

1. بر روی گزینه Compose کلیک کنید و بیشتر انگشتتان را نگه دارید، در این حالت می توانید پیش نویس ها را مشاهده نمایید.

2. بر روی گزینه Delete کلیک کنید و بیشتر انگشتتان را نگه دارید، در این حالت می توانید پیام ها را علاوه بر حذف در قسمت آرشیو قرار دهید.

اپلیکیشن های مخصوص مسدود کردن تماس ها

برای همه افراد پیش آمده که مزاحم تلفنی داشته باشند، برای همین موضوع یکی دیگر از ویژگی هایی که اپل به محصولات خود اضافه نمود، CALLKIT می باشد. CALLKIT در واقع یک API می باشد که به اپلیکیشن ها کمک می کند تا در اپلیکیشن Phone، اطلاعات Caller ID را نمایش دهد و تماس های مورد نظرتان را به صورت اتوماتیک مسدود (بلاک) کند.

برای استفاده از این قابلیت در اروپا و آسیا می توانید نرم افزار Truecaller را بر روی گوشی خود نصب کنید. برای فعال سازی این نرم افزار لازم است اطلاعات مانند نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل را برای تایید هویت به آن بدهید. بعد از دانلود Settings را باز کرده به بخش Phone رفته و گزینه call Blocking & Identification را بزنید.

قابلیت های نا گفته در Siri

یکی از پر کاربرد ترین قسمت های اپل دستیار هوشمند Siri می باشد. به عنوان مثال می توانید در سافاری سایت مورد نظرتان را باز کنید و از سیری بخواهید تا مثلا یک روز بعد لینک سایت را برای شما ارسال کند، در واقع از siri بخواهید تا به شما سایت مورد نظرتان را یادآوری کند.

به عنوان مثالی دیگر می توانید از سیری بخواهید تا در اپلیکیشن Reminder یک موضوع جدید به لیست اضافه نماید یا یادداشتی برای شما بنویسد. حتی می توانید از سیری بخواهید برای دوستتان از طریق واتساپ پیام بفرستد.

تغییر میزان نور چراغ قوه

گاهی در زمان استفاده از چراغ قوه نیازی به نور با حداکثر شدت روشنایی ندارید. برای کم کردن شدت نور به Settings رفته و در بخش Control Center آیکون چراغ قوه را با انگشت ضربه بزنید و نگه دارید. اگر آیفون شما جزو نسخه های قدیمی تر است، فقط بر روی چراغ قوه ضربه بزنید و نگه دارید، از آیکون باز شده شدت نور مورد نظرتان را با بالا یا پایین کشیدن تنظیم نمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید